vrij zijn

Started by lotte, Mar 01, 2012, 08:22 PM

Previous topic - Next topic

Libra

Hahahahaha.....kwamen ze niet aan je vragen of je onwel geworden was Buster?

Klopt Lotte, maar of het ooit echt helemaal overgaat..........
Ze zeggen niet voor niets dat het vaak een generatie overslaat en dan de kleinkinderen de grootouders opeens toch wel heel "cool" vinden. ;D

Maar ach.....je overleeft het allemaal! :P

P.S. Vergeet ik elke keer te zeggen in dit "boodschappen-geweld" ;D....lekker dat de vooropleiding betaald is!!!!
:-*

lotte

nou toevallig.... ;D ben ik een hele hippe coole moeder...
niet mijn woorden, maar dat van de vrienden van mijn oudste dochter...

De meute mag graag in casa mia verblijven, en hebben zelfs alle begrip dat het hier echt gewoon ranja drinken is...  ;)

Op een gegeven moment leek het wel of ik hier een opvanghuis voor pubers had, toen heb ik toch voorzichtig ingebracht, dat hier een heleboel kan en mag, en iedereen ten allertijde welkom is, maar dat dit wel een huishouden op basis van 1 salaris is.  ;)
Dit kwam een keer ter sprake toen ze vroegen of wij ook op vakantie gingen. En ik aangaf dat dat er niet in zat omdat er ook een studerend kind aan kwam ... (ze hoeven niet alles te weten, en dus vond ik dit een mooi tactisch antwoord)

en het wonder geschiedde....
tegenwoordig brengen ze hun eigen chips mee, en cola, wordt er regelmatig in mijn keuken gekookt... pasta, pannekoeken, pizza... en de vriendenklup financiert het zelf. Zonder een verkeerd woord.

Mag ik zeggen dat ik trots ben op mijn dochter, en op de vriendenklup? En dat ondanks alle verhalen van... die jeugd van tegenwoordig.... er ook een heleboel lieve schatjes tussen zitten? ;D ;D

En trouwens, zolang ik ze versla op de xbox met bowlen, is mijn status heilig...  ;D ;D

Libra

Hahahaha.....You go girl!!!!!! 8)

Zo herkenbaar!!! De vriendinnen en vrienden van mijn jongste dochter weten wel van mijn financi

gewoon

Hoi Lotte en Libra wat een fijne verhalen, heb ook gelezen onlangs hoe goed de jongens van Tuthola omgaan met klein budget thuis.

Denk dat kinderen het gewoon nemen zo als het is, maar wel inschatten hoeveel zorg het geeft bij de verzorgerde ouder, misschien is dat respect weet het niet maar zou het als groot kado beleven.

Jullie hebben allemaal fijne kinderen

Gewoon

Libra

Dank je wel voor het compliment gewoon! ;)

Ik denk dat het komt omdat onze kinderen een bepaalde leeftijd hebben en dan zelf doorkrijgen dat alles geld kost.
Als je open en eerlijk naar je kinderen bent over hoe de financi

lotte

lotte zal heel eerlijk zijn.... ze is supertrots op haar dochters over hoe ze met "alles" omgaan... absoluut... :)

maar er zijn ook momenten, dat ik ze oprecht te lijf wil gaan met een rol "duktape"  en een paar rollen dik behang... ;D

het is echt niet altijd rozegeur en maneschijn, en geloof me, dat wanneer ik een dipdag heb, om wat voor een rede dan ook, ik echt even geen gemakkelijk mens ben...  ;)

zo, en nu ga ik weer op pad om de weekelijkse boodschappen maar te gaan doen

Chrissie

Gewoon,

Ik sluit me bij Lotte en Libra aan, heb de kinderen ook direct vanaf het begin laten zien dat er financieel minder mogelijk is en dan zijn kinderen toch heel flexibel en hebben er goed begrip voor. Heel af en toe als ik eens uit de band wil springen dan roepen de kinderen mij tot orde.  ;D

En natuurlijk wil ik ze ook weleens achter het behang plakken maar ik weet ook van mezelf dat ik niet de gemakkelijkst ben dus we houden elkaar goed in evenwicht. Maar ik ben ook super trots op mijn kinderen hun zijn ook de stimulans in mijn leven om elke dag weer door te gaan en als ik die heerlijke snoetjes zie dan weet ik waar ik het voor doe!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Libra

Vlinder307

Hoi Lotte,

Ademloos heb ik je topic zitten lezen en kan niets anders schrijven dat ik perplex ben over je doorzettingsvermogen!
Als jij deze niet had gebruikt waar had je nu dan gezeten??
Echt heel knap het gaat met bergen en dalen maar "doorzetten" is het sleutelwoord.
Soms is er echter wel een adempauze nodig voornamelijk als het je gezondheid betreft dan moet je denk ik kiezen (voor zover het mogelijk) is om iets langer aan je "traject" te werken.

Ook ik werk 40 uur p/w en houdt weinig over p/m dat is idd soms erg zuur maar als ik verstandiger met mijn geld om had gegaan was dit niet nodig geweest dus....

Bij jou is het weer een ander verhaal ik wens je heel veel succes!!

P.s fijn dat het hier op het forum ook eens lekker luchtig aan toe kan gaan dat hebben we zeer zeker nodig!!

Liefs Vlinder...

lotte

hoi Vlinder,

lief dat je mijn verhaal gelezen hebt, en ook nog reageert! :D
maar wel doorgaan met ademhalen hoor, want zo ademloos is mijn verhaal niet... eerder een totale nachtmerrie :'(

op dit moment maak ik "helaas" weer even een paar dipdaagjes mee... een hoofd dat overloopt van alles en nog wat, en een lijf dat even niet echt wil.. :-[

maar.... en daar komt ze weer... ;D
het zonnetje schijnt, de lucht is redelijk blauw, ik heb bijna vakantie... en dan maar weer de mantra erbij, en dan lukt het wel weer even.

helaas werk ik een functie die part-time bijna niet te doen is. Dus inderdaad volledig buffelen, en weinig overhouden... maar ik ga vanaf nu maar in maanden tellen... nog 18 maanden en dan ben ik schulden vrij (dat is inclusief de maand augustus), en volgende maand nog maar 17 en ga zo maar door.
Ik zie dus nu wel in dat ik al een heleleleleleboel maanden gehad heb, en dat echte einde in zicht gaat komen.

Vandaag de post van een bank maar bestudeerd... pinsparen... ziet er interessant uit, maar of ik het aandurf?

En vanavond nog maar weer een onderzoek doen naar studiefinanciering en aanverwante zaken voor de oudste jongedame. Dat soort dingen vind ik dus heel moeilijk en doodeng. Bang dat ze er niet voor in aanmerking komt, door haar leeftijd, en ga zo maar door.
Op zo'n moment mis ik dus een klankbord, iemand die met mij mee kan snuffelen over hoe en wat... wat dat betreft, is lotte zo onzeker als de p*st..

Bijna vakantie... heerlijk... nu ook echt aan toe... nog 3 dagen te gaan... 3 hele dagen....hoezo toe aan vakantie? :o ;D

flowerpower

Lotte : ook ik heb je verhaal gelezen en moet zeggen amai , je doet dat heel goed hoor!
en nog 18 maand te gaan das echt niet lang meer!
mag ik vragen wat jouw schuld nu is ? en hoeveel je inmiddels al afgelost hebt?? groetjes

Libra

Lieve Lotte,

Met je meesnuffelen gaat helaas niet, maar met je meeleven wel!
Dus bij deze een virtuele arm om je schouder terwijl je aan het zoeken bent.

Heerlijk dat je al zo snel vakantie hebt! Een mens is daar na een jaar heel hard werken echt wel aan toe. Al is het alleen maar dat je even "niets" hoeft.

En zo heerlijk dat je nu gewoon kunt aftellen.
Elke maand is er voortaan

lotte

hoi hoi flowerpower

de actuele stand van de schulden... hmmm iets minder dan 14.000 aan diverse grapjassen, en op dit moment nog 1400 euro aan de belastingdienst.

Waar ik van weg kom... ik zou het niet eens meer echt tot op de cent weten. Alleen het loonbelasting verhaal heeft me al een 25.000 euro gekost. Dat heb ik iets meer dan 3,5 jaar afgelost.

Ik zit nu nog een beetje te goochelen of ik inderdaad zo stevig door ga met aflossen, of dat ik vanaf maart volgend jaar, (er zit namelijk 1 schuldeiser tussen die beslag heeft gelegd op de voorlopige teruggave) toch maar extra ga sparen. Of wellicht allebei?

Als ik niet extra ga aflossen vanaf volgend jaar maart, dan zou mijn restschuld op 31 december 2013 nog een kleine 5 mille zijn, met een spaarsaldo van ongeveer 8-9 duizend euro. Of ik kies voor minder spaarsaldo, en schuldenvrij. ... wellicht een warrig verhaal, maar het is nog vroeg, en het wordt weer warm...  ;D

Libra, dank je wel voor die arm, sommige dingen vind ik doodeng om uit te zoeken, bang voor teleurstelling, en de angst dat ik niet weet hoe ik het allemaal doen moet... truttig h

Vlinder307

Lastige keuze Lotte kan je hier zo ook geen advies in geven.
Het mooiste is natuurlijk zo snel mogelijk aflossingsvrij te zijn maar iets achter de hand hebben om noodgevallen op te lossen is ook een prettig gevoel.
Ik denk dat ik zelf voor de laatste keuze zou gaan lijkt mij ook makkelijker om vol te houden.

Liefs

lotte

nog een kleine aanvulling, ik heb eens even zitten te rekenen vanochtend, ik denk dat ik al met ongeveer een kleine 60.000-70.000 euro schuld begonnen ben. Dit inclusief belastingdienst.

Het rare is, ik ben helemaal niet meer zo heel erg bezig met wat ik al afgelost heb, maar meer met wat nog moet... wellicht omdat het eindstation beetje bij beetje in zicht komt?