vrij zijn

Started by lotte, Mar 01, 2012, 08:22 PM

Previous topic - Next topic

Chrissie

Lotte, mag ik nog iets aan je lijstje toevoegen?

Ik heb dit van iemand van een ander forum ( hotforum schulden). Ik noem me altijd zelf de boeman omdat ik hier altijd thuis zeg dit en dat  is er mogelijk en meer niet, dus eigenlijk hetzelfde als jou, maar deze persoon heeft mij duidelijk gemaakt dat ik het verkeerd zag en ik weet hij heeft helemaal gelijk.

Je bent niet streng ( boeman), je bent juist de redder. Doordat jij de rem erop er steeds op zet kunnen jullie je schulden weer naar de positieve kant krijgen. Dus je doet net als wat Peter ook aangeeft het heel goed, je mag hartstikke trots op jezelf zijn!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

lotte

@chrissie, ik probeer te begrijpen wat je bedoelt, maar de woorden moeten nog even inzinken.

De rol van redder, is ongelofelijk vervelend en zwaar, en het voelt dubbel boe-mannerig, omdat ik ook nog eens in mijn eentje mijn huishoudentje run...
het is dus boeman over de hele linie, zo ervaren de kinderen, en met name de oudste het.
En natuurlijk speelt de leeftijd (15) daarin mee, maar ik heb regelmatig het gevoel dat ik dag in, dag uit alleen maar aan het roepen ben, wat allemaal moet, en wat allemaal niet kan.  En daar heb ik het heel erg moeilijk mee.

Ik moet voor mezelf dus een manier vinden om er positieve draai aan te kunnen geven naar de meiden toe.  :-\

lotte

Quote from: peter on Mar 28, 2012, 09:01 AM
Je doet het heel goed, je mag best trots zijn op jezelf.

*bloos* Dank je wel voor het compliment!

Chrissie

@ Lotte,

Ik begrijp precies wat je bedoelt en weet ook precies hoe het voelt, heb er zelf ook een tijdje over gedaan dat het eindelijk bij mij binnenkwam. Maar het is hoe moeilijk het ook allemaal is (schulden en de meiden) een investering in de toekomst en dat verdient zich later weer terug. Je zit nu alleen nog te diep in het proces om het duidelijk te zien.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

lotte

Quote from: lotte on Mar 01, 2012, 10:26 PM
afgelopen week diende een rechtzaak van een energieleverancier tegen mij. Ben benieuwd wat daar uit gaat komen.
Ik hou rekening met het worst case scenario, maar ik laat me niet meer zo maar op de kast jagen...
Meneer P (als in pipo de clown) betaalde destijds gas en licht. Nu is hij achter mijn rug om, zonder mijn medeweten van leverancier veranderd. Ok, mijn adres was het leveringsadres, maar ik heb nergens voor getekend, nooit en te nimmer. Ook is de rekening waarvan het betaald werd, voor mij een onbekende rekening.
Aanmaningen en dergelijke heb ik ook nooit ontvangen, want meneer liet die gewoon naar kantoor/zijn thuis komen.

Waar ik in deze hele periode van geschrokken ben, is hoe simpel het is, om op naam van iemand anders, van alles te kopen, en te doen. Eerlijk gezegd vind ik dat heel eng.

ik zit even in zak en as. Ook al hield ik rekening met het feit dat ik dit zou verliezen. Ik heb verloren.
Een schuldeiser erbij, voor een dikke 5,5 mille.

Boosheid en verdriet knokken even om voorrang. ... uithuilen en opnieuw beginnen h

lotte

ok, ik ben uitgetuurt,
heb het betalingsvoorstel naar alle partijen gestuurd, en nu maar weer wachten op de reacties.

bob71

super!!! hoe doe je het allemaal??? petje af hoor ;) ;)

mij is het helaas niet gelukt om het zelf te regelen.
ook ik heb in hetzelfde bootje gevaren als jou.....
mijn kinderen waren toen 3, 5, en 6   nu inmiddels 14, 16, 17   en nog 2 kleintjes 1 van bijna 4 en 1 van bijna 2.

nu hebben we rust na alles uit handen te hebben gegeven.
kan weer genieten van mijn gezin.

groetjes BOB

lotte

hoe ik het doe bob?
ik sta op dit moment gewoon in de overleef modus.
Zeker na mijn wakker worden van vanochtend... Mam, er staat water in de hal...
de bovenbuurvrouw was in slaap gevallen met een stromende kraan...grrrr
alle slaapkamers komen uit op de hal, al het laminaat kan nu vervangen worden.. o hellup!!!!

Uit huilen en opnieuw beginnen.
Verzekering willen proberen om maandag te komen kijken, hoe het zo snel mogelijk allemaal opgelost kan worden.
Ben bang, maar op 1 manier, alles eruit, drogen, en alles er weer in.
maar waarom moet dat nu weer bij mij?

Dus maar weer getuurt naar cijfertjes...
ik stel me nu in op augustus 2013.
Dan krijg ik weer ruimte en lucht.
Ik heb besloten tot augustus mijn voorlopige teruggave in te zetten voor het versneld aflossen van schulden.
Inclusief de vervelende verrassing van deze week, moet mijn schuld in augustus 2013! (dus nog anderhalf jaar zoiets?)nog 7000 euro bedragen. En daar ga ik voor!

En met de hulp van jullie allen hier, gaat me dat ook gewoon lukken.
Nog zuiniger leven dan eerst. Nog meer budgeteren. En ga zo maar door.
Maar het gaat me lukken, samen met jullie

Buster

Lotte je bent een kanjer!

De manier waarop je steeds weer doorgaat,...
Het kan niet anders dan dat Karma je er een keer dik vet voor beloond.

lotte

Quote from: Buster on Mar 31, 2012, 06:47 PM
Lotte je bent een kanjer!

De manier waarop je steeds weer doorgaat,...
Het kan niet anders dan dat Karma je er een keer dik vet voor beloond.

ik hoop het.
Gelukkig heb ik wel een klein extraatje komende maand in het verschiet, even de ziektekosten declareren van mijn vader. Voor de moeite mocht ik het bedrag hebben dat het opleverde. Volgens mijn vader een kleine 600 euro.
Mooi meegenomen. De helft naar de spaarrekening, en de andere helft, gewoon voor wat leuks.
Verstandig? Ik weet het niet, maar het moet even. Zeker als ik ook nog de komende weken op een betonnen vloer moet gaan zitten ivm het drogen...  :(

gewoon

Hoi Lotte

Wat erg dat je waterschade hebt.

Gewoon

lotte

de zichtbare schade valt, op dit moment nog mee, het sopt een beetje als je loopt, dus de groene platen hebben zich lekker vol gezogen, daar komt het eigenlijk op neer. Het zal dus ook nog wel op gaan zetten.

het vervelende is, dat dezelfde bovenbuurvrouw vorig jaar ook al een water incident heeft gehad, met als gevolg dat mijn badkamer helemaal opnieuw gedaan moest worden.
Als die ook opnieuw moet, ga ik echt gillen.. ik geloof niet niet dat ik dat kan trekken

gewoon

Hoi Lotte

,

Gewoon

lotte

ik verheug me nu al op het leeghalen van alle kamers :-S

deze hele grap gaat me weer vakantiedagen kosten, waar ik altijd heel zuinig op ben, omdat ik ze vaak als extraatje laat uitbetalen.

maar goed, ik moet dit gewoon positief benaderen. Ik krijg een mooie nieuwe vloer!  ::) ::).... nog niet helemaal overtuigd, maar morgen zet ik er wel een dikke vette smiley neer. ;D

lotte

En dan, ineens uit het niets, ben ik benaderd voor een baan in mijn eigen woonplaats.  :)

Ik heb een heerlijke baan, maar wel een uur reistijd heen en terug. Afgezien van de maximale reiskostenvergoeding via mijn werkgever, gooi ik er zelf maandelijks nog een kleine 120 euro achteraan.
Een snel rekensommetje leert me dus, dat al zou ik hetzelfde salaris houden, ik toch wekelijks 30 euro meer boodschappengeld zou kunnen hebben. Wow :o

Op dit moment heb ik een jaarcontract dat het einde van dit jaar afloopt, en ik ben me er terdege van bewust dat de branche waarin ik nu werk, erg gevoelig is voor recessies. Eerlijk is eerlijk, men bezuinigt het eerst op de kosten van eventuele hobby's of gaat opzoek naar goedkopere alternatieven.

Het baanvoorstel dat er nu ligt, heeft eigenlijk alles mee, de branche is economisch ongevoelig, men zal het altijd nodig blijven hebben, het is veel dichter bij huis, en mijn salariseis was geen probleem.

En zo rommelt het allemaal door in huize lotte, waarbij ook deze week geen onverwachte post in de bus lag....
op naar een rustig paasweekend?