vrij zijn

Started by lotte, Mar 01, 2012, 08:22 PM

Previous topic - Next topic

Libra

Hai Lotte,

Ja, die ellendige brievenbus........ :(

Maar, kop op!!
Je doet het zo ontzettend goed!
Ook al zijn er dagen dat je dat zelf niet zo ervaart, toch is het zo!!

"Gouden tip" van Lotte: kijk niet alleen naar de bedragen die nog openstaan, kijk ook eens naar wat je allemaal al betaald hebt!  ;)

Stap voor stap naar de eindstreep die je zeker gaat halen!!

Nou, dat is zeker wel een vervelende bijkomstigheid zeg, gratis eten!! :P
Maar alle gekheid op een stokje, heerlijk voor je Lotte want met kinderen thuis tijdens de vakantie kost het altijd meer, hoe zuinig je ook probeert te zijn.

En ontzettend fijn dat je deze maand afscheid kunt nemen van een schuldeiser.
1 down - the others to go.
Dikke streep er doorheen en misschien een klein dansje?

Dat je het goed doet blijkt wel als je zonder problemen een betalingsregeling af kunt spreken. Het is dan maar even zo. Maar je krijgt in ieder geval dan geen incassobureau of deurwaarder op de stoep.

Hou vol en heel veel kracht gewenst.
Liefs,
Libra

tuthola

Ik sluit me bij buster en libra aan ....je doet het prima dus hou vol het is even doorbijten maar je weet dat je het kan,  blijf kijken naar wat je al allemaal gepresteerd hebt.

lotte

dank je wel voor jullie lieve woorden, maar ook dat jullie me weer even met de beiden voetjes in deze wereld zetten.

Ik zit op dit moment in een fase van hele erge boosheid en frustratie, naar pipo de clown toe.
Hij zit (in mijn ogen dan) heerlijk te genieten van kost en inwoning bij de buren, krijgt een opleiding aangeboden en ook nog financiele bijstand.
Hoe krom kan het allemaal in elkaar zitten? Hij heeft in de maand meer vrij besteedbaar inkomen dan ik!
En in diezelfde tijd dat hij dus daar een beetje een vreemde taal aan het leren is, werk ik me echt uit de naad om nog een paar overuurtjes te kunnen scoren, en iets meer te hebben per maand, en help langzaam maar zeker mijn lichaam volledig de vernieling in  :'(

Mijn oma zei vroeger altijd tegen me, van hard werken gaat niemand dood. Nou dat zal allemaal wel, maar als je in de weekenden, naast je huishouden en de rest, eigenlijk lichamelijk niets meer kunt....

Het is het eerste jaar dat ik "blij" ben dat de jongste even een tijdje weg gaat, gewoon omdat er dit jaar echt geen ruimte is voor een chipje of een snoepje. Onbegrijpelijk.
Het lijkt wel hoe dichter de eindstreep in zicht komt, hoe moeilijker het wordt...

Maar goed, het is maandag, dag 1 van de week, we maken er weer een mooie week van!

liefs

Turfje

Kan me voorstellen dat het frustrerend is te weten dat pipo het allemaal maar mooi aangewaaid krijgt.
Zeker omdat jij zo hard moet werken om alles rond te kunnen breien.
Alleen te hopen dat je je niet echt de vernieling in helpt lichamelijk!
Je doet het goed,  'n schuldeiser afgelost zometeen.
Sterkte en succes!

Groet, Turfje.

Buster

Lotte, geloof je in Karma?

Ieder boontje komt om zijn loontje, positief en negatief.
Wat jij nu doet is heel positief, voor jezelf en je meiden.
Wat hij heeft gedaan was (en dan zeg ik het zachtjes) heel negatief, niet alleen voor jou maar ook voor je meiden.

Met het opruimen van de troep maak je een toekomst mogelijk voor jezelf.
Wat hij doet, laat het gaan, je kan er niks mee, je krijgt er niks van en als ik het zo begrijp zal je in de zin van berouw ook niks hoeven te verwachten. Daarom is het verspilde energie.

Hij krijgt echt nog wel wat hem toekomt, alleen is dat niet aan jouw om daar aan bij te dragen.
Dat gebeurt vanzelf,....

Wie goed doet, goed ontmoet zo werkt het echt!
Hou vol.

Ken je deze al?
http://youtu.be/cgijwhDuNbQ

Libra

Lieve Lotte,

Ik ben het helemaal met Buster eens, maar......pas je wel een beetje goed op jezelf?!
En dan bedoel ik met name die ingreep die je moet ondergaan.
Wacht daar alsjeblieft niet mee totdat het misschien te laat is!

Je gezondheid gaat voor alles hoor!!
Niet alleen voor jezelf, maar ook voor jouw meiden die hun moeder heel hard nodig hebben.

Heel veel sterkte en een dikke knuffel voor jou! :-*

tuthola

Lieve Lotte,

Ook pipo krijgt ooit een keer de "rekening" gepresenteerd al voelt dat natuurlijk voor jou niet zo, probeer het los te laten. Ik spreek hier uit ervaring, ik ben er door boosheid en verdriet bijna aan onderdoor gegaan tot ik dacht het is het allemaal niet waard en heb het langzaam los kunnen laten en ben met vallen en opstaan weer doorgegaan met mijn leven, ik hoop  echt dat het jou ook lukt.

Ook van mij een virituele knuffel, laat de moed niet zakken meid

lotte

lieve lieve mensjes,

ik wentel me maar even om in jullie lieve woordjes...  :D

die boosheid overvalt me met vlagen hoor. En voelt een stuk beter dan de tranen van verdriet die bij de eerste fase hoorden.

@buster, ik kende het liedje niet... wanneer ik me verdrietig voel dan haal ik altijd een liedje van stef bos in mijn hoofd, en dan loop ik zo weer te lachen.... gek zijn is gezond... vandaag ben ik god, morgen ben ik napoleon... :-D

Dag 1 hebben we weer gehad, morgen weer dag 2... :-D
fijne avond allemaal!

gewoon

hoi Lotte heb vandaag diverse keer de gedachte gehad dat hij zijn streken niet kwijt raakt, daar bedoel ik mee dat hij mooi weer speelt naar de buiten wereld en naar jou, dat heeft ie al zolang gedaan.
Dus is het nodig dat jij weet dat hij, een vreemde taal leert,.. maar zal verzwijgen dat het  aangeboden is door zijn financieel adviseur ... Wat en Hoe in Timboektoe.

Nodig! dat je weet dat hij gratis woont en maangeld heeft enz.

Het kan dus goed zijn dat hij over 10 jaar weer op slopers hoogte zit, en weer de boel geflest heeft, niet belangrijk, wat wel belangrijk is dat in de duur van (10 jaar) mooi weer praatjes jou niet meer raken of energie wegtrekken.

Groet Gewoon

lotte

daar heb je een punt Gewoon.

hoeveel meer slachtoffers zijn er van die man, behalve ik?
hoeveel gaan er nog komen?
Voel ik me geroepen om dat te voorkomen?
Dat is heel dubbel, ik ben ontsnapt aan die narcist, en de info die mij toekomt, gebeurt via mijn advocaat.
Daardoor weet ik dat hij vast zit voor oplichting en fraude. Daar waar hij in Nederland een taakstraf gekregen zou hebben, krijg je bij de Oosterburen gewoon gevangenisstraf.

Ik wil er niet over na denken... ik geloof dat ik me daar anders ook nog verantwoordelijk voor ga voelen, en eerlijk is eerlijk, ik heb meer dan genoeg op mijn bordje liggen  ;)

gewoon

Hoi Lotte

Ben bezorgt dat je spreekt over een narcist dit is een afwijking die zeer moeilijk te behandelen is.
Lees je in, wat narcisme is, voel je geroepen andere er voor te beschermen, niet meer slachtoffers, ja, je meiden.

Weet dat je al genoeg op je bordje hebt, maar als er sprake is van een narcist moet dit ook op je bordje, kennis zal je sterken.

Gewoon

lotte

Hoi Gewoon,

ik neem die term ook niet zo maar in de mond hoor.
Heb me de laatste jaren er ook erg goed over ingelezen en ben daar ook professioneel in begeleid.
Anders zou ik me ook nooit permiteren om die uitspraak over een ander te doen.

Tegenwoordig waan ik me weer redelijk veilig. Klinkt raar, maar het is zo. Contactverbod, straatverbod, niet alleen voor mij, ook voor mijn kinderen.
Als je in irl op mij googled als persoon, zul je me niet vinden. Ik ben tegenwoordig op het maximale afgeschermd.
Waarom?
In eerste instantie was dat om mezelf en de meiden te beschermen. Want hem kun je niet veranderen, dus moet je veranderen wat je wel kunt doen.
En dat heb ik gedaan.
Ik heb de gelederen gesloten, mijn kinderen beschermd, want via hen probeerde hij me te raken.
Maar goed, je moet altijd op je hoede blijven.

Mijn toekomst? Na de schulden, vertrekken met stille trom... Naar een grote stad, opgaan in de massa, en mijn leven opnieuw gaan leiden.

Ik heb er mee leren omgaan, dat gaat met vallen en opstaan. Ik kom nu weer in de fase dat ik durf te dromen over de toekomst, weer hoop durf te hebben... vertrouwen... dat zal ook wel weer gaan groeien.... ooit

lotte

speciaal voor Be
heb jij ook een topic, en zo ja, waar kan ik die vinden?

Liefs

L

Turfje

Nou dat is nogal wat, dat je je zo moet beschermen om veilig te zijn!
Knap dat jullie je daarin kunnen handhaven hoor.
Denk dat ik doodsbang zou zijn. :o

lotte

@ turfje, je weet wat ze zeggen h