vrij zijn

Started by lotte, Mar 01, 2012, 08:22 PM

Previous topic - Next topic

lotte

ach bewondering hebben is nergens voor nodig.
ik doe mijn ding, en zorg voor mijn ouders tot op zekere hoogte.  ;)

mijn vader is een moeilijk mens, altijd al geweest, klinkt hard, maar zo is het.
ik vind het vervelend voor hem, omdat hij verdomd goed doorheeft dat hij steeds minder kan.
En dat hij heel veel moeite heeft om dat aspect te accepteren.

Vandaag een rommeldag in huis. Kinderkamers zijn weer picobello, en nu begin ik nog maar even aan de keuken.

Het kan me niet snel genoeg 2 juli zijn. Dan weet ik waar ik aan toe ben. Of ik echt moet door bikkelen, of dat er toch een klein beetje lucht komt. Het zou meer dan welkom zijn, dat beetje extra zuurstof.... :D

lotte

en zomaar uit het niets, een ouderwetse paniekaanval.
weet even niet waar ik het zoeken moet van ellende in dit hele t*fus verhaal.

vandaag een gesprek gehad met een vriendinnetje dat bij een bank werkt op de afdeling fraude.
Zij gaf aan dat ik weinig hoop diende te hebben om op eigen kracht een lening te krijgen. Dat de bkr codes, 10 jaar blijven staan? Het voelt allemaal even niet fijn, helemaal niet....  :'(

Noenie

Dit staat op de site van de BKR  bij de vraag : Hoelang staan mijn gegevens geregistreerd.

Zodra u een krediet hebt afgesloten worden de gegevens van de overeenkomst aangemeld bij BKR. Vanaf dat moment bent u bekend bij ons. Dit blijft zo gedurende de gehele looptijd van het krediet. Is het krediet be

Chrissie

QuoteDit staat op de site van de BKR  bij de vraag : Hoelang staan mijn gegevens geregistreerd.

Zodra u een krediet hebt afgesloten worden de gegevens van de overeenkomst aangemeld bij BKR. Vanaf dat moment bent u bekend bij ons. Dit blijft zo gedurende de gehele looptijd van het krediet. Is het krediet be
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Buster

Als je rood kunt staan of zelfs een creditcard ongebruikt in de la hebt liggen heb je een notering.
Zover ik weet gaat dat van A tot,... geen idee. Maar elke gradatie staat ergens voor.

Wat je vriendin bedoeld is als je lopende schulden hebt of in een regeling zit dan zal het advies negatief zijn. Dat is op zich niet zo gek.
Waar het om gaat is dat jij aan kan tonen met je huidige salaris voldoende capaciteit te hebben om de lening te kunnen dragen.
Dat is waar een bank naar kijkt.

lotte

waar ik natuurlijk tegen aan loop, dankzij meneer pipo de clown, is dat er rechterlijke uitspraken zijn geweest, waar ik geen weet van gehad heb, door het verdwijnen van mijn post. Dat is natuurlijk al heel absurd, maar wel de waarheid. Mijn waarheid, de zijne zal ongetwijfeld anders zijn.

Er zijn dus bkr noteringen, die fors zijn. Aan de andere kant, het lijstje afgeloste bkr noteringen moet steeds groter zijn geworden door de jaren heen, en de belastingdienst is natuurlijk een hele grote factor.

Ik moet gewoon geduld hebben tot 2 juli, alle stukken verzamelen, ook aangegeven, dat er voor mij een hele grote psychische factor mee speelt, namelijk dat ik de naam van pipo de clown nog iedere maand langs zie komen en dat echt niet meer kan verdragen... en dat ik liever een bank aflos.
Daarnaast zonder al die shit, zou mijn draagkracht groot genoeg zijn om een lening te dragen, me dunkt ik los nu ook al met al 1200 euro per maand af. De dat eens keer 60 termijnen... Lijkt me toch een leuk bedrag, wat ik helemaal niet nodig heb.. :-)
Dus het is maar net hoe ze de codes, en mij als persoon gaan beoordelen... zucht...

De paniek is enigszins gezakt, een slapeloze nacht, knetterende hoofdpijn, maar Lotte zit weer klaar om vrolijk aan het werk te gaan.

liefs aan iedereen hier, dank jullie wel voor jullie steun van afgelopen avond...

Libra

Lotte, je kunt bij het BKR

Libra

Sorry :-[ :-[ :-[, drukte op het verkeerde knopje.......

Ik wilde dus zeggen, je kunt bij het BKR jouw status opvragen. Dat kost geloof ik 7,50, maar dan weet je precies waar je aan toe bent voordat je in gesprek met de bank gaat..

Elke lening die je afsluit boven 1.000 Euro (PL, krediet bij een postorderbedrijf, hypotheek enz.) worden allemaal aangemeld bij het BKR en dan krijg je een A codering.

Zolang je een A codering hebt is er niets aan de hand, het betekent alleen dat je ergens een lening hebt.
Heb je daarentegen een A2 codering, dan heb je een probleem want dan sta je te boek als "wanbetaler".
Met een A2 codering is het vrijwel onmogelijk om nog een nieuwe lening af te sluiten, of om zelfs maar een mobiele telefoon abonnement te krijgen.

Mocht je noteringen hebben dankzij meneer pipo de clown, dan kun je dit natuurlijk aangeven in jouw gesprek met de bank en bovendien kun je laten zien hoe je omgegaan bent met achterstanden en hoe je die aan het oplossen bent.

Heel veel succes en sterkte!

lotte

berusting... berusting voor wat komen gaat.
1 ding is me duidelijk geworden. Wil ik me wapenen en beschermen tegen nog meer grappen van pipo de clown, zal ik failliet verklaard moeten worden.

vraag is hoe dan verder...

peter

Vanuit het failliet verklaren kun je de WNSP instappen. Dat zo'n pipo dit jullie heb aangedaan, je zou haast meedoen aan een programma zoals een dubbeltje op zijn kant.
Peter
Administrator Forum

Chrissie

Weet even niets te zeggen ben gewoon met stomheid geslagen dat zo'n pipo jullie dit kan aan doen, ik moet Peter gelijk geven dat je haast zou meedoen aan een programma zoals dubbeltje op zijn kant.

je krijgt van mij een virtuele arm om je heen met heel veel dikke knuffels :-*

lotte

ik begrijp de reakties van jullie heel goed,
maar dat gaan we dus niet doen... :-)
het gaat namelijk niet alleen om  mij, en mijn meiden, maar er loopt ook nog ergens een andere vrouw die mini pipo's met hem heeft gekregen.

Zij zit al in het traject schuldsanering en zit er veel dieper in dan ik.

Gisteravond een lang gesprek met mijn moeder gehad. Die is bereidt om haar hypotheek te verhogen tot het bedrag wat ik op dit moment nog aan schulden open heb staan. Vond dat geen enkel probleem.
Vond het eigenlijk onzin dat ik dat als voorschot wilde hebben op de erfenis, om later geen gedonder met mijn broer te krijgen.

Dat is natuurlijk een heel genereus aanbod. Ik wil dan alleen wel zeker weten, dat de hele ellende niet weer van voren af aan gaat beginnen...
Dus ik vraag me af, stel ik wordt failliet verklaard, maar betaal wel al mijn (op dit moment bekende) schulden af, ben ik dan ingedekt tegen eventuele andere vorderingen

Chrissie

Quoteik begrijp de reakties van jullie heel goed,
maar dat gaan we dus niet doen... :-)
het gaat namelijk niet alleen om  mij, en mijn meiden, maar er loopt ook nog ergens een andere vrouw die mini pipo's met hem heeft gekregen.

Zij zit al in het traject schuldsanering en zit er veel dieper in dan ik. 

Ik kan me je helemaal voorstellen Lotte ik had het zelf ook niet gekund, jij en de kinderen hebben niet nog meer ellende verdiend en wat los je ermee op om wraak te nemen niets toch?
Zorg dat je zelfvertrouwen geen deuk hier van krijgt want dat is hij (pipo) niet waard. Je doet het hartstikke goed meid je komt er wel weer bovenop.

lotte

dat bedoel ik, het emotionele verdriet dat pipo veroorzaakt heeft is niet in verhouding tot de financiele ellende. Het emotionele zit veel dieper.
Naar aanleiding van het gesprek met mijn moeder een overzichtje gemaakt van wat er inmiddels wel betaald is. Ook daar schrok ik van. Ik heb niet beseft dat er zoveel betaald is.
Saldo belastingdienst 2.600 euro.  Betaald, ongeveer 22.000 euro. En dat sinds januari 2009
Overige schuldeisers 19.000 euro sinds januari 2010.
Er staat nu nog 23 duizend open.
Dankzij pipo dus opgezadeld met 66.000 euro schuld. Een relatie die me een kleine 10 mille per jaar aan schuld heeft opgeleverd...  :o ... dat gaan we voortaan toch maar anders doen. ;)
dus in 2,5 a 3 jaar tijd, 2/3de op eigen krachten afgelost.

Ik ben te moe om trots te zijn, maar het voelt wel goed. Die laatste 23 mille, komt ook wel goed...

Chrissie

Neem je tijd dan komt de rest ook vanzelf wel weer (liefde) er zijn genoeg mannen die het hart op de goede plaats hebben zitten ;)
En liefde komt altijd wanneer jij hem niet verwacht  *** eigen ervaring***