vrij zijn

Started by lotte, Mar 01, 2012, 08:22 PM

Previous topic - Next topic

lotte

Quote from: tinkelbel on Sep 22, 2012, 08:35 PM
Maar wil toch wel ff reageren op je cijfertjes Lotte! Geweldig zoals jij dat klaarspeelt, telkens weer! Ik heb werkelijk respect voor hetgeen je doet..met een bepaald bedrag zien rond te komen en uiteindelijk ook nog iets overhouden.
Voor allen trouwens alle respect..met verbazing lees ik verhalen die voorbijkomen. 

Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken maar reageren vind ik af en toe zo moeilijk. Zelf weet ik al niet hoe we eruit moeten komen, hoe kan ik dan een ander helpen????? Ik word zelfs verdrietig van sommige situate die ik lees :'( Maar als ik het bovenstaande van Lotte lees dan geeft mij dat zelfs hoop! Hoe vreemd is de psyche van de mens ???

Bloos....

fijn dat mijn woordjes je hoop geven. Ik denk dat ook de kracht is van dit forum... alle mensen die hier zitten, weten hoe moeilijk het is om iedere dag/week/maand financieel rond te komen.
Dat zijn feiten... en kunnen we helaas niet veel meer grip op hebben dan dat we al doen.
We zitten allemaal in een bepaald traject, opgelegd of niet, maar we hebben allemaal met regeltjes te maken waar we ons aan moeten houden, en naar moeten leven. Hoe rot het soms ook voelt.
Het is een gegeven, en daar doen we het mee.

Maar de rest er om heen, het gevoel dat zo'n traject met zich mee brengt, de frustratie, eenzaamheid, boosheid, verdriet en vul het lijstje maar aan... dat kunnen we wel bij elkaar beinvloeden.
Dat doe jij ook Kaatje, door het achterlaten van een reaktie, een compliment. Je doet daar al heel veel mee.
Je laat weten dat je interesse hebt in het verhaal van een ander, dat het je raakt. Dat is al heel lief en mooi van je.  :-*

Het is zoals Buster zegt, virtuele knuffels trekken je door een moeilijke situatie heen. Wanneer je vastzit in een bepaalde denkwijze, het echt even niet meer ziet, dat er een ander is, die je blik verbreedt. Het is zo fijn... echt waar  ;)

Persoonlijk, ervaar ik gebruik ik het forum om ook vraagstukken op te lossen waar ik geen ervaring mee heb (denk aan het werkweek verhaal van dochterlief )
Probeer hier ook mijn dagelijkse glimlach weg te halen... want de lachsalvo's die ik krijg door het lezen hier, zijn echt met een gouden randje... veel meer dan irl... waarom? Omdat we allemaal in een gelijkwaardige situatie zitten.

Kaatje

Dat wordt voor jou echt een super 1e kerstdag dit jaar! :) :) :) met een hele grote dans.

[/quote]
Maar de rest er om heen, het gevoel dat zo'n traject met zich mee brengt, de frustratie, eenzaamheid, boosheid, verdriet en vul het lijstje maar aan... dat kunnen we wel bij elkaar beinvloeden.
Dat doe jij ook Kaatje, door het achterlaten van een reaktie, een compliment. Je doet daar al heel veel mee.
Je laat weten dat je interesse hebt in het verhaal van een ander, dat het je raakt. Dat is al heel lief en mooi van je. [/quote]

weet je zeker dat hier mijn naam hoort te staan? Dacht eerder Tinkelbel.

Bloem2

Jij gaat echt als een trein Lotte, FANTASTISCH !! :D

lotte

Quote from: kaatje on Sep 23, 2012, 11:22 AM
Dat wordt voor jou echt een super 1e kerstdag dit jaar! :) :) :) met een hele grote dans.

weet je zeker dat hier mijn naam hoort te staan? Dacht eerder Tinkelbel.
[/quote]

Kaatje je hebt helemaal gelijk, in dit geval, eren wie het eren toekomt...   ;)

Libra

Lieve Lotte,

Zo mag je nog een paar keer de cijfertjes niet helemaal op orde hebben hoor! ;) ;D ;D ;D

Dit is zo fantastisch fijn voor je!!
Het wordt een mega dans om de kerstboom met een grote karaf Gl

tinkelbel

Libra.....de strijkmand staat bij mij thuis ;D

ik heb gevraagd om vrijwilligers voor de strijk en....wie het eerst komt, het eerst maalt :D Sorry Lotte! Misschien heeft Libra ook nog wel tijd/zin voor jouw strijkwerk :-\

Strijken vind ik het meest tijdrovende, zinloze huiswerk maar ach....'t moet gebeuren :-\

lotte

klopt,
ik vroeg om iemand voor het vouwwerk... ;D ;D ;D ;D
Libra, je bent toch niet iemand die ook de sokken nog gestreken in de kast legt, h

tinkelbel

Ik ben de enige "dame" :D tussen de heren en dan komen er wel 'ns onderwerpen boven tafel waarvan ik denk/zeg; "jongens.....ik ben een vrouw hoor ;) :)
Maar gaat het over beha-bandjes dan denk ik dat ze stilletjes afhaken ;D ;D :D

Heb je 'm inmiddels boven water ??? (bh-bandje dus) :)

Buster

Bh's kun je het beste wassen in washandjes of kussenslopen, zo zijn ze beschermd.

Oma weet raad,... pff is die spinazie academie toch nog ergens goed voor (vandaar mijn hekel aan strijken)

lotte

sterker nog buster, negen van de tien keer was ik ze op de hand.
Nu had de jongste de wasmachine gevuld, was keurig gesorteerd etc etc, maar deze toch over het hoofd gezien.
Ik kan er wel boos om worden, maar schiet er niets mee op.
Positieve aan het hele verhaal... vanavond gaan droger en wasmachine van de kant, en wordt daarachter ook weer eens een keer echt schoongemaakt... ;D
Positief benaderen... ieder nadeel heeft zijn voordeel...

Voor de rest, hier nog even een dagje buffelen, en dan... salaris... uitspraak rechter... geen flauw idee wat ik er allemaal van denken moet... maar op dit moment overheerst het gevoel, ik kan dit.
Ik ga deze ellende aflossen, verhuizen, vergeten, en weer echt leven.

De kruisjes bij lottes huisje zijn op dit moment allemaal behoorlijk aanwezig. Toch nog weer veel rechtzaken en puberende pubers in alle soorten en maten.
Ik wilde jullie alleen even dank je wel zeggen... dat jullie stuk voor stuk de moeite nemen om mijn beslommeringen te lezen, mee te denken, me te laten lachen... en me warm te houden door middel van de vele knuffels

dank jullie wel, fijne dag.... :-*

Bloem2

Quote from: lotte on Sep 24, 2012, 06:41 AM
De kruisjes bij lottes huisje zijn op dit moment allemaal behoorlijk aanwezig. Toch nog weer veel rechtzaken

Hoeveel lijken komen er bij jou nog uit de kast?
Jij moet werkelijk een reuzekracht hebben/vinden om je kop nog omhoog te houden!

*respect*

Libra

Quote from: lotte on Sep 23, 2012, 05:51 PM
Libra, je bent toch niet iemand die ook de sokken nog gestreken in de kast legt, h

lotte

Quote from: Bloem2 on Sep 24, 2012, 10:47 AM
Quote from: lotte on Sep 24, 2012, 06:41 AM
De kruisjes bij lottes huisje zijn op dit moment allemaal behoorlijk aanwezig. Toch nog weer veel rechtzaken

Hoeveel lijken komen er bij jou nog uit de kast?
Jij moet werkelijk een reuzekracht hebben/vinden om je kop nog omhoog te houden!

*respect*

ik heb geen flauw idee hoeveel er nog komen... werkelijk waar niet  :'(
weet ook niet hoeveel ik nog hebben kan  :'(  :'(

ik doe mijn best.... maar hoeveel ik nog hebben kan  ::)

Libra

Lieve Lotte,

Dit kan toch niet tot in de eeuwigheid doorgaan ??? :-\

Ik vraag me zo langzamerhand af of het jou allemaal wel toe te rekenen valt.

Blijf vechten lieve meid!!
Houd je hoofd omhoog, want jij hebt niets om je voor te schamen!

Maar even iets anders, stel dat er nog een aantal "lijken" uit de kast komen, zou het dan geen idee zijn om toch alsnog een traject te starten?
Anders zou het op deze manier wel eens zo kunnen zijn dat jij over 10 jaar nog aan het betalen bent voor de fratsen van pipo :o
En dat lijkt me toch niet helemaal de bedoeling!

Heel veel sterkte, een arm om je heen, een schouder om op uit te huilen, een superdikke knuffel en heel veel liefs.. :-*

lotte

Quote from: Libra on Sep 24, 2012, 10:40 PM
Lieve Lotte,

Dit kan toch niet tot in de eeuwigheid doorgaan ??? :-\

Ik vraag me zo langzamerhand af of het jou allemaal wel toe te rekenen valt.

Blijf vechten lieve meid!!
Houd je hoofd omhoog, want jij hebt niets om je voor te schamen!

Maar even iets anders, stel dat er nog een aantal "lijken" uit de kast komen, zou het dan geen idee zijn om toch alsnog een traject te starten?
Anders zou het op deze manier wel eens zo kunnen zijn dat jij over 10 jaar nog aan het betalen bent voor de fratsen van pipo :o
En dat lijkt me toch niet helemaal de bedoeling!

Heel veel sterkte, een arm om je heen, een schouder om op uit te huilen, een superdikke knuffel en heel veel liefs.. :-*

en jouw post, heeft me een groot deel van de nacht wakker gehouden...  ;D ;D want ik weet dat je gelijk hebt. En dat zie ik zelf ook wel in.

Er is zonder dat ik daar over geinformeerd ben, beslag gelegd op een groot deel van mijn salaris. Miscommunicatie tussen verschillende devisies van de deurwaarder.  OOK hier moet ik weer tegen knokken... deze maand red ik dat nog wel... volgende maand ook nog wel... maar de maand november ga ik dat niet meer trekken.
DUS moet ik er tijd en energie in stoppen, om die mensjes wederom duidelijk te maken, dat ze ook eens naar de naam moeten kijken in plaats van enkel een dossier nummer... :-\

Dan is er natuurlijk de uitspraak van vandaag... als die tegen zit... dan gooi ik inderdaad het bijltje er bij neer. Dan is het goed geweest.
Dat is ongeveer mijn grens.

Wanneer ik dan na mijn operatie thuis zit, vandaag over een maand, dan maak ik er werk van.
Ik zal aantonen wat ik op eigen krachten allemaal afgelost heb, en doordat het me zo moeilijk gemaakt is, ik het bijltje er bij neer gooi.
Maar zover zijn we nog niet.  :P
Eerst vandaag... en dan zien we weer verder.

Dat er steeds maar lijken uit de kast komen... is te verwachten in de huidige economische situatie.
Het valt me allemaal niet aan te rekenen. Dat is een ding wat zeker is, maar het staat wel op mijn naam... dus moet ik me keer op keer op keer verdedigen.

Voorlopig buffel ik dus nog heel even door... en trakteer mezelf op een vrije middag  ;D
Dan ga ik heerlijk de voorraadkast helemaal aanvullen... dat pakken ze me dan al in iedergeval niet af... ;D

Fijne dag allemaal
:-*