vrij zijn

Started by lotte, Mar 01, 2012, 08:22 PM

Previous topic - Next topic

Kaatje

lotte, ik heb lang niet alles bijgelezen van jouw topic, mijn excuses daarvoor, maar de laatste paar dagen lees ik mee en zit hier ook echt met een grijns op mijn gezicht te lezen over de heerlijke maaltijden die voorbij komen ;)

Doet een mens echt goed!

Wat een schok zal dat geweest zijn dat je in die trein zat! Ik sta vaak genoeg op het station en hoor het als er weer een ongeluk op het spoor is geweest, maar zelf in zo'n trein zitten lijkt me niet echt tof! Kan je het al een beejte van je af zetten? En het klopt het leven kan zo voorbij zijn en daarom is het o zo belangrijk om naast al die schulden en problemen ook te genieten van het leven en van elke dag.

Vis vind ik heerlijk om te eten! Mjammie!

Libra

Nou......als kind van het water doe ik het ervoor hoor!!
Voor vis dan h

Vlinder307

Ik bewonder oprecht je positiviteit!!
Dit moet je wel staande houden ..gelukkig heb je nog aardig wat in de kasten staan maar met 40 euro rondkomen tot de 24ste zal niet meevallen als je dat overwint overwin je in de toekomst "makkelijker" andere tegenslagen lijkt mij.
Hoeveel personen telt jullie huishouden?
Liefs Vlinder..

lotte

Quote from: Vlinder307 on Sep 13, 2012, 11:45 AM
Hoeveel personen telt jullie huishouden?
Liefs Vlinder..

mijn huishouden bestaat uit 3 dames, en 3 kattenheren...

Maar het komt helemaal goed hoor Vlinder, want ik kan gewoon " toveren" met eten. Daar komt bij, dat mijn lieve buurvrouw, minstens zo creatief is met eten, en dat we vaak aan het einde van de maand samen eten om de kosten, nog verder te drukken.

Wij zijn in staat om voor 5-7 euro een maaltijd op tafel te zetten voor 2 volwassen vrouwen, 1 volwassen man, 1 dame van 16, 1 dame van 11, 1 dame van 9 en eentje van bijna 4.

Het geld dat ik nu nog heb, hoef ik dus enkel te gebruiken voor extra brood, en wat fruit, maar een beetje flirten met de groenteboer, en ik krijg een complete zak fruit en groente  mee voor 7 euro.
De lieve man is op de hoogte van iets van mijn verhaal, en daarom mag ik aan het einde van de markt altijd mijn groente en fruit bij hem halen.
En daar zit altijd genoeg lekkers in! Vorige week had ik gewoon beide fietstassen vol. Bloemkool, tomaten, papirka, komkommer, tomaten, champignons, prei appeltjes, 3 minola's en een meloentje.
Ik draag de man dan ook graag voor voor een lintje. Hij heeft altijd een tas voor me klaar staan. Zo lief.
En wanneer ik wat centjes over heb, dan haal ik een zak hopjes voor hem, omdat hij die zo lekker vindt, en nooit extra geld wil hebben.

lotte

Quote from: Libra on Sep 12, 2012, 10:06 PM
Dit soort dingen zetten alles en het hele leven weer in perspectief!
Het kan inderdaad zomaar afgelopen zijn en wat doen bezittingen of schulden er dan toe?!!
Helemaal niets dus!
Geluk zit in kleine dingen en je hebt me zeker weer even gelukkig gemaakt met dat heerlijke menu van vanavond!! :-*

Heel veel liefs :-*

Absoluut, het feit dat de man het zo niet meer zag zitten, dat hij besloot dat het genoeg was. Wat voor een verdriet moet die man bij zich gedragen hebben?
Ik heb er mega slecht doorgeslapen, en moet eerlijk bekennen dat ik vanochtend bij het stuk rails waar het gisteren gebeurde, toch echt even heb moeten slikken.
Dus ik vind het heel fijn dat jij vanavond voor mij kookt, en dat ik even een keertje mag aanschuiven.
En dat roseetje, laat maar doorkomen.... heerlijk...

Die bonusaanbiedingen van de appie, die waren hier al helemaal uitverkocht. Waanzinnig.  ;D

Libra

Jouw groenteman verdient zeker een lintje!!!!
Wat een schat!!

Quote from: lotte on Sep 13, 2012, 12:58 PM
Absoluut, het feit dat de man het zo niet meer zag zitten, dat hij besloot dat het genoeg was. Wat voor een verdriet moet die man bij zich gedragen hebben?
Ik heb er mega slecht doorgeslapen, en moet eerlijk bekennen dat ik vanochtend bij het stuk rails waar het gisteren gebeurde, toch echt even heb moeten slikken.

Zo'n aktie heeft altijd een mega impact! Niet alleen op de naasten, maar op iedereen die hier mee gekonfronteerd wordt!
Ik vind het dus niet zo gek dat je slecht geslapen hebt en je vanochtend op die plek er weer verdrietig van werd.
Waarschijnlijk zul je dit de komende dagen nog wel houden en zal het heel langzaam slijten met verloop van tijd.

Het laat je je realiseren dat je zoveel hebt om dankbaar voor te zijn en hoe dichtbij de afgrond soms is.
Ook hier balanceren we op een heel dun draadje, want verdriet en wanhoop zijn ons niet onbekend.
Maar juist door die gevoelens (en nog veel meer) hier met elkaar te delen en van je af te schrijven, maken dat je het volhoudt en toch weer elke dag ergens dat kleine beetje moed uit kunt putten wat maakt dat je de problemen weer het hoofd kan bieden en door kunt gaan.

Stel je voor hoe wanhopig de dingen kunnen aanvoelen als je misschien niemand hebt waarmee je dit kunt delen, geen steun krijgt en geen begrip.
Daarom is dit hier zo waardevol! Omdat je weet dat je niet alleen staat en dat het niet uitmaakt wat het is of waar het over gaat, maar dat je hier altijd een luisterend oor zal vinden.

Heel veel liefs en een hele dikke knuffel voor jou. :-*
Je bent een prachtig, warmvoelend mens!!

lotte

Quote from: Libra on Sep 13, 2012, 01:53 PM
Jouw groenteman verdient zeker een lintje!!!!
Wat een schat!!

Niets voor jou schat, mijn groenteman??? ;) ;D

Zo'n aktie heeft altijd een mega impact! Niet alleen op de naasten, maar op iedereen die hier mee gekonfronteerd wordt!
Ik vind het dus niet zo gek dat je slecht geslapen hebt en je vanochtend op die plek er weer verdrietig van werd.
Waarschijnlijk zul je dit de komende dagen nog wel houden en zal het heel langzaam slijten met verloop van tijd.

Het laat je je realiseren dat je zoveel hebt om dankbaar voor te zijn en hoe dichtbij de afgrond soms is.
Ook hier balanceren we op een heel dun draadje, want verdriet en wanhoop zijn ons niet onbekend.
Maar juist door die gevoelens (en nog veel meer) hier met elkaar te delen en van je af te schrijven, maken dat je het volhoudt en toch weer elke dag ergens dat kleine beetje moed uit kunt putten wat maakt dat je de problemen weer het hoofd kan bieden en door kunt gaan.

Stel je voor hoe wanhopig de dingen kunnen aanvoelen als je misschien niemand hebt waarmee je dit kunt delen, geen steun krijgt en geen begrip.
Daarom is dit hier zo waardevol! Omdat je weet dat je niet alleen staat en dat het niet uitmaakt wat het is of waar het over gaat, maar dat je hier altijd een luisterend oor zal vinden.

Heel veel liefs en een hele dikke knuffel voor jou. :-*
Je bent een prachtig, warmvoelend mens!!

Vanavond een goed gesprek gehad met een vriendin, over het bovenstaande... Het hele incident heeft namelijk heel veel naar boven gebracht.
Mijn beerputje ging heel even open.
De wanhoop van die man, het bracht mijn eigen gevoel van wanhoop, verraad, verdriet terug uit 2009.

Het gevoel wat me toen overvallen heeft, wens ik echt niemand toe.
En nu is dat gevoel dus allemaal even naar de oppervlakte geborreld, en ben ik gewoon even echt van slag.

Maar ondanks al die onrust in mijn lijf... gaat er weer een termijn naar de belastingdienst,

Libra

Nu je het zelf verwoord hebt, kan ik ook schrijven wat vanmiddag eigenlijk het eerst in me opkwam, maar wat ik hier niet zo plompverloren wilde neerzetten.

Als je een traumatische ervaring hebt is dat vaak de trigger naar eerdere, eigen traumatische ervaringen.
Je voelt dan een plaatsvervangend verdriet voor een wildvreemde, maar eigenlijk komt gewoon je eigen verdriet weer met volle kracht naar boven.
Dat gebeurt omdat je toen niet in staat was om dat verdriet te verwerken en een plaats te geven, want tegelijkertijd kreeg je hiernaast ook meteen het hele schuld verhaal in je schoot geworpen en daardoor moest je op dat moment de focus verleggen en was er geen tijd of mogelijkheid om te rouwen.
Een verbroken relatie is net zo traumatisch (en soms nog erger) als dat je een partner verliest door overlijden.
Beiden hebben een rouwproces.

Je bent nu zover met de aflossingen dat het einde van de tunnel in zicht begint te komen.
Misschien zie je nu voor jezelf de mogelijkheid om eens voorzichtig te beginnen met rouwen, het verdriet te verwerken en het uiteindelijk een plaats te geven.
Die plaats lieve Lotte, is in het verleden, toen je jezelf helemaal hebt opengesteld en gegeven aan iemand die jou niet waard was en is!!!

Huil maar, scheldt maar, schreeuw maar......wat jij wilt!!!
Het mag allemaal en het is goed!

Heel veel liefs!!! :-*

lotte

Goedemorgen allemaal

het ontbijtbuffet staat geserveerd voor de vroege vogels onder ons... ;D

Libra, dat schreeuwen en huilen hoeft niet meer hoor schat, dankzij een stukje hele lieve begeleiding, waar ik toen om gevraagd heb (waarschijnlijk in het enige heldere moment dat ik toen gehad heb ;))
Het is geen onderwerp om grappen over te maken, maar humor heeft me op de been gehouden... ;)

Lieve schatten van het forum, Lotte gaat weer een vroeg dagje maken, met het idee om vanavond met haar dames samen te kunnen eten. Dat wordt dan de eerste keer deze week....grrr :'(

tuthola

Soms is het eten hier ook een noodzakelijk kwaad .....broodje hotdog is niet echt gezellig eten maar als de jongens dan zeggen hmmmmm dat was lekker kan ik er ook wel weer om lachen omdat ik me er dus te druk om heb gemaakt dat het eten zo schraal was.....

Bloem2

Lotte,

Prachtig nieuws: de laatste termijn voor de BD.
Wat zul je straks huppelen!

lotte

Quote from: tuthola on Sep 14, 2012, 08:34 AM
Soms is het eten hier ook een noodzakelijk kwaad .....broodje hotdog is niet echt gezellig eten maar als de jongens dan zeggen hmmmmm dat was lekker kan ik er ook wel weer om lachen omdat ik me er dus te druk om heb gemaakt dat het eten zo schraal was.....

en vaak is het zo, dat op het moment dat ik denk, ik zet niet veel bijzonders op tafel zet, zijn de meiden helemaal in de gloria, en genieten ze van het meest simpele eten dat je kunt bedenken.

Hier is het weekend als een ziekenboeg verlopen. Iedereen in de lappenmand.

Het is trouwens officieel, de maandelijkse papieren van de belastingdienst zijn binnen. Ook september is verrekend. Nog 1 termijn te gaan!!!

Buster

Whoohoo! Applaus!!!  :D

lotte

hangt de slingers op voor een klein feestje...

Kaatje

ik dans met je mee tijdens het kleine feestje :) :) :)