vrij zijn

Started by lotte, Mar 01, 2012, 08:22 PM

Previous topic - Next topic

Chrissie

Quotedat is de enige logische verklaring die er voor te bedenken is. Maar geloof me het veroorzaakt heel wat stress...
zolang het naar beneden gaat vind ik het allemaal prima. Maar ze moet geen grappen bedenken dat het ineens weer omhooggaat.

Je doet zo enorm hard je best en dan dit gedoe daar zou ik ook van in de stress schieten. Probeer toch vertrouwen te houden je bent namelijk zo goed bezig!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

lotte

ik doe mijn best,
maar wanneer ik dan vandaag mijn oudste, helemaal verdrietig op de bank zie zitten, omdat het uit is met haar eerste vriendje, dan kunnen al die rotcenten me volledig gestolen worden.

op zo'n moment realiseer ik me, dat ik haar zo graag dat verdriet bespaard had, ten koste van alles... (tja je bent toch ook moeder he)

Chrissie

Ik begrijp je gevoelens, vind het zo rot voor je dochter.

Kom zelf net bij mijn vader vandaan hij vergeet steeds zijn koffiezetapparaat uit te zetten, dus mijn man en ik gaan om de beurten nu 's avonds tegen 21.00 uur heen om te controleren zodat er geen ongelukken kunnen gebeuren vanavond was mijn beurt.

Maar vandaag zat ik er extra doorheen, ik heb ook nog een vriendin die aan een hernia is geopereerd nu hadden we met een stel vriendinnen het plan opgevat om haar 1 dag in de week te helpen omdat haar moeder het niet kan doen die heeft een gebroken been. Vandaag was dus mijn beurt heel mooi maar ik heb al twee hele zware dagen met mijn vader achter de rug een gesprek met de verpleging en dus vanmiddag zat ik met vreselijke huilbuien in huis was zo uitgeput. Toen ik haar eten vanavond bracht had ze het direct door en heeft me eerst laten praten en huilen zodat ik verder kon stikte er gewoon in. Op zulke momenten kunnen die rotcenten mij ook gestolen worden en dan wil ik af en toe ook het bijltje er bij neer gooien. Maar meestal roep ik mezelf de volgende dag weer tot orde en geef mezelf een flinke schop onder de kont om toch door te gaan.

lotte

dat doe ik ook hoor, schop wat af richting mijn eigen kont dan, wel te verstaan... :D

het was ook hier gewoon een heftig weekje.

Eigenlijk vertrek ik 9 van de 10 keer om half 7 s'ochtends, en kom s'avonds om 18 uur thuis. Het zijn gewoon lijfelijk al lange dagen.

Mijn vader woont niet meer in zijn eigen huis, dat gaat ook niet meer na alle hersenbloedingen die hij gehad heeft, maar hij was van de week een dagje naar huis met een buddy die hem hielp. Ik ben vanuit kantoor, nog een uur met de trein naar hem toe gereisd, samen met de meiden, om een keertje voor hem te koken... En ja hoor, meneer liet alles lopen terwijl we daar waren. Ik vond het zo verschrikkelijk.
Niet voor mezelf, maar voor hem, en voor de meiden.

en dan ruim anderhalf uur terug met de trein. En de dag er op weer vrolijk aan het werk.

De jongste heeft pfeiffer, dus dat kost ook een hoop geregel met school.
De oudste luddevedu
En moeders is gewoon ff moe. ...

Maar morgen, wanneer het zonnetje schijnt, ga ik lekker zitten met een kop koffie, en dan denk ik, de wereld is mooi... ;D
(maar dat is morgen pas... nu nog even niet.. :D)

Buster

Wie ooit verzonnen heeft dat opgroeien met vallen en opstaan moet gaan,...

Heel veel sterkte nog even voor vandaag.
En heel veel plezier voor morgen!

tuthola

Het is inderdaad zwaar om zoveel te werken en daarnaast je zorgen om je kinderen en je vader heb dan ook heel veel respect voor je, sterkte en geniet van het zonnetje vandaag, als die al komt  8)

Chrissie

QuoteDat doe ik ook hoor,schop wat af richting mijn eigen kont dan, wel te verstaan... :D      

Wat zullen we blauwe billen hebben  ;D ;D
Maar ik heb heel veel bewondering voor je, je redt het wel Lotte!

lotte

geen zon, maar wel koffie :D, ben dus maar heel voorzichtig gaan zitten op mijn blauwe billen.. ;D

@chrissie, kun je niet een soort tijdklok op het koffiezet apparaat zetten? dat de stroom er af gaat, na een bepaalde tijd?
Je weet wel, zo'n "ouderwetse tijdklok"?
De meeste nieuwe koffiezetapparaten schakelen zich na zoveel tijd uit, maar je vader zal vast geen nieuw apparaat willen, want die oude doet het nog goed. Zoiets?
;)

Chrissie

Lotte, mijn vader heb ik vorige week een nieuwe koffiezetapparaat gegeven omdat de andere lek was ik dacht dat het eerst door zijn trillen kwam dat er telkens een plas water onder lag. Ik heb bijna dezelfde gekocht alleen de aan en uit knop zit aan de andere kant van het apparaat en de kleur is iets anders. Ik heb al een papiertje op het apparaat geplakt waarom hij moet denken maar hij begrijpt het gewoon niet meer, de mensen van het zorgcentrum die hem zijn medicijnen geven en mijn man en ik leggen hem elke dag al uit hoe het moet.
Heb dus al die mogelijkheden die jij aangeeft ook al tegen elkaar aangelegd maar dat gaat hem ook niet worden de schakelklok trekt hij me er tussen uit mijn vader is gewoon zo raar bezig hij verstopt me alles ik heb alleen al een dagtaak aan om van alles weer terug te zoeken. Ik wilde onze koffiezetapparaat er al neerzetten omdat die wel automatisch uitslaat maar een filterzakje verwisselen is al een hele strijd voor hem terwijl het zo simpel is. De simpelste dingen zijn voor hem een helse strijd zo sneu allemaal.

Maar ik kreeg ineens een heldere ingeving na het boodschappen doen een kleine waterkoker met oploskoffie misschien dat hij dat nog kan verwerken. Ik ga duimen dat dat een oplossing is. Laat nog even mijn gedachten er over gaan.
Bedankt voor het meedenken.

Buster

Chrissie, het is niet raar hoor, het hoort echt bij het ziektebeeld van Alzheimer.
Ook de paranoia waardoor het verstoppen begint. Mijn oma dacht steeds dat mijn moeder haar geld kwam pikken (mijn moeder deed de boodschappen)

Ik heb 1 dagje voor haar gezorgd en meegemaakt dat ze een houten plank op de elektrisch kookplaat legde, dat vond ze wel handig om het brood mee te ontdooien.
Gelukkig zal ze mij nog niet als vijandig dus kon ik makkelijk zeggen; zullen we dat maar niet doen?

De tijdslijn ging ook steeds meer terug.
Bij het eerste bezoek aan het verpleeghuis dacht ze dat ze kwam kijken naar de baby van haar dochter, bij het tweede bezoek heilig in de overtuiging dat ze daar waren voor de bruiloft van diezelfde dochter. Hoe meer de tijd verstreek hoe meer ze in tijd terug ging.

Toch waren er ook mooie heldere momenten die vooral mijn moeder nog steeds koestert. Ik hoop voor jou dat je die momenten ook nog mee maakt en kan koesteren. De andere momenten lijken wel op je vader, maar zijn helaas die rot ziekte.

Chrissie

QuoteChrissie, het is niet raar hoor, het hoort echt bij het ziektebeeld van Alzheimer.
Ook de paranoia waardoor het verstoppen begint. Mijn oma dacht steeds dat mijn moeder haar geld kwam pikken (mijn moeder deed de boodschappen)

Buster ik weet het je hebt helemaal gelijk, soms komen er dingen tevoorschijn waar van je denkt  ??? hoe kan dat nu weer. Iedere keer is weer een nieuwe verrassing.

lotte

bij mijn vader is het heel anders. Hij mist gewoon echt hele periodes uit zijn leven.
kan de meest simpele dingen niet onthouden.
Kan zich niet meer concentreren, met als gevolg dat hij niet meer kan lezen, terwijl dat zijn lust en zijn leven was.

En dat proces is begonnen met de eerste hersenbloeding. Nu 12 jaar terug. Toen was hij al hele stukken kwijt, maar heeft hij zich terug geknokt.
Maar nu gaat dat niet meer.

Ach ja....

Noenie

Is een Senseo niet een betere oplossing. Schakelt na 1 uur uit. Een waterkoker heeft als nadeel dat indien hij leeg wordt aangezet de stoppen eruit vliegen en dan zit hij zonder stroom en ik zou nl. bang zijn dat hij de waterkoker aandoet zonder water erin. Omdat hij misschien denkt dat er nog wat inzit.
Ook werkt hij dan met kokend water wat me zelf ook niet zo handig lijkt. Even gerekend naar de eigen ervaringen met mijn inmiddels overleden ouders en mijn nog wel levende schoonvader die ook een aantal van deze ouderdomsverschijnselen vertoont.

Noenie

Chrissie

Goh daar zeg je wat Noenie, ben blij dat ik hem nog niet gekocht heb want daar had ik niet bij stil gestaan. Op de een of andere manier had ik gisteren het gevoel dat ik beter even kon wachten. Nu bleek ook dat gisteravond dat hij heel erg in de war was en zeer kribbig dus had hij hem niet geaccepteerd. Na even met hem gepraat te hebben werd hij iets rustiger. Om half negen 's avonds bellen ze ook al van het zorgcentrum zodat hij gaat controleren of de koffiezetapparaat uit staat en we blijven eerst nog maar even 's avonds langs gaan.

Of een senseo gaat werken dat kan ik ook niet zeggen omdat dat weer andere handelingen zijn en dat is te moeilijk voor hem. Maar ik laat mijn gedachten er toch nog even over gaan wie weet is dat toch nog een goede oplossing.

Chrissie

Lotte,

Vind het altijd zo sneu dat ze dat moet treffen.
Wens jou ook enorm veel sterkte met je vader, heb bewondering voor je meid!