vrij zijn

Started by lotte, Mar 01, 2012, 08:22 PM

Previous topic - Next topic

Libra

Lieve Lotte,

Ik kan me je ongerustheid voor komend jaar heel goed voorstellen.
Alleen.......we weten nog niet echt wat er precies gaat komen en hoe de dingen eruit zullen gaan zien.

Wij hier (als schuldenaren) hebben wel een voordeel......... we hebben door schade en schande vaak geduld moeten leren, maar bovenal, we hebben moeten leren te roeien met de riemen die we hebben!
Bezuinigen en de broekriem aanhalen kunnen we als de beste.

En natuurlijk maken we ons zorgen of we de afspraken met de schuldeisers wel na kunnen komen. Helemaal als je niet in een traject zit en het op eigen kracht doet!

Maar lieve Lotte, het is geen struisvogelpolitiek als ik nu tegen je zeg: "een mens lijdt het meest, door het lijden wat hij vreest"!
Maar gewoon omdat we nog niet weten wat er gaat gebeuren.

Met andere woorden, je nu zorgen maken over de dingen die volgend jaar zouden kunnen gebeuren is verspilde energie. Hoe begrijpelijk ook hoor!!
Maar het komt, zoals het komt en (helaas) kunnen wij daar geen invloed (meer) op uitoefenen.

Je doet het zo ontzettend goed en je bent zo sterk, dus ook hier ga je weer doorheen komen!!!

Heel veel liefs!
:-*

Vlinder307

Quote from: Libra on Nov 07, 2012, 12:00 PM

Maar lieve Lotte, het is geen struisvogelpolitiek als ik nu tegen je zeg: "een mens lijdt het meest, door het lijden wat hij vreest"!
Maar gewoon omdat we nog niet weten wat er gaat gebeuren.

Deze moet ik ook maar eens goed onthouden!!

Lieve lieve Lotte praktisch kan ik je momenteel helaas niet ondersteunen  :'( maar wil wel even tegen je zeggen dat ik aan je denk.
Ik vind het knap dat je met die 150 euro nog tot eind van de maand rond kan komen het blijft een gepuzzel en hoe krijg jij die voorraadkast in vredesnaam nog gevuld!!
Petje af!!

Liefs en een extra hele dikke knuffel van Vlinder...xxx

lotte

mijn voorraadkast vul ik de komende weken niet hoor... die leeg ik alleen maar...  ;D

ik koop echt gigantisch in de aanbiedingen, en dan ook ruim... voorbeeld, de kippenpootjes waren een paar weken terug in de aanbieding bij die blauwe winkel... dan haal ik 2 pakken a 1 kilo, voor 4,72.
Dat is genoeg vlees voor 4 maaltijden dus nog geen 1,20 voor het vlees, per maaltijd  met zijn drietjes.

De groentes komen van de markt, met mijn 5 euro zak voor de hele week... deze week zat er bloemkool, witlof, broccoli in. 3 komkommers, 5 peren, een kilo mandarijntjes,  vleestomaten, en een kilo gewone tomaatjes.
En een heleboel paprika' s  ;D

Ik kom daar echt een heel eind mee hoor... iedere week weer opnieuw.

Deze week dus witlof met ham en kaas gegeten... omgerekend complete maaltijd hooguit 5 euro...
Broccoli met pasta en gehakt uit de oven...
Morgen staan er gevulde tomaten met rijst op het programma... en zo rommel ik iedere week wel alles weer bij elkaar...

En dan ga ik zaterdag weer vrolijk zelf naar de markt... in plaats van mijn oudste dochter te sturen en ga ik heel decadent even genieten van een kopje koffie in de stad...  ;D

Het is gewoon een kwestie van zorgen dat je altijd genoeg basis spullen in de kast hebt... denk aan macaroni, rijst en aardappelen.
Denk aan ingeblikte tomaten, champignons, uien, knoflook en kruiden, vers geoogst en ingevroren...  ;)

Dan heb ik ook nog een hele voorraad staan aan rode kool, doperwten met worteltjes en dat soort spul.... ;D

In dit huishouden wordt er sporadisch prik gedronken... dus dat is al een mega winstpost... en ga zo maar door

Ondanks het krappe budget is er nog steeds ruimte voor een snoepje, en een chippie in het weekend, en de dagelijkse calcium in de vorm van vla, yoghurt en verse melk  ;D

Dus vlinder, creatief is het sleutelwoord denk ik zo...  ;D

lotte

tis achterlijk vroeg, en ik zit met mijn snufferd alweer in de cijfertjes.
En eigenlijk zit ik een beetje met stomme verbazing te kijken, naar wat er dit jaar weer allemaal betaald en afgelost is door me.
31-12-2012, zal ondanks het beslag, en alle tegenzittende ellende van 2012, toch maar mooi weer 13.550 euro zijn afgelost. :o :o :o
Daarvan was de b-dienst natuurlijk een hele grote, 6839 euro, maar die heb ik nu dan ook uitgezwaaid  ;D

En juist doordat ik mijn overzichtje weer voor elkaar heb, vind ik weer de kracht om door te buffelen.. ;)

Dus vandaag een opgeruimd mens, dat eindelijk weer een beetje opkrabbelt en zich mens voelt...  ;D
Zo zie je maar weer, hoeveel onrust het veroorzaakt wanneer je het overzicht echt kwijt bent.

Verzoek voor uitbetaling van 10 vakantiedagen toch maar de deur uitgedaan. Die krijg ik in november bij mijn loon. Trekt niet alleen het tekort recht, maar geeft me 250 euro extra ruimte.
Gala jurk, sinterklaas, en verjaardag van de mini-lady zijn dus gereserveerd. En dat voelt fijn. Heel fijn.

Ik wil me niet enkel meer bezig houden met de vervelende gevolgen van een, niet bestaande relatie,  ??? ik wil gewoon weer rechtop de toekomst tegemoet.  ;)
Samen met Libra, in het zonnetje, op terrasje jureren...  ;D En gewoon ook eens mezelf kunnen trakteren op iets nieuws.

Libra

Lieve Lotte,

Ondanks mijn krakkemikkige rug maak ik een wel heel diepe buiging voor jou!!!
Hoe fantastisch ben jij bezig geweest en nog!!
Die aflossing is wel drie hele grote dansjes waard!!!
Mega-respect voor jouw lieve dame!

Quote from: lotte on Nov 08, 2012, 08:22 AM
Samen met Libra, in het zonnetje, op terrasje jureren...  ;D

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Ik ga ervoor!!!!! ;)

Heel veel liefs
:-*

Kaatje

lotte, ik heb diep respect voor je hoe je het allemaal voor elkaar gebokst hebt!

ik dans ook mee  ;D ;D

Vlinder307

Ook ik dans met je mee Lotte!!
Ongelooflijk hoe je het doet ik kan er nog wat van leren.. ;)
Als ik veel moet werken blijft er echter zo weinig tijd over om alles bij langs te sjoppen alleen de reclames hou ik wel heel erg bij maar van veel inkopen is nog geen sprake hoe doe jij dat?

Liefs Vlinder..

lotte

mamavantwee

hoi lotte,
diep respect voor je aflossing en je boodschappen beleid, ik woon zelf in een dorp met alleen de digros en geen markt op zaterdag. ook ik werk fulltime en ik moet eerlijk gezegd toegeven dat ik op zaterdag half uitgeput ben en het dan echt niet kan opbrengen om nog even een stuk verderop naar de markt te gaan, hoe doe jij dat...
ook ik moet het in mijn eentje doen met 2 meiden in huis, maar ik heb niet zo'n strakke planning

Buster

Mama,

Ik sta er niet alleen voor, dus dat scheelt.
Maar wat mij wel overeind houd in alles is een ritme.
En natuurlijk wijken we er wel eens wat vanaf, maar het zorgt er wel voor dat ik niet van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat in dienst sta voor ons gezin.

Ik heb een schema gemaakt ma t/m zo en daar elke dag een taak in gepland.
Zo komt alles aan bod, sla ik niks over en heb ik elke avond wel een beetje tijd voor mezelf.
De grootste klussen op de dagen dat ik weet dat het rustiger is, de kleinste klussen op zaterdag en zondag.

lotte

lieve mama van twee,
alles heeft ritme...  ;D zo simpel is het... nee, zo simpel is het niet ;D
Op dit moment ben ik even een maandje thuis om te herstellen, maar normaal begint mijn dag om half zes.
Aardappelen worden geschild en gekookt (als we die s'avonds eten) en brood wordt gesmeerd. Ik zou dit de avond ervoor kunnen doen, maar dat vinden we minder lekker...  ;)
Om 7 uur vertrek ik richting kantoor, tafel gedekt voor mijn beiden meiden. Die ontbijten samen.

S'avonds om zes uur, ben ik weer richting thuisfront, en mocht het nodig zijn, dan stop ik nog heel even bij de winkel voor noodvoorzieningen, maar meestal fiets ik snel door naar huis.

Mijn meiden zijn natuurlijk al behoorlijk groot (bijna 11 en 16) en dragen hun steentje bij in het huishouden. Hun kamers doen ze zelf, en mama doet alleen de was wanneer deze bij de wasmachine ligt ... vroeger liep ik mezelf voorbij met het ruimen en zoeken naar hun kleding.
Geloof me, als ze 2 of 3 keer misgrijpen, leggen ze hun was wel bij de machine hoor...  ;D

Aan het einde van de week, ben ik ook vaak afgeraffeld hoor... vaak probeer ik dan een half uurtje eerder weg te gaan, en staat de jongste op me te wachten bij de winkel.
Ik pin een fix bedrag (70 euro) en sla dan mijn lijstje in...
Vrijdagavond is dan bij ons ook broodavond, omdat ik na het boodschappen doen, echt geen puf meer heb om te koken....

lotte

Ik heb dus gewoon alles in huis op vrijdagavond.... zodat ik op zaterdag enkel nog naar de markt hoef, en fruit/groente hoef te halen.

Ik doe alles op de fiets, en dat bevalt me heel goed...het is op deze manier dat ik het abonnement bij de sportschool uitspaar...  ;D

S'avonds gaat de stofzuiger er door (ik woon in een flatje, dus dat is nog wel te doen) en dagelijks wordt de keuken, wc en badkamer gedaan....
Bijhouden is het magische woord... maar er zijn momenten dat ik er helemaal de balen van heb hoor...  ;D

Het is een routine waar je in moet komen, en dat kost tijd.

Probeer ergens toch wat rust voor jezelf in te bouwen. Dan is het maar zo, dat de was de dag er op pas gevouwen/gestreken wordt. Ook goed.... aan een afgeknapte moeder heeft niemand iets.

Niets bijzonders dus, maar gewoon routine....  ;)

tinkelbel

rust..regelmaat en reinheid. De 3 grote R's  :D

't lijkt me dat je dochters er wel blij mee zijn om te weten dat mams in huis is als ze van school thuiskomen..

Hoe gaat het me je eigenlijk? Nog veel last of pijnklachten? Eerlijk gezegd weet ik niet waarvoor je geopereerd ben en ik vermoed, althans voor zover ik lees, heb je dit ook niet opgeschreven......hoeft ook niet hoor!

Maar je hebt een maandje ziekteverlof, red je het om na een maand weer te kunnen werken of mag dit dan op therapeutische basis?

Een fijne dag en groet!

lotte

Het is inderdaad even wennen voor ons allemaal deze maand.
Mama die thuis is, en die op de bank hangt/zit/ligt.

Normaal ben ik er niet, wanneer de jongste thuis komt. Dat is rot, maar we hebben dan altijd een telefoon moment, van een minuut of 10.
Mijn collega's weten dat ook, en moeders en dochterlief praten dan even de schooldag door.
Een half uur later stapt de oudste binnen, en rommelen ze samen verder.

Ik ben aan mijn baarmoeder geholpen en wat aanverwante kwalen.... een interne facelift zullen we maar zeggen...  ;D ;D
Het gaat vrij redelijk. Alleen lang rechtop zitten blijft vervelend. En op het moment doe ik natuurlijk alles lopend (zou er ook niet aan moeten denken om te moeten fietsen hoor...  ;D)
Voor de rest, nergens echt last van gehad...  ;D

3 december moet ik helaas wel weer vol aan de bak. Maar we hebben natuurlijk maar een kort maandje, aangezien ik een week vrij heb met kerst.  ;D

Libra

Ik ga even gezellig meedoen en de boel vervuilen ;) ;D ;D

@ Mama, toen mijn kinderen nog klein waren en ik 40+ uren werkte in de week, kookte ik vaak om de dag. Ik maakte bijvoorbeeld een grote pan macaroni (mijn dames waren daar dol op!) en daar konden we dan 2 dagen van eten. Handig voor de dagen waarop ik wist dat ik laat uit mijn werk zou komen.
Omdat wij eigenlijk nooit "Hollands" aten (lees gekookte aardappels met groente) kookte ik alleen op vrijdag en in het weekend per dag.
Ook kookte ik regelmatig 's avonds als de dames op bed lagen voor de volgende dag.
Waar ik altijd veel plezier en gemak van heb gehad is dat ik op vrijdagavond een menu maakte voor de komende week, zodat ik alleen op zaterdag boodschappen hoefde te doen.
Zelfs nu mijn beide dames de deur uit zijn, maak ik nog altijd mijn weekmenu. Het zit er zo "ingebakken"!, maar juist als je er alleen voorstaat helpen dit soort dingen om je tijd goed in te plannen en krijg je inderdaad een beetje regelmaat en orde die je zo hard nodig hebt.

Fijn om te lezen dat het de goede kant met je opgaat, lieve Lotte!

Moeten we de heren waarschuwen die langs onze jurytafel komen? ;) ;D
"Heren pas op!, deze dame heeft weer het lichaam van een jonge godin?" ;) ;D ;D ;D ;D

Heel veel beterschap nog even en heel veel liefs :-*