vrij zijn

Started by lotte, Mar 01, 2012, 08:22 PM

Previous topic - Next topic

lotte

dat kan ik...
en dat doe ik ook.

Aangifte van fraude en de hele marktkraam is gebeurd en gedaan.
Het is niet voor niets dat we alleen nog via de advocaten praten.

Er is heleboel kwijtgescholden naar mij toe, die 30 mille, tja daarvan is het inderdaad een wellis nietus spelletje.

Bedrag van mijn doorlopend krediet is gewoon gepind. zo simpel heeft hij dat gedaan.
Als je gewoon het maximale bedrag pint, heb je dat binnen een week wel voor elkaar hoor...

Toch ook een lichtpuntje vandaag, ben officieel wanbetaler af bij het CVZ, oftewel de ziektenkosten. Hoera!!!! dat was toch wel een heel heikel punt voor mezelf, vooral naar mijn meiden toe!.

Het wehkamp verhaal, is nog absurder dan het doorlopend krediet.
Ik had daar een klantnummer, bestelde wel eens wat spulletjes voor de meiden, niets bijzonders.
Maar je kunt daar ook op aangeven dat je het wil laten afleveren op adres, en ga zo maar door.
En doordat meneer dat vanaf mijn ip adres besteld heeft, is het dus moeilijk aan te tonen dat ik er niet vanaf wist...

Ik heb mijn billen gebrand, en moet op de blaren zitten. Maar het komt helemaal goed!

lotte

Quote from: marco on Mar 03, 2012, 12:20 PM
Quote9000 euro doorlopend krediet. Dat ik praktisch afgelost had, maar meneer gewoon weer opgenomen heeft, zonder dat ik er wat van wist.

Bij een bank moet toch een lampje gaan branden, als een bedrag naar een andere rekening wordt gestort. Op een geld opnameformulier hoort een handtekening te staan. Als deze door haar ex is geplaatst zonder haar medeweten is dit fraude en valsheid in geschrifte. De bank hoort toch een handtekening te controleren.

Of zie ik het verkeerd?

Aangezien we al jaren samen waren, wist hij bijna alles van mijn boekhouding.
Pincodes had ik in mijn telefoon opgeslagen.
Dat heeft hij uitgevonden, pasje uit mijn portemonnee, en gewoon leeg gepind.

marco

Voor zulke daden heb ik wel woorden en benamingen, maar die passen niet op dit forum. Dit is een onzichtbare vijand die zogenaamd het beste met je (jullie) voor had. 
Marco en Bianca

lotte

@marco, wedden dat ik van je win.... ;D

ik ben nu al een tijdje bezig met aflossen, en het wordt op een bepaalde manier een routine, maar het emotionele wat meneer P heeft veroorzaakt, ik kan alleen maar hopen, dat het mijn meiden, later niet zal belemmeren om in een relatie te stappen. Dat ik ze toch heb kunnen meegeven dat niet alle mannen rotzakken zijn...

P is heel te ver gegaan om in zijn eigen genot te voorzien. En anders dan dat kan ik het niet omschrijven. P heeft het leven van (tenminste) 2 vrouwen, en 4 kinderen toch wel behoorlijk naar de ellende geholpen. En dit is een hele gekuiste versie van hoe ik er over denk hoor... ;D

En nu zit ik te puzzelen met het vakantie geld... zal ik extra inlossen, of zal ik het gewoon opzij zetten, zodat ik van de zomer ook een paar keer een uitstapje kan maken met de meiden.
Wat zouden jullie doen?

Vakantiegeld zou genoeg zijn om 1 schuldeiser af te lossen, waar ik maandelijks 50 euro aan voldoe.
Stel dat ik het niet aflos van mijn vakantiegeld, dan ben ik in december met ze klaar.
Voor de overige eisers, is het echter een druppel op de gloeiende plaat op dit moment.

wie o wie heeft advies///

gewoon

Hoi Lotte

Mijn gedachte is niet 1 schuldeiser af te lossen, je hebt immers al een regeling van E 50,--

Maar er juist erg zuinig op je geld zijn, dit als reserve te hebben als een tegenslag hebt tot volgend jaar, dus wat minder druk, op je direkte aflossings verplichtingen.

Zeker ook met de meiden wat leuks doen, al was het alleen maar jou veerkracht door te geven dat je niet gebroken bent.

Probeer dat te doen zonder dat dat veel geld kost zodat je niet met geld het te kort aanvuld (valkuil die zomaar gebeurt) als een moeder er weer alleen voorstaat.

maar je zorg er is, voor de meiden,zonder gisteren

Jij !! er even uit met de meiden.

Gun ik je van harte

Gewoon

Bloem2

Lotte, wat vakantiegeld betreft sluit ik me volledig bij Gewoon aan.

Je mag/moet jezelf

lotte

ik heb dus inmiddels geinvesteerd, in een treinkaart aanbieding van de ns. Ik kan dus in de komende maanden, 3 keer een dag op stap met de meiden

Dus stap 1 is gezet.
Nu zijn de meiden druk aan het bedenken waar ze naar toe willen. Ze mogen allebei een dagje uit bepalen.
Ik ben benieuwd, en wacht het rustig af.

In mijn aflossingsplan, heb ik de kinderbijslag er echt buiten kunnen houden. Ik heb dus ieder kwartaal, een meevaller, als we dat zo kunnen noemen.
Een deel daarvan gaat naar de spaarrekeningen van de meiden, waarbij er voor de oudste dan weer een wekelijkse overboeking is, naar haar gewone bankrekening, als zak en kleedgeld.

Zo sparen ze onbewust toch al voor hun toekomst.

Mijn oudste zit in 4 havo, doet volgend jaar eindexamen. En als ze op haar opleiding wordt toegelaten, zal ze op kamers moeten. Hoe ik dat moet gaan financieren? Geen flauw idee op dit moment, lig er met zekere regelmaat wakker van.

Bloem2

Fijn dat je de kinderbijslag erbuiten kunt houden. Dat geeft een tikkie lucht.
Wat betreft de kamers van je dochter. Is het een idee om je nu alvast eens voorzichtig te orienteren, of woont daar familie of vrienden waar ze terecht kan voorlopig? Misschien krijg je daardoor wat rust in je hoofd.

lotte

@ bloem, helaas niet.
Nu kan ik als noodgreep nog wel bij mijn vader aankloppen voor het helpen in de studiekosten van mijn meiden, maar dat voelt niet goed.

Toen hij hoorde hoe diep ik in de ellende zat, was zijn commentaar heel droog, en kwam er op neer dat ik maar moest wachten tot ie dood was, en dat er niet eerder een cent mijn kant op zou komen.

Tja... zo is de man. Niet alleen naar mij toe, maar ook naar mijn broer toe.
Onbegrijpelijk maar waar.

Hij sputtert wel, dat hij ons bijna niet ziet, maar even op en neer met de trein kost bijna 60 euro, staat toch gelijk aan bijna een week boodschappen... :-\

Bloem2

Nah, laat Pa maar sputteren en zeg hem dat hem zien jouw een week eten kost!
Okee, hij hoeft niet bij te dragen maar laat hem zijn commentaar voor zich houden toch?

Kan me voorstellen dat je ervan wakker ligt maar volgens mij is het nog te vroeg daarvoor.
Als het moment daar is kan dat alsnog en nu heb je er niets aan.
Je bent dan ook weer een paar maandjes verder in je traject!

lotte

ik weet dat ik beren zie, die er nog niet zijn.... en waarschijnlijk ook nooit zullen komen.
wanneer ik volgend jaar klaar ben met die blauwe klup, kan ik dat geld mooi reserveren voor dochterlief...

wat is een reeele bijdrage van een ouder voor een buiten de deur wonende student. Iemand enig idee?
Volgens mijn berekeningen zo'n 400-600 euro. Sla ik de plank dan mis?

peter

Iedere student kan een basisbeurs + aanvullende leningen aanvragen. Tenslotte kan niet elke ouder een paar honderd euro per maand ophoesten voor studie. Men wil deze basisbeurs in de toekomst vervangen door een sociaal leenstelstel.
Peter
Administrator Forum

lotte

Hoi peter,

weet jij wat meer van dat sociaal leenstelsel?

ik ben van een doem scenario uitgegaan, waarbij ik maandelijks een bijdrage lever aan mijn dochter, en, waarbij ik maandelijks een bedrag spaar, dat gelijk staat aan haar aanvullende beurs/aflossingsbedrag.

Dit met het idee, dat als zij met 4 jaar afstudeert, haar aanvullende beurs meteen kan inlossen.

Doordat er genoeg leeftijdsverschil zitten tussen mijn meiden, kan ik dit vervolgens (mocht het nog bestaan in die constructie) ook doen voor dochter nummer 2.

Maar wat is dan een reeel bedrag om maandelijks bij te dragen?
Of moet ik het doen, door middel van betalen van vaste kosten, zodat ik toch enigszins gerust rond loop ?
Voor zover dat kan met studerende dochters....  ;D

peter

Dit sociaal leenstelsel zijn enkel nog plannen.

Kinderen moeten op eigen benen leren staan, als je alles betaald zal dit niet gebeuren. Mijn idee (voor mijn kinderen), ze lenen bij voor een studie. Indien ze afstuderen betaal ik de aanvullende beurs.

Iedereen zal het anders doen.
Peter
Administrator Forum

lotte

dank je wel Peter.

Mijn  idee is dus zo gek nog niet. Om een deel echt bij te dragen in de maandelijkse lasten, en het andere deel als een soort van "beloning" achter de hand te houden voor als ze afgestudeerd is

En nu eerst koffie  ;D