vrij zijn

Started by lotte, Mar 01, 2012, 08:22 PM

Previous topic - Next topic

Buster

Quote from: lotte on Jul 18, 2012, 06:52 PM
Het is een proces waar je langzaam in groeit, en ook het loskomen, al doe je het heel abrupt, moet groeien... ik kan het je niet anders uitleggen dan dat...

Maar ook jij zou jezelf in zo'n situatie redden hoor... we zijn hele sterke wezentjes... ;)

Daarmee sla de je spijker op heel veel koppen.
Of het nu gaat om een slechte relatie, of elke andere benarde situatie, als je het in 5 minuten verteld schuilt daar vaak een aantal jaar in waarin je grenzen steeds een stukje verder worden opgeschoven. Een buitenstaander ziet het voorbij schuiven, zelf heb je het niet door. Tot het moment (noem het "rock bottom") dat je op een ochtend wakker word en je realiseert waar je vandaan kwam en waar je nu bent.

Er is een troost; het werkt ook de positieve kant op,...
Op een ochtend word je wakker en voel je je veilig en heb je een droom.
Heel waardevol! Hou dat vast!

lotte

@ Buster... helemaal waar, op een ochtend/dag word je wakker en schrik je wanneer je beseft hoe ver je gezakt bent in, en door alle ellende.
De weg vooruit is er dan eentje met opstakels, maar die maken je sterker.

Dromen heb ik heel lang niet gedurfd, maar nu, in mijn eigen tempo, op mijn eigen kromme manier, durf ik weer te dromen... voor mijn meiden, maar ook een heel klein beetje voor mezelf..

Hoe is het met Buster, zit de buik niet al te erg in de weg?  ;)

gewoon

Hoi Lotte

Goed dat je voldoende ingelezen bent (moest mij er weer tegen aan bemoeien) dat vrij zijn heeft  diepgang gekregen, voor mij, en wens dat je toekomst er een zal zijn om van te dromen.

Maar je bent al lang een heldin, dat je meiden vrij zijn te dromen.

Echt geweldig.

En alle goeds

Gewoon

jan

Je hebt al gewonnen. Straks verdwijn je op in de massa, ontvindbaar voor Pippo. Eens zal hij de pijn voelen, dat hij zijn kinderen niet meer ziet, dat er niemand meer is die naar hem omkijkt.

Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

gewoon

Beste Jan was dat maar waar, (eens voelt hij de pijn.)

Een narcist houd uitsluitend van zich zelf, en zal denken, ze kijken niet naar mij om, ze zijn het niet waard dat ik nog aan ze denk.

(ongelooflijk intensief, voor een juist zorgzame moeder en vrouw en kinderen)

Zo is het

Gewoon

lotte

Hoi Jan,

gelukkig is hij niet de vader van mijn kinderen. Mijn kinderen hoeven dus niet meer blootgesteld te worden aan hem, en kunnen hem dus ook gewoon negeren.

Een echte narcist is een gevoelloos mens, als je het zo kunt omschrijven. Het is iemand die de uiting van gevoelens te pas en te onpas kan oproepen, zonder dat er gevoel bij komt kijken. Huilen op commando, boos zijn op commando, en liegen hoort bij het gewone leven.

Ik bedoel je kunt ze niet raken, want er is maar 1 persoon/ding in hun leven en dat is die persoon zelf.
Uiting geven van je eigen boosheid en verdriet tegen zo'n iemand, werkt alleen maar averechts, je voedt daarmee zijn gevoel van macht over jou, want daar draait het om.
Negeren, niet laten merken dat het je raakt (dus met recht een pokerface opzetten) dat is bijna de enige manier om zo'n iemand te raken.

En in mijn geval betekende dat met de botte bijl allerlei omgangristricties regelen.

Maar goed, al is het nu nog achterlijk vroeg, Lotte werkt een half dagje, en gaat daarna even de vakantie vieren met de jongste jongedame... heel vervelend... ;D ;D ;D

Turfje

Vindt het echt heel wat hoor als ik dit allemaal zo lees.
Ja op zich is het idd zo dat al sje in zo'n situatie zit,
je er wel de kracht voor vindt ermee om te gaan.

Fijne vakantie wens ik je. En fijn dat je weer durft te dromen voorzichtig.

jan

ik kan maar een ding hier aan toevoegen, ik wens jou en je meiden een prettige vakantie. Geniet ervan, dat hebbewn jullie wel verdiend.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Buster

Heerlijk,.. Vakantie!

Veel plezier!!

tuthola

Fijne vakantie en probeer je zorgen even opzij te zetten ....

Libra

Hele fijne vakantie en heel veel plezier!!

Liefs

lotte

vandaag weer braaf aan het werk.

De jongste jongedame is naar haar vader, en de oudste jongedame aan het werk.

Morgen komt het salaris weer binnen, en gaat er weer een heleboel van af... :-[ het is haast routine aan het worden.
Maar er zit een schuldeiser bij, waar ik afscheid van neem, en dat voelt toch wel weer als een overwinning. Een kleintje maar toch...

In september gaat de oudste jongedame een vooropleiding aan een kunstacademie doen, en deze opleiding moet ook "even"betaald worden. Gelukkig dat mijn ouders en mijn broer een deel voor hun rekening nemen, zodat mijn bijdrage maar 250 euro is.  ::)

Ik merk dat ik aan het afstompen ben, weer een rekening, leg daar maar neer. Op de grote stapel, en wanneer de rest betaald is, ben je aan de beurt.
Dan voel ik me even heel erg down. :'(

Maar dan lees ik alle verhalen hier, over voedselpakketten, over vaders met alzheimer, over alle andere ellende die sommige van ons treft, en dan denk  ik bij mezelf, lotte, je hebt het zo slecht nog niet.
Het zonnetje schijnt, je hebt een heerlijke baan, waarvan je volop geniet.
Je bent er nog, na al die jaren,
je hebt een plekje gevonden, waar je je financiele ellende kwijt kunt,
mensen die het herkennen, en begrijpn wat je bedoelt,
ik heb het zo slecht nog niet
en een hele hoop om dankbaar voor te zijn...

en daar ga ik mijn nieuwe mantra maar van maken...

fijne avond allemaal

liefs

Turfje

Wat fijn dat je ouders en broer aan de opleiding van je oudste meebetalen!!

Logisch dat je soms down wordt van de situatie, het is ook gewoon heel vervelend allemaal.
Maar gelukkig dat je ook zegt dat je nog veel hebt om dankbaar voor te zijn.

Libra

Lieve Lotte,

Een prachtige mantra!

Dat afstompen valt denk ik wel mee, ik zou eerder zeggen dat je op een bepaald moment een beetje murw geslagen bent als je in deze situatie zit.
Maar tegelijkertijd zo veel sterker hier van wordt dat je (wij) niet meer in de stress schiet of in paniek raakt als er weer een rekening binnenkomt.
Gewoon onbewogen het gegeven accepterend dat er weer iemand geld van je vraagt en vanzelf aan de beurt komt.

En je slaat de spijker op z'n kop.
Iedereen heeft iets om dankbaar voor te zijn en wat je (ondanks alle ellende soms) toch heel even gelukkig maakt.
Als je dat kunt blijven zien en ervaren ben je "rijk"!!! :)

Bloem2

Nog even, het komt allemaal goed ......... !!