vrij zijn

Started by lotte, Mar 01, 2012, 08:22 PM

Previous topic - Next topic

Buster

Bewondering voor je positiviteit, je humor en je kracht.

Wedden dat je een heerlijk bakje koffie gaat drinken?

Enne,.. die meiden die boffen maar!

Libra

Lieve Lotte,

Fijn om weer van je te horen! :-*
Het was een beetje (te) stil rondom jou.......
Nu heb ik net gelukkig gelezen dat dat te maken had met een gecrashte laptop :)
Ben ik ook weer een beetje gerustgesteld!! ;)

Inderdaad, nog even en dan is het uur "U" er voor je!
Als het zover is zal ik even per expres alle hartversterkers en pepmiddelen jouw kantje uitsturen! ;) ;D

Heel veel liefs

strijdlust

Wow Lotte,

Ik heb echt zo,n bewondering voor jou positiviteit en vechtlust, en ben jaloers op de manier waarop je voor jezelf opkomt als het over de schuld eisers gaat.

Jij klimt elke keer als je een brief krijgt waar die voor jou gevoel onrechtvaardig is in de pen, en hupla kee hier is mijn mening. Ik heb heel erg de neiging om zulke brieven onderop de stapel te leggen zo van pff zie ik later wel, en dan is het natuurlijk meestal te laat.

Dus mijn voornemen van deze Ma morgen, volg Lotte haar voorbeeld en meteen reageren als ik het gevoel krijg dat dit nodig is, betekend wel dat ik nu in de pen moet om GGN te berichten en de Aov verzekeraars van mijn man, want die hebben met een mooie kl*te brief laten weten jammer maar helaas wij staan in recht en jullie zijn immers dat stelletje wan betalers dus geen uit kering.

Wordt vervolgd, kruip nu achter m,n buro

lotte

Grijns....

denk je ook even aan het conceptenconcept?
Dat doe ik altijd wanneer ik heel boos ben, en in het heetst van de strijd zit te mailien.... eerst opslaan in concepten... nachtje laten staan, teruglezen, en dan druk.... verzenden...

Verkijk je er niet op strijdlust, die brieven schrijven vreet energie. Nu ook weer hoor... en het wachten op antwoord vreet vaak nog veel meer energie.

Ik ben ook moe, echt moe.... zo moe, dat ik soms helemaal geen zin meer heb om te knokken... maar dan kijk ik naar mijn meiden... en dan denk ik, Lotte, doorgaan Lady, ze hebben enkel jou om op terug te vallen.

Gisteren een programma op tv gezien, over wat een kind kost. De oudste moeilijke puber zat naast me. Je zag haar schrikken van de bedragen.
Een kind laten studeren, 30.000 euro. Ik zeg tegen de jongedame, besef dus goed, dat de komende 4 jaar, een 25% van je moeders salaris naar jou gaat, 40-45 % naar schuldeisers, en het overige gaat naar je moeder en je zusje toe.
De bedragen die langskwamen, hebben haar echt wakker geschudt, dusdanig....
dat er later een discussie op fb ontstond over de luxe van studeren, en op kamers gaan...

Buster

Heel goed!

Ik weet nog dat ik als kind altijd dacht dat mijn moeder rijk was, want ik kreeg een gulden zakgeld per week en zij had wel 1000 gulden elke maand.
Het besef wat de waarde van geld is kwam later, zo ook de betekenis van de term alleenstaande bijstandsmoeder,...  ;)

Gaaf ook dat ze er gelijk met vrienden over in gesprek gaat.
Die dame komt er wel (heeft ze van haar moeder,..)

Libra

Fantastisch!!!

Het klopt inderdaad dat je als kind totaal geen benul hebt van de kosten!!
Kinderen blijven lekker lang onder de douche staan, laten overal gewoon het licht branden enz. enz.

Zo fijn als er zulk soort programma's zijn!
Je kunt het zelf wel vertellen, maar van een "vreemd" nemen ze toch veel meer aan.
Als je roept dat ze het licht uit moeten doen, ben je in hun ogen een zeur...... ;) ;D ;D

Er zouden eigenlijk meer van dit soort programma's moeten komen en ook op scholen (waar we het al eerder over gehad hebben).
Ook dan wel weer geweldig dat we de Social Media hebben, als er over dit soort gepraat wordt!
Net als bij Project X bereik je heel veel mensen met 1 berichtje!!

Jouw dame blijkt dan ineens weer een hele verstandige, goed bezig zijnde puber!! :)

Heel veel liefs

lotte

toch is het een hele kunst om duidelijk te maken, dat voor de 1, 500 euro bijna niets is, bij wijze van spreken, en dat het voor de ander een mega opoffering is...

gisteravond ging heb ik het dus opgegeven om in bedragen te praten, maar ben in percentage van mijn inkomen gaan praten. Dat maakte meer indruk  ;D

Vlinder307

Quote from: Libra on Oct 15, 2012, 01:58 PM
Fantastisch!!!

Het klopt inderdaad dat je als kind totaal geen benul hebt van de kosten!!
Kinderen blijven lekker lang onder de douche staan, laten overal gewoon het licht branden enz. enz.

Zo herkenbaar hier idemdito..
Sta regelmatig op de douchedeur te kloppen  >:(
Merk wel nu de kids ouder worden en ook zelf moeten rond zien te komen dat er wel meer begrip voor is.

En kom op Lotte wij gaan doorzetten!

Eens komt ook voor ons de dag!!

Liefs Vlinder..

lotte

Nou tijd voor een update...
de vlag heb ik in stilte uitgehangen... de b-dienst is klaar, en ik kan koffie gaan drinken....  ;D

Moe, is het woord dat me deze week, helaas, continue vergezeld. Ben een klein beetje leeg. Waar het aan ligt? Aan alles tezamen ben ik bang....  :'(

Afgelopen weekend maar weer door de stapel papieren doorgewerkt. Het lijkt wel een soort mantra die ik eens in de zoveel tijd moet doen van mezelf.
Bang om weer lijken tegen te komen die ik over het hoofd gezien heb. Verrassingen waar ik niet op zit te wachten.
Voorlopig geen nieuwe dingen kunnen ontdekken. Hopelijk blijft dat zo...

Dinsdag gaat de betaling eruit voor de enige club die niet akkoord ging met het voorstel. Zucht 2 maandtermijnen, 300 euro samen. Niet gepiest en toch nat...  ;D
Gelukkig komende maand geen reiskosten, dus dat trekt de boel weer glad.

De oudste mini me is weer terug uit het franse. Had het leuk gehad maar was heel blij om weer bij mama in de armen te kruipen.  ;D ;D

strijdlust

Hee,

Dat moe zijn herken ik wel, en bang voor lijken uit de kast ook, uiteindelijk is dat natuurlijk zo,n beetje de reden waarom wij er zo diep in gekomen zijn, de lijken in de kast proppen want de zaken die het leven zo leuk maken gaan voor!

En nog merk ik zodra er iets van geld binnen komt, dat ik de verleiding heb om me weer te begeven in de wereld van het leuke zorgeloze leven. Door onze financi

Libra

Fijn dat jouw jongedame het zo naar haar zin heeft gehad!!
Ben wel benieuwd of ze nog uitgekomen is met dat zakgeld?

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar.......waarom moet je de schuldeiser die niet akkoord is gegaan 2 maandtermijnen betalen ???
Ik heb vast iets gemist..... :-[

Heerlijk dat je koffie kunt drinken!!
Is het wel een beetje een leuke man?
Dat gun ik je namelijk wel!! ;) ;D

Heel veel liefs

Be

Fijn dat je de bd nu kunt schrappen!! En dat de lopende-zaken-map steeds dunner wordt. Ben ook benieuwd of dochter goed met haar centjes uitgekomen is in Paris

lotte

@ strijdlust, wat voor een dure hobby heb je?

@libra, tis een leuke gezellige, wat jongere man... absoluut heel gezellig. En ik merk dat ik met hem wel op een " normale" manier contact durf te hebben, doordat hij op de hoogte is van de fraude en alle vervelende dingen die daarmee samen hangen.
Gek h

lotte

mijn eerste vrije dag, voor de d-day van morgen... en dan ben ik gewoon om half 6 wakker he... dus jullie begrijpen.. het hutje van lotte is nu al helemaal aan kant, en de dag moet nog beginnen... ;D

gisteren tot de conclusie gekomen, dat er echt 1 schuldeiser tussen zit, die volledig van de pot gerukt is. Er waren al sterke aanwijzingen daartoe, maar het bewijs is echt geleverd.
Tegelijkertijd maar besloten, dat ik me er absoluut niet naar over ga maken, en heb de mail doorgestuurd aan de bankmeneer, zodat ook hij zich kan bescheuren van het lachen, en deze klup toch wel op het lijstje van niet sporende deurwaarders kan zetten.

Mijn ervaring met de meeste deurwaarders is, dat ze best bereidt zijn om met je mee te denken, en mee te helpen, en ook nog wel een klein beetje geduld willen opbrengen, zodat je dingen op eigen kracht kunt doen. Aan het einde van de rit, is hun client daar natuurlijk ook het meest gebaat bij... maar deze klup... nou als je niet enigszins stevig in je schoenen zou staan, dan zit je dankzij hun zo aan de anti depressiva, of in een gesloten instelling omdat je jezelf wat aan wilt doen... of wat meer te rechtvaardigen zou zijn, dat je hun wat aan wilt doen...

Hmmm, is ergens een top 10 voor meest gestoorde klups, want ik draag deze graag voor... ;D

Zo, dat was dat... hier verder eigenlijk weinig nieuws, vandaag gaan er weer paar kleine betalinkjes uit, en gaan we verder met de dagelijkse routine. Het voelt een beetje als stilte voor de storm, maar dat zal ongetwijfeld aan mijn eigen gemoedsrust liggen...

;D ;D

Libra

Lieve Lotte,

Jouw D-day is inmiddels al achter de rug en ik weet niet of je hier kunt meelezen, maar ik wil je even heel veel sterkte en beterschap wensen!
Ik denk aan je!!

Heel veel liefs
:-*