vrij zijn

Started by lotte, Mar 01, 2012, 08:22 PM

Previous topic - Next topic

lotte

@ Libra, nuhhh hoeft NOG niet, Lotte voelt zich van buiten echt nog geen jonge godin hoor... wellicht dat ze het van binnen inmiddels is, maaruhh dat gaat ze nog echt ff niet testen...  ;D
Hoe is het met jou? Gaat je rug weer de goede kant op? Moet ik de heren misschien voor jou waarschuwen???  ;D ;D ;D

En wat betreft de kookperikelen, dat doe ik dus ook. Ik kook altijd zo, dat ik er de dag erop in een handomdraai een hele andere maaltijd van kan maken.
Aardappelen kook ik ruim, een dag gekookt, de andere dag gebakken.
De ene dag rijst met prut, de andere dag nasi.

S' avonds extra koken, doe ik ook wel eens, dan sta ik als het ware dubbel te koken... voor het avondeten, en de dag erna...

Voordeel van het vooruit koken... als ik echt laat ben, kunnen de meiden het eten zo opwarmen.

Dus lieve mama van 2.... plannen, als een controlfreak, net als met de cijfertjes, werkt het beste...  ;D

mamavantwee

Ik weet het plannen plannen plannen.... maar soms ben ik zo moe en kom ik idioot laat thuis dan wil ik alleen maar zitten en mijn ogen dicht doen en dan is er geen planning

vandaag ben ik in de pauze even naar de supermarkt geraced en weer terug naar werk dat scheelt in ieder geval weer boodschappen tijd in de avond. ik durf mijn oudste die net elf is nog niet eten op te laten warmen, ze is redelijk chaotisch dus durf dit nog niet aan.

vanmorgen heb ik pannekoeken gebakken die hebben ze opgegeten aan het einde van de middag en toen ik thuis kwam was het soep en stokbrood, morgen is een drama dag, ik moet om half zeven op school zijn voor de tien minuten gesprekken dus wanneer we eten weet ik nog niet, ik vrees pas na 7 uur.

heb vandaag wel veel fruit gehaald dus morgen eten de meiden tostis met wat fruit....
woensdag ga ik rijst met prut maken en dan is nasi de volgende dag een super goed idee, heb ik echt nooit aan gedacht

ik ga jullie tips meenemen en dan moet het beter gaan

afgelopen weekend een slaapfeest gehad voor de oudste en al met al heb ik zondag nog aardig wat in huis kunnen doen

mijn huishouden loopt redelijk op rolletjes maar het eten blijft een probleem vooral omdat ik eten niet belangrijk vind, klinkt heel maf maar heb jarenlang een eetstoornis gehad, dus ik denk niet automatisch na over eten en heb veel moeite om een vast eetpatroon te volgen.
met twee opgroeiende kinderen is het gewoon heel belangrijk dus ik moet gezond eten en zeer zeker met regelmaat.

lotte

Lieve mama,
het komt allemaal wel goed, met stapjes tegelijk.
Wellicht is het een idee om 1 of 2 keer per week, op vaste dagen, je lunchpauze te gebruiken om de boodschappen te doen? Dat zou al een hoop schelen, toch?
Gewoon kleine stapjes per keer, en voordat je het weet heb je een routine... ;D

lotte

ok, ik heb weer wat, en ik kan wel wat meedenk advies gebruiken.

zoals jullie weten heb ik een rechtzaak verloren, en een behoorlijk bedrag aan mijn broek gekregen.
Nu heb ik eerst afgewacht tot de deurwaarder de stukken heeft gebracht. Dat heeft hij in oktober gedaan, witte enveloppe, met een stempel erop dat hij enkel de stukken langs bracht, en niets inhoudelijk wist over de zaak.
Ik heb dus braaf de stukken doorgespit, en een club webcasso genaamd, werd genoemd, gemaild met de behorende stukken.
Die reageerden via de mail, met de opmerking dat mijn dossier niet bij hun bekend was. ???
Dus toch maar gegoogled op de deurwaarder die de stukken langs gebracht had, een mail gestuurd en .... geen enkele reaktie
Gisteren ontving ik dus post van weer een andere deurwaarder, dat ze beslag gelegd hadden op vt.
Ik heb echt alle stukken nagekeken, en doorgespit, maar dit deurwaarderskantoor wordt nergens genoemd, en ik had dus in alle redelijkheid, ook nooit kunnen zorgen dat mijn betalingsvoorstel bij hun terecht had kunnen komen.

Ik baal ongelofelijk van dit vt beslag, want ik had gehoopt vanaf maart gewoon wat meer centen in de pocket te hebben. Nu gaat het erop neer komen, dat ik tot juli door moet buffelen, en dat wanneer ik keurig op tijd mijn belasting aangifte doe, dit extraatje ook niet terug krijg....

Zo, dat was dan mijn gezeur, en nu ga ik gewoon weer over tot de orde van de dag, en pas mijn schemaatje maar weer aan....  :'(

The never ending story van Lotte

lotte

oh en vergeten, nog liefhebbers voor koffie?  ;D ;D ;D

Bloem2

Zwart met suiker graag. Dubbel expressootje is ook lekker.

Het is weer knap balen Lotte.

Heb je deze deurwaarder ook gezocht bij www.kbvg.nl ?

Buster

Ik snap even iets niet,

Heb je nou te maken met een gerechtsdeurwaarder of met een incasso?

Het is weer een hoop gedoe,...
Ik zou contact opnemen met de deurwaarder die de stukken opstuurde en om opheldering vragen.
De tweede zou ik laten weten dat je bezwaar aantekent tegen het beslag, dat er eerst een acte van sessie boven tafel moet komen.
Als bewijs heb je de offici

lotte

ik heb dus te maken met een gerechtsdeurwaarder, die zijn stukken heeft laten bezorgen door een andere deurwaarder, die vervolgens door middel van een stempel aangeeft niets inhoudelijk te weten van de zaak, en in de stukken die hij langsgebracht heeft, werd de naam webcasso genoemd.
::) ::)

Ik heb dus eerst webcasso, een betalingsvoorstel gedaan, die melden, dossier onbekend, toen dus maar gemaild aan de deurwaarder die van niets weet... geen enkele reaktie...

En toen kwam er dus weer post van een gerechtsdeurwaarder die meldde dat ze beslag gelegd hadden op mijn vt.

GRRRRRRR

Maar goed, jullie posts, geven me wel weer moed. Ik ga gewoon bezwaar aantekenen, en aangegeven, dat er nergens in de stukken ook maar enigszins helder te krijgen was, dat ik bij hen moest zijn.
Tis het proberen waard.

Maar als ik heel diep naar binnen kijk, is het gewoon dat ik het zat ben. ZO ZAT... dat gesteggel iedere keer weer met die klups.
Het gaat me niet eens meer om de centen, ik betaal wel braaf, maar ik wil gewoon rust, en een normaal leven leiden, voorzover haalbaar  ;D

Voor mij zijn mijn schulden, verweven met mijn vorige relatie, en ik wil niet meer nadenken over die periode. Ik wil het afsluiten, ik wil weer genieten... en iedere keer weer, wordt ik gedwongen om na te denken over die periode.

GRRRRR of moet ik zeggen  :'( :'( :'(

@ bloem, zwart met suiker, you're being served

*Is een akte van uitlating, hetzelfde als een acte van sessie*?

lotte

Goed,

ik heb die klup dus maar een mail gestuurd. Ze weten er nu van. Ook aangegeven dat ik uit laat zoeken in hoeverre zij recht hebben om nu al beslag te leggen, aangezien ik helemaal niet wist, dat ik bij hun moest zijn.

Ik heb nogmaals benadrukt dat ik er op een fatsoenlijke manier uit wil komen, maar dat niet gaat gebeuren als zij onrechtmatig beslag gaan leggen.

Libra

Heel goed, lieve Lotte!!!

Dat je zo moe wordt van dat eindeloos, elke keer maar weer vechten voor je rechten, snap ik heel goed!!
En chapeau dat je toch weer elke keer de handschoen opraapt!!

Het is helaas niet anders en het is maar goed dat we ons niet als makke schaapjes laten slachten!!

Heel veel sterkte lieve dame!

P.S. Ik weet niet of je alweer drank mag hebben, maar als dat zo is kom ik nu even naar je door met een lekkere Kir of Wodka-jus!! ;) ;D

Heel veel liefs

lotte

kom maar op met de drank
in allerlei soorten en  maten   ;D  ;D ;D

Libra

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Men vraagt......ik draai!!!!
:-*

Buster

Jij draait, ik drink hahaha

lotte

mag ik shaken, not stired ;D ;D
je draait maar een mooi eind weg, we redden ons er wel mee   ;D

lotte

zo, tijd voor een kleine update,

er is eigenlijk weinig nieuws te melden, behalve dat ik van de deurwaarder in kwestie nog helemaal niets gehoord heb. ???
ik geef ze tot morgen en dan doe ik er weer gewoon een mail uit, samen met een belletje dat ik toch echt toegezegd gekregen had, binnen 48 uur, schriftelijke reaktie zou krijgen.

Huishoudbudget is naadje... nog  ??? 25 euro in de portemonnee :'( Als het meezit, morgen salaris, als het tegenzit, na het weekend pas. Ik hoop even heel hard, en heb mijn beschermengel al een paar keer toegesproken, dat het nu wel welletjes is geweest met alle grappen. ;D

Maar ondanks al die spanning en stress die dat kleine huishoudbudget met zich meebrengen, ben ik volgens mijn jongste dame, nog steeds de liefste mama van de wereld  ;D

Maandag ga ik weer een halve dag werken, het is tijd. Die maand thuis heeft mijn geestelijk welzijn absoluut geen goed gedaan... ;)

De galajurk is uitgezocht, en geheel in de eigenstijl van de jongedame, is ze gegaan voor een jaren 50 halterjurk, zwart met witte stippen, met pettycoat  ;D
Afgemaakt met rode strik, en rode pumps... sneeuwwitje newstyle zoals ze het zelf noemt...  ;D

Eigenlijk rommelt het wel door in huize lotte  ;)