vrij zijn

Started by lotte, Mar 01, 2012, 08:22 PM

Previous topic - Next topic

Libra

Quote from: lotte on Sep 25, 2012, 06:42 AM
en jouw post, heeft me een groot deel van de nacht wakker gehouden...  ;D ;D want ik weet dat je gelijk hebt. En dat zie ik zelf ook wel in.

Ja........daar was ik al bang voor toen ik zag hoelaat je vannacht nog online was!

Lieve. lieve dame ik begrijp je dilemma zo goed!!
Het zou allemaal natuurlijk een stuk eenvoudiger zijn als er geen "lijken" meer zouden zijn eventueel en je zeker zou weten dat je geen verrassing meer zou krijgen.
Het probleem is natuurlijk dat je alleen maar een "schone lei" krijgt voor de schulden die meegenomen zijn in het traject en alles wat na het opstarten binnenkomt daar niet in meegenomen wordt.

Probeer met je mee te denken en zit me af te vragen of er geen manier is om er achter te komen wat er eventueel nog om de hoek zou kunnen komen kijken. ???
Want dit toch eigenlijk te triest voor worden!!!

Als ik  je ook maar ergens mee kan helpen, roep je maar!!!

Heel veel liefs :-*

Vlinder307

Heb even geen woorden lieve Lotte wat erg allemaal ..ik hoop voor je dat er snel rust komt meis xxx

lotte

en ondanks alle tegenslag, gewoon een glimlach om mijn mond.
waarom?
omdat mijn contract verlengd is, omdat Libra zo opgelucht is.
omdat het zonnetje schijnt, omdat er zoveel is om gewoon wel dankbaar voor te zijn.

Vanmiddag het gevecht met de deurwaarder. Wordt leuk, want alles wat we Libra hebben aangeleerd niet te doen, ga ik dus vanmiddag lekker wel doen. ;D >:(
En dat zal een opluchting geven... niet normaal  ;D ;D ;D

lotte

goed, het gevecht heeft plaatsgevonden, en we staan nu allebei weer braaf in de hoek om bij te komen voor de volgende ronde.  ::)

echt meewerken willen ze nog niet, maar met een beetje hulp van de juiste mense, waaronder mijn grote vriend bij de blauwe klup... gaat er toch wellicht een oplossing komen.
"maar mevrouw, u moet begrijpen dat we voor deze maand niets meer voor u kunnen betekenen. "

hardstikke fijn joh... en red je ermee....  ;D

Gelukkig dient er nog een andere oplossing aan... namelijk die van de overuren... dus er komt een oplossing, er zal alleen even aan gesleuteld moeten worden...

En nu? nu ben ik even murw... moe, gesloopt en kapot... ik weet wat ik doen moet, tegenpartij ook, en dan maar weer wachten...
Dat eeuwige wachten...
en wachten...
en wachten...
en wachten...

Libra

;D ;D ;D ;D ;D

You rock girl!!!!! ;)

Om even in de terminologie te blijven, je bent in ieder geval niet K.O. gegaan, dus heb je eigenlijk al een morele overwinning behaald, want de deurwaarders zijn niet gewend dat er iemand een linkse hoek uitdeelt en er vervolgens nog eens overheen gaat met een rechtse uppercut!! ;) ;D ;D

En zoals het hoor bij een grote prijsvechter mag je nu lekker onderuit zakken.
Was het niet de man van Chrissie die zo lekker kan masseren?
Zo ja, dan schakelen we die gewoon even in! ;)
Daarna in een heerlijk warm bad en mag je je insmeren met warme esotherische olie.
Daarna krijg je een heerlijke Kir Royal en een warme maaltijd.
Sorry....dat wordt dan wel weer wok met noedels :-[ :-[, want dat heb ik vandaag in de aanbieding uit de vriezer. :-\

Maar wel met hele dikke knuffels en een arm om je schouder! :)
Gebruik dat wachten deze keer maar in je voordeel om je weer op te laden voor de volgende strijd.

En voor ik het vergeet, wat een fantastisch nieuws dat je contract verlengd is! Gefeliciteerd!!! :-*

Heel veel liefs

Buster

Lotte,.. ik heb er even geen woorden voor.

Hoe frustrerend dat je wel leeft in een rechtsstaat maar er geen recht te behalen valt.

Hou vol, ik hoop dat je eruit komt met je overuren.

Dikke knuf!

Kaatje

Lotte, ondanks alle narigheid, van harte gefeliciteerd met je contractverlenging!!!!!!!!!!!!!!!!!
feestje, dansje, feestje, dansje :) :) :) :) :) :) :)

lotte

@ Libra, je post komt aardig overeen met de realiteit van gisteravond.... je vergeet alleen dat ik nog even een achterband geplakt hebt van een fiets.... mahaaammmmm mijn fiets is lek... ;D ;D ;D ;D
en toch maar even de wasmachine heb gemaakt.... en toen...
grote verrassing...
bezoek, van een verre vriend aan de kust (lees totaal onverwacht dus  ;))
met een complete indische rijsttafel ... allemaal heel vervelend dus  :P

Precies wat ik nodig had, op het juiste moment. Even behandeld zijn als mens, in plaats van dossier nummer.... want in het hele verhaal, doet dat me eigenlijk nog steeds het meeste zeer. Er wordt gewoon niet gekeken naar de mens, naar het verhaal erachter.
Nee, altijd maar weer, ben je een nummer en worden die eeuwige regeltjes er op toe gepast.
En dat Buster, in een land als het onze.... diep en diep triest.

Maar toch zijn wij, degene die hier schrijven... nog de gelukkigen, want wij kennen inmiddels het spel, en hoe het gespeeld dient te worden...
Je zult er echt maar vers invallen zeg.... zo... die benijd ik dus echt niet...

En nu... koffie... deze week padjes...  ;D

Buster

2 suiker graag!

Libra

Lieve Lotte,

Wat fijn dat je zo'n heerlijke avond hebt gehad!

Het is allemaal zo in- en intriest!!
En inderdaad geldt hier in Nederland helaas het recht van de sterkste en de sterkste is degene met de grootste portemonnee, oftewel geld is macht.
En macht wint!

Het is ook eenvoudiger als je niet te maken krijgt met de mens achter het dossiernummer. Dan slaap je een stuk rustiger!!!
Als ze nu iemand totaal uitgekleed en aan de bedelstaf gebracht hebben kunnen ze het nu afdoen dat ze "een dossier" succesvol afgesloten hebben.:(

Suiker en melk graag!! ;D

tinkelbel

Zwart is prima.....

Gefeliciteerd met je contractverlenging!

Nu ff serieus......alle zorgen zijn inderdaad frustrerend..slopend....en ongetwijfeld sta jij, Lotte, sterk in je schoenen maar het is de kunst om sterk te blijven.

Volgens mij zit jij tegen je grens aan..zorg aub goed voor jezelf en een vereiste is toch echt een goede nachtrust en dat bereik door jezelf ook rust te gunnen.

Een motto van mij is serieus waar; 's avonds niet nadenken! Alles lijkt dan veel erger dan het is en op dat moment kun je er toch niets aan veranderen..je kunt s' nachts niet bellen met instanties of boos tegen iemand aanpraten..helpt totaal niet als je daar s'avonds mee bezig bent!!

Iedereen, vind ik, moet zichzelf die rust gunnen. Die heb je nodig om de volgende dag goed te kunnen functioneren. Doe je dit niet dan kom je jezelf op een bepaald moment toch echt tegen :(

Misschien denk je; "jij hebt makkelijk praten" maar ondanks dat ik niets te maken heb met deurwaarders, instanties e.d. weet ik maar al te goed wat het is en hoe het voelt om zo goed als niets te hebben.....en toch....ik vind mezelf, mijn leven te belangrijk om aan voorbij te lopen!  Niet alleen ik doe er toe maar ook jij en alle anderen.

Denk en zorg a.u.b. voor jezelf !!

Ondanks het vroege tijdstip; Lekker slapen en....morgen gezond weer op ;)
Hou je goed meid!

lotte

makkelijk praten denk ik zeker niet.
Iedere vorm van hulp en meedenken waardeer ik tenzeerste, want samen weten we meer dan 1.

Ik heb dus verloren.... :-\ :-\en ben dus ineens opgezadeld met 6800 euro en bijkomende kosten aan extra schuld.
Argumentatie van de rechter... ik heb niet aannemelijk kunnen maken dat meneer pipo de clown niet bevoegd was om uit mijn naam te mogen handelen.
Vinden jullie het heel erg dat ik mijn geloof in de rechtstaat even kwijt ben..
Hoeveel meer gaat er nog komen. Geen flauw idee... hoe kan ik me er tegen wapenen... nog minder idee.

Dus me toch maar serieus gaan verdiepen in het minnelijke traject? Is dat de optie? Wie wil daar met mij serieus naar kijken...  ::)
Ik heb namelijk maar 1 ding, wat buiten mijn kinderen om heilig is, en dat zijn mijn beestjes... onder geen beding wil ik die wegdoen :'(
EN dat is ook mijn grootste angst, aangezien de meneer van dat traject 3 jaar terug dat wel eiste... en het voor mij toen het breekpunt was om het toch zelf te proberen...
Sinds die tijd... is de belastingschuld weggewerkt, en toch ook geen misselijke bedragen afbetaald.

En natuurlijk gaat er nog een plan b door mijn hoofd. De schuldeisers gewoon door middel van mijn loonstrook op de hoogte stellen van het loonbeslag dat hun collega heeft gelegd. Maar of ik het daar mee tijdelijk oplos?

Geen flauw idee.
En toch put ik moed, uit de woorden van Libra haar topic... dat er ergens van binnen toch een vlammetje gaat branden van...  ;)

fijne nacht allemaal... en wie nog wil, kan een slaapmutsje krijgen... ;D

Be

Dag Lotte,
Wat ontzettend balen. Wilde dat ik je een goed advies kon geven, traject ingaan of niet?? Heb er geen verstand van. Je hebt het zo ontzettend goed gedaan de aflopen jaren, inderdaad al zoveel weggewerkt. Heb daar veel respect voor!! Weet er verder niet veel zinnigs over te zeggen - in de vorm van advies bedoel ik, sorry

Chrissie

Lieve Lotte,

Vind het trouwens best wel moeilijk om een goed advies te geven in deze maar probeer het toch en jij moet doen waar jij je goed bij voelt dat is het allerbelangrijkste. Als je alles tegen elkaar afweegt zie je dan nog een mogelijkheid om  je schulden zelf af te lossen of zeg je het groeit me gewoon boven het hoofd en ik zie geen doorkomst meer. Zie je nog steeds bij het zelf op lossen het licht aan het einde van de tunnel (hoe hoog zijn je schulden dan in totaal) dan zou ik ervoor gaan, zie je dat niet dan zou ik toch voor het minnelijke gaan zodat je eerder rust hebt. Je hebt heel hard gestreden en ik ben super trots op je, je bent gewoon een KANJER!!!
Vind het ook zeer rot en oneerlijk wat je overkomt dit heb je totaal niet verdient.

Veel sterkte meid en ik hoop dat je voor jou de juiste beslissing kan nemen waar jij je prettig bij voelt!

Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Libra

Lieve Lotte,

Pfffff........wat kun je hier op zeggen, behalve dan dat ik volkomen begrijp hoe je je voelt! :'( :'( :'(
Ik kan je nu gaan vertellen dat ik het ook meegemaakt heb, dat er in de rechtzaal alleen maar recht gesproken wordt enz. enz., maar daar schiet je helemaal geen ene bal mee op. :(

Ik wil je absoluut helpen en samen met je kijken naar de mogelijkheden als je dat zou willen.
En nee, huisdieren zijn een deel van je gezin!
Degene die dat van je vraagt, kan net zo goed vragen of je je kinderen dan buiten de deur wilt zetten.
Kijk, het wordt een ander verhaal als je bij wijze van spreken 15 katten en 10 honden rond hebt lopen, maar dat is denk niet aan de hand.

Vodka jus dan maar? of nog iets sterkers?
Ik sla even een arm om je heen en geef je een hele dikke knuffel :-* :-*
Heel veel liefs