vrij zijn

Started by lotte, Mar 01, 2012, 08:22 PM

Previous topic - Next topic

Kaatje

feestje in 2013/2014 is helemaal goed! :) :) als jullie op mij moeten wachten dan duurt het nog jaren voordat het feestje er zal komen.

japie

Hey Lotte,

Ik heb jou topic doorgelezen en ik wil even zeggen dat ik vind dat je het echt goedaanpakt. Je hebt grote schulden en toch spaar je voor jezelf, voor je kinderen, los je af en weet je alle onvoorziene kosten te dekken. Ik kan alleen maar zeggen blijf zo doorgaan.

Maar wat mij een beetje opvalt is dat je de problemen met een lach tegemoet gaat. Je komt niet depressief of boos over op de forums maar juist als een vrolijk iemand, ondanks dat de schulden niet jou fout zijn.

Dit vind ik echt toppie!!!!!!

lotte

Quote from: japie on Aug 26, 2012, 04:09 PM
Maar wat mij een beetje opvalt is dat je de problemen met een lach tegemoet gaat. Je komt niet depressief of boos over op de forums maar juist als een vrolijk iemand, ondanks dat de schulden niet jou fout zijn.

daar heb je pillen voor Japie... ;D ;D ;D ;D ;D
;)

Even een levenslesje Japie van deze oude taart... ;D ;) ;D ;D ;D
Met depressief zijn, schiet je niets op. Een ieder is verantwoordelijk voor zijn eigen geluk. Ook ik. Ik ben mega op mijn waffel gegaan, en nu krabbel ik weer op, met een lach, en een traan, en zo simpel is het.
De enige dag is de lach er bij het opstaan, de andere dag kost ie even wat moeite... maar iedere dag een lach, is echt het beste dat je kunt doen... ;D
maar... vlak dit forum niet uit... hier haal je onbewust heel veel steun vandaan. De humor die hier gedeeld wordt, de tranen en het begrip... ook al is dit een virtueel wereldje, in moeilijke tijden leer je je vriendjes kennen... ook al zijn ze, voorlopig, nog virtueel... ;D

japie

Ja Lotte je hebt helemaal gelijk. Over weten wie je vrienden zijn en welke mensen je kan vertrouwen. Ik vind het alleen jammer dat er

Libra

Om nog even op dat feestje terug te komen.... ;D ;D ;D

Doe mij er alvast maar TWEE!!!! ::)

Joost mag weten wanneer ik schuldenvrij ben, maar......voor feestjes ben ik altijd in!!! ;D
Dus ik vier het wel gewoon lekker met en voor jullie!!

Is het ook goed als ik mijn sterrenbeeldhanger om doe?
Scheelt zo'n hoop sjouwwerk :P

gewoon

Hoi Lotte over gelukig zijn, het is wel knap voor jou en iedereen hier op dit forum, dit te kunnen voelen.
Wat ik hier en daar lees in boeken over in welke mate mensen geluk ervaren, begint het meestal de teler te lopen, na dat is gezegt dat de basis behoeften als eten en huisvesting, gezondheid veiligheid voor elkaar zijn.

Dat is denk ik ook, het mooie van dit forum er kunnen zijn voor anderen die net niet, of nog niet weer deze basis behoeften hebben

Gewoon

lotte

"wat is verdriet? een vijand of een vriend?"

maar eigenlijk kun je het woordje verdriet net zo makkelijk vervangen door geluk... en ik denk dat de strekking hetzelfde blijft...

Wat is geluk? Dat is voor een ieder een heel persoonlijk iets, ik prijs me gelukkig wanneer ik met mijn kop koffie in het zonnetje zit..
wanneer ik, zoals ik sinds kort weer mag ervaren, me niet gecontroleerd voel.. dat is voor mij al heel wat geluk...

Er zijn momenten dat dat soort kleine gelukmomentjes me ook heel bang maken... dat komt voort uit mijn eigen onzekerheid, de bekende vrouwenkwaal, die doormalen heet, heeft me dan in zijn greep.. ;)

Maar goed, tot zover even bovenstaande overpeinzing. ;D

Weerwoord is klaar, en nu heeft de printer er mee uit opgehouden... zucht... dus eerst maar weer op zoek naar een printer, want zonder printer kunnen we niet... ;)

Aardig wat administratieve klusjes afgehandeld, maar er lijken er altijd nog wel meer te zijn...  :'(

Buster

Pen en papier? Old Skool!

lotte

lol....
ik kan me daar wel in vinden hoor, in het old skool verhaal... alleen het moet in 2voud bij de rechtbank aangeleverd worden h

Buster

Yep, ik weet het.

Van de zotte gewoon.
Sowieso studeren is bijna onbetaalbaar. En ging het nou nog naar de leraren?
Maar nee, een tikfout uit een boek laten verwijderen en je kan geen tweedehands boeken meer aanschaffen, kassa voor de uitgeverij.
Schoolreisjes naar de sneeuw, is niet verplicht, maar je mist een stuk sociale aansluiting als je niet mee kan, lekker dan.
En ga zo maar door.

Ik heb laatst uitgerekend als ik voor die 2 kleintjes van mij nu al

lotte

mam: heb je al gekeken naar je studiekosten lieverd.
dochter: ja mam
mam: hoeveel bijdrage denk je nodig te hebben in de maand meissie
dochter: hmmm weet ik niet precies
mam: zullen we even een lijstje maken
dochter: dat is een goeie
mam: ok, woonruimte, kamerkosten, hoeveel?
dochter: kamer? ja hallo, dat doe ik niet hoor, ik wil gewoon een flatje...
mam: denk niet dat mama dat kan betalen.
dochter: kijk, hier op internet kost flat maar 399 euro...
mam: en wat voor een kosten komen daar nog bij dan?
dochter: dat weet ik niet
mam: gas, water, licht, verzekeringen. Al met al zit je dan al snel op een kleine 800 euro, en dan nog je studiekosten.
dochter: snap niet dat jij daar zo moeilijk over doet...

dit gebeurt er dus, wanneer ze zo jong al eindexamen gaan doen. Ze hebben geen flauw idee van de kosten die het met zich mee brengt, en hoe de maatschappij nou werkelijk in elkaar zit...

Hoe dit gesprek is afgelopen? Hmmm, in iedergeval heeft moeders aangegeven dat dochter tot en met haar eerste toetsperiode mooi thuis blijft wonen...

Reaktie van dochterlief: tssss moet ik anderhalf uur treinen heen, en anderhalf uur terug per dag...
moeder: tja, mams doet een uur heen met de trein, en een uur terug
dochter: ja maar dat is voor je werk...
moeder: wees blij dat je moeder dat doet, daardoor kun jij straks 1,5 uur in de trein heen, en 1,5 uur in de trein terug ;D
(en hoopt deze moeder stiekum, dat dochterlief dan bedenkt, dat ze die 1,5 uur mooi voor haar studieboeken kan gebruiken)

never a dull moment, met puberende dochters.... ;)

Buster

hahaha, het kan ook zo;

Tante; zo 18, en wanneer ga je op jezelf?
Neef; Niet.
Tante; Hoezo niet dan?
Neef; Waarom zou ik, hier kost het niks, er staat eten op tafel en mn moeder doet de was.
Tante; Ik snap het.
,... en wat later in het gesprek,....

Tante; spaar je eigenlijk wel?
Neef; Nee, dat heeft geen zin.
Tante; Hoezo niet?
Neef; Ik maak elke maand een begroting, de ene maand hou ik over en de andere mand kom ik tekort. Ik spaar gewoon alles wat ik over heb en zolang ik niks te kort kom heb ik toch genoeg? 
Tante; Tja, daar heb ik nik tegen in te brengen,...

Conclusie; neef doet wel nonchalant maar heeft ondertussen genoeg kennis in huis om zijn boontjes redelijk te kunnen doppen, maar dat is natuurlijk niet stoer,...

lotte

oooh heerlijk, dat wordt er zo eentje die op zijn 35ste nog thuis woont, want zo goed als hij het thuis heeft, krijgt ie het nergens... ;D ;D ;D ;D

Printer is gescoord, geinstalleerd, geprint, stuk nog even wegbrengen, en dan is het wel weer mooi geweest voor vandaag aan administratieve rompslomp..

lotte

mijn laatste vrije dagje vandaag, morgen weer vrolijk aan het werk... :(, en laat ik daar nou echt helemaal geen zin in hebben... ;D

Vandaag dus huishouddag, boodschappen doen, en zorgen dat alles tip top is, voordat het schooljaar weer begint.

Deze week zal ook de uitspraak binnen komen van het hoger beroep, de officiele uitspraak dan, want ik heb een tussentijds schrijven gehad, dat de tegenpartij in de gelegenheid werd gesteld om aan te tonen dat ik contractant was.
Nou, even volgens de old skool regels, dat kunnen ze dus niet. Want er is nergens een handtekening van mij te vinden. En dat weet ik heel zeker.
Ben dus benieuwd wat er besloten gaat worden.
(het kost me wel weer heel wat nagels, en ik merk dat ik een kort lontje heb, maar dat komt wel weer goed)

De dag is nog jong, en er komt vast nog wel een lach moment langs vandaag... ;D

lotte

Hoezo stress ???

weten dat je post moet gaan ontvangen, waarvan je niet weet wat er in staat. In het ene geval kost het je 6800 euro, in het andere geval is het een overwinning...

Letterlijk misselijk van de spanning naar huis gegaan...en de brievenbus was nog leeg.
Morgen staat me dus weer zo'n zenuwslopende dag te wachten  :'(

Het went gewoon nooit!

Weer een slapeloze nacht, weer in gedachten alles doorrekenen, bang voor wat er komen gaat.... ziek word ik ervan... :'(
En ondertussen gaat alles gewoon door, vragen de meiden, terecht, om aandacht, en probeer ik alles gewoon te laten doorgaan, en te doen alsof er niets aan de hand is...