vrij zijn

Started by lotte, Mar 01, 2012, 08:22 PM

Previous topic - Next topic

Libra

Goed nieuws allemaal lieve Lotte! :)

En financi

Buster

Lotte,

Ik heb echt grote bewondering voor je positieve humeur.
Het zal best niet vanzelf gaan maar wel een grote inspiratie!

lotte

aangezien je nu bevallen bent, en dus weer aan de drank mag,
serveert Lotte vandaag dus een champagne lunch met alles er op en er aan...
;D

Vlinder307

Lieve Lotte,

Ik kom je even een dikke knuffel brengen en bedankt voor je steun!!

xxx

lotte

Dank je wel Vlinder, en graag gedaan hoor ;)

Vandaag een onverwacht lange dag op kantoor... 7 uur thuis vertrokken, en om half zeven weer thuis.
Toch weer een dag met een gouden randje. Waarom? Omdat ik zo'n heerlijke werkplek heb, lieve collega's en eigenlijk een hele lieve leidinggevende (laat ie het maar niet horen... ;))

Dat ik het financieel moeiijk heb, daar weet mijn werkgever van, mijn collega's ook... het was inderdaad de schaamte voorbij om open kaart over te spelen, nu ruim een jaar geleden, maar ik werd heel verdrietig, boos en ongemakkelijk van.

Een collega van mij, heeft het financieel ook heel zwaar, en dat schept een band... we discussieren over super goedkoop eten. Hoe zat we het zijn om altijd maar te moeten puzzelen en te schuiven... dat we nog net niet dromen over biefstukken en een lekker glas wijn... ;D

Vanmiddag gewerkt met enkel deze collega, en onze leidinggevende... vanmiddag kwam kinderkleding, schoenen en fruit aan bod... dat je tegenwoordig haast tegen je kinderen moet zeggen, eet maar een zak chips, want het is goedkoper dan fruit   :'(
Daar schrok leidinggevende wel van...  ::)
Nog meer toen hij hoorde wat ons weekbudget is/was ... ;)

In iedergeval hij sprak zijn respect uit voor hoe wij met alle om gingen, en gaf aan dat hij er nooit bij stil had gestaan hoe vervelend sommige situaties voor ons op kantoor waren... denk aan de snack tussen de middag op vrijdag (ik ga 1 keer per maand mee) collega's die een borrel gaan drinken in de stad (ik ga nooit mee, kan het domweg niet betalen)

Al met al, geeft bovenstaande niet helemaal weer hoe de sfeer was, maar het was er wel eentje van begrip en waardering.

en dus weer en gouden randje

lotte

Helemaal vergeten... toch wel advies nodig.... ::)

dochter lief gaat in oktober nog even op werkweek naar Parijs... 5 dagen...
Hoeveel zakgeld moet ze mee?
ze moet haar lunch zelf regelen, en de extraatjes die je dan doet...
Dus wie o wie...

Zo en nu koffie

Dick

Lotte, wij gaven onze zoon 100 euro voor 5 dagen mee. Hiermee moest hij het doen. Ik heb toen op het punt gestaan hem niet te sturen omdat er naast de kosten van de werkweek, er nog een werkweek aan kosten bijkwam. Wij hebben toch laten gaan, omdat wij niet wilden dat hij in een sociaal isolement op school zou komen.

Zwart, graag zonder suiker.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Be

Hoi, heeft ze er zelf ook wat voor gespaard? Of kan ze nog wat gaan sparen van zakgeld? Kun je een deel zakgeld de komende weken niet geven zodat ze het opspaart voor de leuke dingetjes in Parijs? Of nog wat klusjes doen bij iedereen om een extra centje te verdienen. 100 euro voor 5 dagen lijkt mij meer dan genoeg, tientje lunch, tientje .... Maar of die hele 100 euro uit jouw zak moet komen? Geven ze op school geen richtlijn mee? Wel lastig. Probeer haar mee te geven dat ze er zuinig mee doet, zodat ze van wat ze over heeft een shirtje kan halen bij hennes ofzo. Daar heeft ze dan hele winter nog weer wat aan. Wel lastig.

Libra

Ik sluit me aan bij Dick.
Want zelfs al doe je heel zuinig, Parijs is nu eenmaal niet goedkoop!
Ik zou wel stellen dat dit de max is wat ze van jou meekrijgt en dat als ze meer geld wil besteden, ze dit dan zelf moet betalen van het geld wat ze verdient.
En, net als Be zegt, ik zou haar wel de stimulans meegeven dat als ze hiervan geld overhoudt, ze dit dan thuis naar eigen inzicht kan besteden.

Het punt is natuurlijk dat er ook genoeg anderen meegaan waarvan de ouders geen financi

lotte

1 zwart voor Dick,
1 melk en suiker voor Libra
en zwart met een zoetje voor mezelf..

Nog ff en ik kan een cateringsbedrijf beginnen hier op het forum  ;D ;D ;D ;D

Ik zit nu in afwachting van de jongedame, om te horen hoe haar eerste vooropleidingsdag is geweest. Het was net een puber vanochtend, ze vond het doodeng...al zo groot, maar toch nog zo klein... ;)

De werkweek op zich heb ik in het schoolgeld al betaald, ieder jaar een beetje. Dus daar geen verrassingen meer.
Honderd euro, vind ik een reeel bedrag, en wat ze extra mee wil nemen moet ze zelf verdienen.
Ze kan het niet sparen van haar zakgeld, want de dame krijgt 5 euro per week van me, meer kan ik echt niet missen. Ze kan dus al relatief weinig doen in verhouding tot anderen, maar daar hoor je haar nooit over.

Ze werkt zelf op ieder vrij uurtje dat ze kan, ik moet het zelfs in de gaten gaan houden, dat huiswerk en dergelijke niet in het geding gaan raken. Dus zeker, ze helpt wel.

Net als nu met haar vooropleiding, betaalt ze zelf haar reiskosten, omdat ik die er domweg niet meer bij kan hebben. Dat voelt wel rot, maar het is nog even niet anders.

De tip dat ze mag houden wat ze overhoudt, om er hier nog weer iets mee te doen, vind ik ook een hele goeie, die neem ik ook zeker mee in het verhaal....

Goed, ik heb dan wel braaf een rondje koffie weggegeven, maar zijn er liefhebbers voor wat sterkers op dit tijdstip van de dag? ;D ;D

Chrissie

Ach Lotte als je toch bezig bent doe mij maar een thee zonder suiker met een warm appelgebakje met slagroom ;) ;D ;D ;D
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

gewoon

Hoi Lotte zou daar zeker eens naar vragen op de school wat hun gedachte is, moeten daar inderdaad een richtlijn voor geven.

Een kind dat te weinig bij zich heeft is niet leuk  100,-- lijkt mij goed.

Maar voor ( gezellige!! ) werkweek is het ook voorwaarde te stellen aan een maxium bedrag, wat een kind mee mag nemen, voorkom je hoop problemen mee.

Gewoon

Libra

;D ;D ;D ;D ;D ;D

Dat cateringbedrijf is nog niet eens zo'n slecht idee!
Kun je er mooi (zwart) wat bijverdienen!!! ;D ;D ;D

lotte

nee dan doen we niet zwart h

Buster