vrij zijn

Started by lotte, Mar 01, 2012, 08:22 PM

Previous topic - Next topic

gewoon

wel Lotte als je vandaag geen peuk op steekt is dit iedergeval een gewonnen dag, hoop ook dat  je zorgen over BKR ruim kunt aan geven dat dit door Pipo komt.

Mijn ervaring is dat een bank een beetje ingewikkeld kijkt naar die BKR ook als is die niet negatief, komt al snel ja maar u heeft wel overige prive schulden ( blij dat ze wat weten van jou ) snappen niks van een dure credit card of zo terwijl zij het zelfde bieden, voor veel minder rente kosten.

Denk dat het helemaal goed komt  bij de Dikkedeur als  Pipo maar niet meer in beeld is maar de Dikkedeur

veel goeds

Gewoon

Buster

Lotte,

Als het goed is is je gesprek nu in volle gang.
Ik wou dat ik dit gisteren nog gelezen had dan had ik je kunnen schrijven dat zorgen maken zinloos was geweest. Verspilling van zuurverdiende energie.

Ik hoop voor je dat de regels aan je kant staan.
Dat de persoon voor je van menselijke aard is en het lot je welgezind is.

Hou vol!

tuthola

Ik denk dat je gesprek nu geweest is en ben reuze benieuwd naar de uitslag.
Wat leuk dat je dochter een klein feestje kan geven het is wel even schrapen maar je kan weer trots op jezelf zijn dat je het toch voor elkaar krijgt  :D

Turfje

Hopelijk is het gesprek goed verlopen, ben ook benieuwd.
Fijn dat je voor je dochter toch een feestje kan organiseren.

Groet, Turfje

lotte

Zo, daar zit lotte dan, met een pijn in haar buik, dat willen jullie niet weten :D
en dan lees ik al jullie berichtjes, en besef, hoezeer er met me mee geleefd wordt. Nog ff en ik ga hier een potje zitten te janken hoor!.

het wordt toch nog een ander scenario door de bank voorgesteld.

Ten eerste kreeg ik complimenten voor mijn onderbouwingen van mijn dossier. De intentieverklaring bood ook zeker extra perspectieven.
Lening verstrekken is hem niet worden, want ik heb een beslag op de woning waar ik niets van wist, voor het magistrale bedrag van nog geen 2000 euro, door een partij waar gewoon een betalingsregeling mee loopt.

Wat is het dan wel geworden.
Ik krijg wat tijd en ruimte, om een buffer te creeeren. Concreet komt het hier op neer, ik hoef voorlopig (tot 1 januari geen hypotheek meer te betalen) en vanaf mei 2013 ga ik die termijnen met 100 euro per maand inlopen.
Mijn eigen hypotheekconstructie is veranderd, en de rentepercentages zijn voor 5 jaar vastgezet. Het komt er op neer, dat door de nieuwe constructie, en met inlossing van die 100 euro per maand, mijn hypotheekbedrag niet verandert ten op zichte van wat ik nu betaal.
De maanden die nu voor me liggen, kan ik dus enerzijds een buffer gaan opbouwen op basis van mijn maandelijkse hypotheek bedrag,
Het voorstel is, dat ik 300 euro opzij zet, en 150 euro gebruik om eisers versneld af te lossen. Als ik dit namelijk 3 maanden doe, ben ik van 2 schuldeisers af, en dat scheelt 150 euro in de maand.
Vanaf oktober zijn er dan dus heel wat dossiers afgelost. Inclusief die van de belastingdienst.

En vanaf april 2013 is het moeilijkste dossier afgelost, waardoor er over de hele linie veel meer lucht gaat komen.

Het is absoluut niet het scenario waar ik voor ging. Heb ook uitgelegd hoe en wat het emotioneel met me doet, daar hadden ze veel begrip voor, en helaas was mijn verhaal voor hun eerder een aha erlebnis dan wat anders.

Onbegrijpelijk gesprek eigenlijk. Het waren geen boe-mensen, ze dachten serieus met me mee, en waren heel reeel... misschien wel te... ;D

Hoe ik me nu voel? Helemaal leeg.  :-[

lotte

kleine toevoeging,
op basis van het voorstel dat de bank gedaan heeft, ben ik in december 2013 schulden vrij! Te eng voor woorden.
Ik tel er maar vast 6 maand bij op.  ;D. De eindstreep gaat ineens heel snel dichterbij komen, ik word er bang van

Buster

Hoi Lotte,

Wat ontzettend fijn dat je in elk geval een menselijk gesprek had en er werd mee gedacht.
Deze oplossing zet in elk geval zoden aan de dijk en geeft je lucht.
Lucht is leven,...

Dat heb je maar mooi ZELF voor elkaar gekregen, en daar mag je trots op zijn!

Knuf

Turfje

Dat zou geweldig zijn als je dec.2013 schuldenvrij bent!

Fijn dat er met je meegedacht werd, al is het dan een andere
constructie geworden dan je zelf graag had gewild.
Succes met alles!

Groet, Turfje

Chrissie

Hoi Lotte,

Ondanks dat je liever een ander scenario had gehad vind ik het hartstikke geweldig wat je bereikt hebt dus mag je jezelf een hele grote schouderklop geven. Ik ben in ieder geval hartstikke trots op je en heel veel succes met de laatste loodjes meid!!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Libra

Lieve Lotte,

Als ik dit zo lees is het eigenlijk een heel positief gesprek geweest!
Ontzettend fijn voor je en wat heerlijk dat je nu weet waar je aan toe bent en waar je naartoe aan het werken bent!
Wat mag jij trots op jezelf zijn!!!!

Geniet heerlijk van het feestje voor jouw dochter. Je bent een moeder uit duizend!

lotte

en toch loop ik kokhalsend rond. En waarom? Omdat er zulke ongelofelijke horken tussen zitten bij die deurwaarder en incasso bureaus.

Voorbeeld van zo'n staaltje.
Ik heb een betalingsregeling lopen met een club voor 100 euro per maand (schuld op dit moment bij hen 3800 euro, verdeeld over 2 dossier, 1x 900 euro en 1 x 2100 euro)
Ze hebben ook al beslag laten leggen op mijn voorlopige teru,ggave, dus die gaan ze vanaf november ontvangen ad 560 euro per maand.
Nu blijkt dat ze ook beslag op mijn woning hebben laten leggen in 2008.
Dus ik bellen met ze, en vragen waarom een dubbel beslag noodzakelijk is, als ze vanaf eind oktober ook al de belastingteruggave krijgen.
Antwoord, het is zo, het blijft zo, er word niet aan gesleuteld.
Dus ik vraag vriendelijk, of ze dan de teruggave ten behoeve van 1 dossier kunnen en willen afboeken.
Jullie raden het al, nee dat kan niet, gaat niet, en het blijft zoals het is.

Onbegrijpelijk, werkelijk waar. Ik ben er misselijk van.

Het gesprek was inderdaad heel opbouwend, en meedenkend, en ze gaven ook aan, dat ik met een lening in die zin weinig opschoot, omdat ik dat toch nog jaren aan het betalen zou zijn, terwijl ik nu, met dit toch wel strakke regime, er over een goed 2 jaar (ik hou gewoon even een slag om de arm, er helemaal uit ben, met allemaal mooie herstelcodes achter mijn naam)

Feestje gaat er zeker komen... je wordt maar 1 keer in je leven 16!

dank jullie wel voor al jullie hele lieve opbeurende woordjes.

tuthola

Lieve Lotte, wat een geweldig nieuws, alhoewel het niet geworden is wat je in gedachte had toch mijn petje af voor wat je bereikt heb.
Hopelijk word het jaar 2014 een nieuw begin voor jou en je meiden.

gewoon

hoi Lotte

Gefeliciteerd het is goed nieuws en je hebt een hoop voor elkaar gekregen, kan mij voorstellen dat je leeg voelt, het niet niks wat je gedaan hebt.

Ook wat een groot geluk dat de bank met dat beslag kwam aanzetten, moet er niet aan denken, dat je dat zelf een week geleden dat tweede beslag ondekt had.

Ik heb dit jaar ook een persoonlijk gesprek gehad, kwam niet veel uit, maar wel dat de bank 100% op de hoogte is en dik achter mij staat.

Hoop dat je dat ook zo gaat voelen,( met zo,n tweede beslag) dat je het niet meer helemaal alleen doet, maar een partner herkend in de bank, die staat immers 100 % achter dit/jou plan.

Gefeliciteerd nogmaals

Gewoon

jan

Bravo Lotte,

Is het een Amerikaans feest? Ik hoop voor jou dat het snel 2014 is
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

lotte

Nee Jan, het is een gewoon traditioneel verjaardagsfeestje, dat, met dank aan de culinaire vaardigheden van mijn curacaose buurvrouw, helemaal in curacaose stijl gevierd gaat worden.
Zij is echt in staat om met weinig middelen er iets grandioos van te maken.
Daarnaast heb ik een bijdrage van mijn ouders gehad, en de kinderbijslag, en een paar keer extra macaroni, en alles komt goed...

Fijne dag allemaal