vrij zijn

Started by lotte, Mar 01, 2012, 08:22 PM

Previous topic - Next topic

lotte

hoeveel doemscenario's kan een mens bedenken?
::)
heel veel ;D

de betalingen van deze maand heb ik dus ingetrokken. Heb ze allemaal een symbolische 10 euro overgemaakt, en de begleidende mail doe ik er vanavond uit.
We zullen zien hoe ze er op reageren.

Waar ik het meeste mee zit, is, hoe verdedig ik me tegen dit soort kul uitspraken. Hoe maak je aantoonbaar, dat je gewoon bij je volle verstand bent, en dat meneer absoluut mijn zaakjes niet hoefde te regelen... en dat ook absoluut niet deed.
:-\

Geen flauw idee. En is de verhoging inderdaad mijn nekslag? Of moet ik gewoon weer in gesprek gaan met alle partijen?
36 maands traject... of gewoon doorgaan met aflossen, en met een maand of 18 toch al een heel eind zijn

wat is wijsheid....  ???
in iedergeval de advocaat bellen en me laten informeren hoe ik hier mee om moet gaan.

Buster

Lieve Lotte, wat betreft je beestjes; die zijn toch van de buurvrouw? Je past er even op want ze is met vakantie. (wat niet weet wat niet deert)
Waar de regel voor is bedacht is i.v.m. ziekte van de dieren, de dierenarts kan je dan onmogelijk betalen van je weekgeld, taak aan jou dus om te zorgen voor een noodzakelijke buffer zodat er geen nieuwe schulden ontstaan, nieuwe schulden = einde traject vandaar.

Wat die rechter betreft, ik hou het netjes en dan weet jij genoeg ;)

Het blijft ontzettend balen, hoe dan ook is de kogel nu door d kerk en kan het meegenomen worden in de totaalstand.

Hou vol!

Vlinder307

Lieve lotte , wil je even veel kracht en wijsheid toewensen helaas heb ik als beginner geen tips voor je maar ik lees en leef zeker wel mee!! Dikke knuffel Vlinder xxx

strijdlust

Jee Lotte ik heb me net aangemeld bij dit Topic, en jou verhaal grijpt me heel erg aan! Wat ben jij een sterke vrouw en wat mogen jou dochters blij zijn met een moeder als jij als hun voorbeeld! Onvoorstelbaar dat het zomaar kan dat je schulden die een ander maakt op jou naam krijgt! Wat ik echt schokkend vindt is dat je er ook nog eens niks tegen kunt doen! Ik wens je heel veel kracht en wijsheid toe in deze klote periode.

Bloem2

Lotte,

Het beste nieuws wat jou deze week ten deel is gevallen is natuurlijk je contractverlenging! Super gefeliciteerd, dat haalt al een hoop zorgen weg.

De uitspraak van de rechter is natuurlijk balen van alle kanten en zet je schema
weer helemaal op zijn kop.
Voor zover ik kan beoordelen gaat, als je dat zou doen, dat 36 maands traject natuurlijk langer duren want de afspraken moeten eerst gemaakt worden. Vraag is of je daarmee beter af bent. Je zult vast je VLTB al wel berekend hebben.
Volgens mij liep er ook een afspraak met je bank over tijdelijk stopzetten van je hypotheekaflossing? Ook die afspraak komt dan op de helling en welke gevolgen kan dat voor je hebben (ik denk zelf niet best).
Betalingen heb je nu gestorneerd: pas je op dat je je daarmee ook niet in de vingers snijdt en men zo alles meteen kan (gaat) opeisen!?

Bah, een beste kluif.
Ben benieuwd wat je advocaat nog gezegd heeft.

lotte

Quote from: Bloem2 on Sep 27, 2012, 04:38 PM
Lotte,

Het beste nieuws wat jou deze week ten deel is gevallen is natuurlijk je contractverlenging! Super gefeliciteerd, dat haalt al een hoop zorgen weg.

De uitspraak van de rechter is natuurlijk balen van alle kanten en zet je schema
weer helemaal op zijn kop.
Voor zover ik kan beoordelen gaat, als je dat zou doen, dat 36 maands traject natuurlijk langer duren want de afspraken moeten eerst gemaakt worden. Vraag is of je daarmee beter af bent. Je zult vast je VLTB al wel berekend hebben.
Volgens mij liep er ook een afspraak met je bank over tijdelijk stopzetten van je hypotheekaflossing? Ook die afspraak komt dan op de helling en welke gevolgen kan dat voor je hebben (ik denk zelf niet best).
Betalingen heb je nu gestorneerd: pas je op dat je je daarmee ook niet in de vingers snijdt en men zo alles meteen kan (gaat) opeisen!?

Bah, een beste kluif.
Ben benieuwd wat je advocaat nog gezegd heeft.

goed... advocaat zei... dit was niet te overzien.... en dat een andere rechter anders had kunnen oordelen.
Maar goed...

Mijn vaste lasten heb ik door laten gaan.
Mijn aflossingen heb ik stop gezet, heb alle partijen een symbolisch bedrag overgemaakt van 10 euro.
Heb mijn loonbeslag ingescand, samen met de verlengingsbrief.
Alle partijen zijn op de hoogte gesteld dat ik deze in december kan hervatten.
Dat ik het heel vervelend vindt, maar dat ik de 3 maand termijnen graag per januari inloop, en alle partijen dus een verhoging heb voorgesteld.

Dat als ze daar niet mee willen instemmen ik dat graag van ze verneem, en dan het alternatief in werking zal zetten namelijk, het schuldsaneringstraject.

Hoog spel? wellicht wel... maar niet ondoordacht gedaan... heb eerst achter de schermen overleg gehad met de bank, alswel belastingdienst.

Of ik er verstandig aan heb gedaan? Geen flauw idee... maar op eigen krachten kan ik het sneller aflossen dan wanneer ik het traject in zou gaan. En ik hoop eigenlijk dat alle partijen dat inzien.

lotte

Quote from: strijdlust on Sep 27, 2012, 03:26 PM
Jee Lotte ik heb me net aangemeld bij dit Topic, en jou verhaal grijpt me heel erg aan! Wat ben jij een sterke vrouw en wat mogen jou dochters blij zijn met een moeder als jij als hun voorbeeld! Onvoorstelbaar dat het zomaar kan dat je schulden die een ander maakt op jou naam krijgt! Wat ik echt schokkend vindt is dat je er ook nog eens niks tegen kunt doen! Ik wens je heel veel kracht en wijsheid toe in deze klote periode.

Gezien je gekozen naam, ga ik ervan uit dat je uit hetzelfde hout gesneden bent... ;D

Dank je wel voor je lieve woorden, en als iemand iets heeft aan de woordjes die ik hier schrijf, en daardoor bepaalde situaties kan voorkomen... dan is het toch goed?
:D

In plaats van plaats van onder de 10 mille te duiken aan het einde van het jaar, ga ik maar uit van een schuld van 20 mille. Dat is een royale afronding naar boven, maar dan weet ik waar ik aan toe ben.

Op basis van mijn aflossingscapaciteit moet ik dat met 20 termijnen kunnen aflossen, en dan heb ik meer geld per maand te besteden aan de boodschappen dan nu.
Als de eisers het daar niet mee eens zijn, prima... dan heb ik er wel vrede mee.
:'(

Bloem2

???
Gelukkig heb je overleg gehad met bank en BD, dat was mij niet duidelijk in je verhaal.
Dat je het aflossen verder in eigen hand wilt houden lijkt mij ook het beste plan!
Je blijft zo mooi baas over je eigen geld  :D

Libra

Ik ben het helemaal met de vorige spreekster eens!
Er is niets zo fijn als zelf de kontr

lotte

Het is gewoon goed zo.
Ze kunnen het allemaal krijgen zoals ze het hebben willen.
De belangrijkste partijen staan aan mijn kant, en dat geeft zo ongelofelijk veel rust...

;D

Bloem2

Quote from: lotte on Sep 27, 2012, 08:23 PM
Het is gewoon goed zo.
Ze kunnen het allemaal krijgen zoals ze het hebben willen.
De belangrijkste partijen staan aan mijn kant, en dat geeft zo ongelofelijk veel rust...

;D

Soort baas in eigen buik  ;D maar dan de portomonee dus  ;)

lotte

Mijn hoofd zit nog steeds vol... ::) en de onrust giert nog steeds door mijn lijf... :'(

vandaag post van de b-dienst... er staat nog een bedrag van 433 euro open!!!! Dat is op zich al rede genoeg voor een feestje....  ;D

Jen

Hallo Lotte,

ik heb vol verbazing jouw verhaal gelezen, wat een vechter ben je. Als lezer van je verhaal
kreeg ik het al benauwd van wat jij allemaal meegemaakt hebt, de onzekerheid over alles.
En toch heb jij ondanks dit alles heel veel positiviteit in je.

Super veel kracht stuur ik jouw kant op.

lotte

Jen,

wat had ik anders moeten doen?

de schulden, zijn maar centen. De emotionele schade is zoveel groter... zoveel dieper en frustrerender...
Dus doe me nog maar een wijntje  ;D

Ik ben al zoveel jaar bezig... er komen nog wel een paar jaartjes achteraan, maar het wordt steeds makkelijker, ook al kun je dagen hebben, met zulk bagger nieuws, dat je het helemaal gehad hebt. Maar toch is het minder dan vroeger..
waarom? Omdat alles een plekje krijgt, en je een bepaald ritme ontwikkelt, en je behoeftes er aan aanpast.

Vandaag mijn administratie weer helemaal doorgerekend... yep, gebasseerd op de nieuwe situatie... en tja... ben nog wel even zoet... maar... toch hou ik vast aan maart volgend jaar... dan is het zover... dan is het maandelijkse belastinggeld ook weer beschikbaar voor eigen doeleinden. Hoera!
En zo zoek ik voor mezelf iedere keer weer punten waar ik me aan kan optrekken... hoe klein ze ook zijn... ;D

tuthola

Lieve Lotte,

Als ik het goed begrepen heb blijf je zelf de strijd aangaan met je schulden .....

Zo ja...groot applaus voor jezelf  ;D