Het roer moet om!

Started by Mark, Feb 25, 2012, 04:38 PM

Previous topic - Next topic

Mark

Hoi Allemaal,

Bedankt voor alle lieve reacties.

Ik heb besloten om wel mee te gaan. Alles is namelijk al geboekt en de kosten zijn ook al gemaakt door degene die organiseren.

Ik heb zitten rekenen en als ik verder deze maand rustig aan doe moet ik het wel kunnen redden zonder een flitskrediet of verder in de schulden te raken.

Groet,
Mark

Buster

Hoi Mark, ik las net je berichtje, welkom terug.

Hoe is het nu met je?
Je schulden heb je onder controle schreef je.
Ben wel benieuwd hier het er nu voorstaat ten opzichte van vrienden en het stappen enzo.

Groetjes.

Mark

Hi Buster,

Lief dat je er naar vraagt.

Het gaat eigenlijk heel goed. Ik heb flink bezuinigd en een aardige salarisverhoging gehad. 10 maanden geleden was de schuldenlast:

IB schuld van 22000
Krediet bij de bank van 15.000
Creditcard schuld van 2500
roodstand 950
Losse schulden 4500

Dit is nu:

IB schuld van 21000
Krediet bij de bank van 5.000
Creditcard schuld van 0
roodstand 0
Losse schulden 0

Ik heb een paar meevallers gehad. Ik heb nu alles onder controle en mijn doel is met name die 5.000 euro zo snel mogelijk naar 0 te krijgen. De IB schuld klinkt veel (en is het eigenlijk ook) maar de rente is laag en kost me eur 165 per maand. Dat kan ik wel dragen. Dus als het krediet naar 0 is ga ik weer wat normaler leven. Ik boek nu ook al gewoon vakanties enzo.

groet,
Mark

Kaatje

je hebt heel erg goed je best gedaan zeg! dikke pluim voor je dat je in 10 maanden tijd zo je schulden naar beneden hebt kunnen brengen.

Buster

Wow!

Heb jij een bank overvallen ofzo ;)

Nee zonder gekheid, petje af! Dat is een behoorlijke prestatie.

Mark

mijn salaris is flink gestegen en ik had een onverwachte financiele meevaller

Chrissie

Zeker de loterij gewonnen :D

Maar klasse gedaan neem m'n petje voor je af!!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Vlinder307

Jij hebt in korte tijd een smak geld verdiend zeg!!
Als je dat zo door blijft doen ben je in no time van je schulden af!!
Pff hoe doe je dat je salarisverhoging moet dan wel heel hoog zijn ...dat wil ik ook dus graag tips.. :) :) :)

Liefs Vlinder..

Mark

mijn opa was zo lief om al zijn kleinkinderen een schenking te doen, dit heb ik helemaal gebruikt voor aflossingen. Ook mijn vakantiegeld en bonus van het werk heb ik er helemaal ingestopt. Door mijn salarisverhoging ivm promotie heb ik het aflossen nog een boost kunnen geven.

Met name de schenking heeft me een stuk geholpen.

Nu is het voor mij met name zaak het krediet naar 0 te krijgen, voor de DUO betaal ik gewoon mijn maandelijkse verplichte aflossing. Nu ben ik aan het sparen om toch een potje achter de hand te hebben. En verder permitteer ik me weer een iets ruimere levensstijl. Maar afgelopen jaar heeft me wel geleerd om meer grip op mijn uitgaven te krijgen.

dank voor jullie support en ik blijf iedereen natuurlijk volgen hier. Ik leer ook van jullie en heb bewondering voor degene die het een stuk zwaarder hebben en zich er toch doorheen slaan.

Buster

Mark,

Wat ontzettend lief van je opa.
Hij heeft je daarmee iets groters gegeven dan alleen geld.
Buffer is helemaal een goed idee!

En iets ruimer is niks mis mee, zolang je hebt geleerd van je eerdere achterstand en dat nu in de peiling houd, overkomt het je geen tweede keer

Super!

Chrissie

Ik wil heel veel zeggen maar het komt er niet uit het spijt ben zo moe en depri dat het me niet pakt. Dus ik houdt het maar kort en krachtig dat ik het super lief van je opa vindt en dat jij het geld schenking,vakantiegeld etc. etc. super goed besteedt hebt dat verdiend een hele dikke pluim!! (mis een handje die kan klappen en een dikke duim omhoog doet) Je bent een topper!

tinkelbel

Quote from: Chrissie on Oct 12, 2012, 07:06 PM
Ik wil heel veel zeggen maar het komt er niet uit het spijt ben zo moe en depri dat het me niet pakt. Dus ik houdt het maar kort en krachtig dat ik het super lief van je opa vindt en dat jij het geld schenking,vakantiegeld etc. etc. super goed besteedt hebt dat verdiend een hele dikke pluim!! (mis een handje die kan klappen en een dikke duim omhoog doet) Je bent een topper!

Hey Chrissie, heel even een berichtje voor jou!

'zal ongetwijfeld aan mij liggen maar ik kan je topic niet vinden ??? Zo ook vandaag lees ik je "reply" en wil je ondersteunen maar waar?? ???
Liefs van mij..

Chrissie

tinkelbell, mijn topic heet oeps nu moest ik zelf even achter mijn oor krabben hoe heet hij ook al weer... ;D het wordt een beetje minder met me ;D ;D heb even gespiekt door het forum nog een opnieuw op te starten.
Het heet "mijn verhaal met schuldenmeter"

Sorry mark dat ik het even hier zette zal je topic niet verder vervuilen.

Mark

H chrissie je vervuilt het topic niet hoor.

bedankt voor je lieve woorden en veel sterkte. voor jou gaat de zon ook nog wel een keer schijnen!

tinkelbel

Quote from: Chrissie on Oct 12, 2012, 07:26 PM
tinkelbell, mijn topic heet oeps nu moest ik zelf even achter mijn oor krabben hoe heet hij ook al weer... ;D het wordt een beetje minder met me ;D ;D heb even gespiekt door het forum nog een opnieuw op te starten.
Het heet "mijn verhaal met schuldenmeter"

Sorry mark dat ik het even hier zette zal je topic niet verder vervuilen.

..merci Chrissie....sorry Mark..