Finale kwijting

Started by sacredfour, Mar 01, 2012, 05:14 PM

Previous topic - Next topic

sacredfour

Finale kwijting
Ik kreeg vandaag bericht van mijn advocaat dat de eisende partij akkoord gaat met mijn voorstel voor finale kwijting voor een bedrag van 1000 euro. Toch nog een hoop geld voor mij, maar ja, als je bedenkt dat de eis 20.000 euro was , dan zal je mijn opluchting kunnen begrijpen!!
De zaak had volgende week voor moeten komen in hoger beroep. De eisende partij heeft toch maar eieren voor hun geld gekozen. Dit niet zo zeer omdat hun kans om te winnen klein was. Een rechtszaak in hoger beroep brengt voor hun veel hoge kosten met zich mee. Reisjes naar de rechtbank in Den Haag voor de advocaat en alle andere kosten die de advocaat in rekening brengt met zijn uurtarief van 300 euro!  Ze zijn er dus eindelijk achter gekomen dat ik een pro- deo advocaat heb en een uitkering, dus weinig kans dat ze hun investering ooit terugzien.
Zo zie je maar weer dat iemands  slechte financi
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Bloem2

Geweldig nieuws voor je, je moeite is niet voor niks geweest.
Proficiat !  :)

Mark

Maar voel je je dan niet schuldig? Ik heb ook zitten kijken of ik van mijn schulden af kan komen, maar toch. Schulden die ik maak wil ik ook aflossen.

Ik heb ze toch zelf veroorzaakt.

Je benadeelt dan toch anderen of ben denk ik te moeilijk?

gerdsan

Quote from: Mark on Mar 02, 2012, 07:33 PM
Maar voel je je dan niet schuldig? Ik heb ook zitten kijken of ik van mijn schulden af kan komen, maar toch. Schulden die ik maak wil ik ook aflossen.

Ik heb ze toch zelf veroorzaakt.

Je benadeelt dan toch anderen of ben denk ik te moeilijk?

Zijn zat voorbeelden te noemen waarbij iemand niet door eigen toedoen in de schulden is geraakt.

Dus jij vind dus dat iedereen die in een traject zit zich eigen maar schuldig moet moet voelen?

sacredfour

QuoteMaar voel je je dan niet schuldig? Ik heb ook zitten kijken of ik van mijn schulden af kan komen, maar toch. Schulden die ik maak wil ik ook aflossen.

Ik stel voor dat je de andere draadjes van mij over dit onderwerp ook even doorleest.

Mark, het hangt er vanaf bij wie je de schuld hebt.
Heb je geld geleend bij een familielid of kennis, die hier zijn eigen zuur verdiende geld aan jouw uitleent, ja dan moet je je best doen om dit terug te betalen. Maar ook hier geld dat je er altijd over moet kunnen praten met de geldschieter als jouw financi
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Mark

Hoi allemaal,

Het was niet mijn bedoeling om iemand te krenken of wat dan ook. Excuses als dat zo overkomt.

Ik zit zelf net in de 'besef' fase dat ik schulden heb. En hoe klote het ook is en hoe makkelijk banken ook leningen verstrekken, ik heb het zelf gedaan. Ik kan niet niemand verantwoordelijk houden voor mijn eigen fouten. Als je buiten je schuld om een schuld hebt (doordat bijvoorbeeld je expartner schulden heeft gemaakt) is het een ander verhaal.

Maar bij mij heb ik het zelf gedaan en ga ik het ook zelf oplossen.

Nogmaals dit is geen verwijt maar ik voel geen kwaad tegen banken in het algemeen. Al zijn er zeker verbeterpunten.

Groet,
Mark

lotte

Quote from: Mark on Mar 03, 2012, 03:54 PM
Hoi allemaal,

Het was niet mijn bedoeling om iemand te krenken of wat dan ook. Excuses als dat zo overkomt.

Ik zit zelf net in de 'besef' fase dat ik schulden heb. En hoe klote het ook is en hoe makkelijk banken ook leningen verstrekken, ik heb het zelf gedaan. Ik kan niet niemand verantwoordelijk houden voor mijn eigen fouten. Als je buiten je schuld om een schuld hebt (doordat bijvoorbeeld je expartner schulden heeft gemaakt) is het een ander verhaal.

Maar bij mij heb ik het zelf gedaan en ga ik het ook zelf oplossen.

Nogmaals dit is geen verwijt maar ik voel geen kwaad tegen banken in het algemeen. Al zijn er zeker verbeterpunten.

Groet,
Mark

Tot op zekere hoogte kan ik me wel vinden in je woorden hoor Mark.

En aangezien je mijn verhaal gelezen hebt, weet je hoe ik er aan toe ben.
Ik ben van mening, dat ik beter op had moeten letten, en sommige van mijn zaken niet op goed vertrouwen uit handen had moeten geven.
Ik was zeker in aanmerking gekomen voor schuldsanering, ik heb gekozen, voor in mijn ogen, een eervoller traject. Zelf doen.