Lucht

Started by Boeddha, Feb 25, 2012, 11:36 AM

Previous topic - Next topic

Boeddha

bij de verzekering kan je ook ervoor kiezen dat de schade direct betaald wordt aan de schadehersteller.

En morgenavond komt er een man waarbij ik schade heb gemaakt met mijn portier aan zijn auto.
Het is echt mijn week ;-)
Be strong, have faith!

chapter

in jouw geval wel in mijn geval is auto total loss verklaard met behoud van wrak en heb ik zelf een bumper en klep op de kop getikt welke de garage er weer op gaat zetten. Dan zie je er niets meer van deuk zit mn in achterklep.
maar verbaas me erover dat bwv er zo wisselend naar kijken, kennis van mij zelfde maar moest restant in boedel storten en ik moet er maar wat leuks van doen of reserveren voor autokosten in de toekomst

Boeddha

jeetje, wat fijn van je bwv!

ik werk zelf bij een bedrijf die schade herstellen na onder andere waterschade.
Morgen eerst maar afwachten wat de woningbouw zegt, wat zij voorstellen qua badkamer.

Be strong, have faith!

Buster

Getver,...

Ook al wordt er een mouw aangepast, het wel weer een hoop gedoe.

Libra

Lieve Boeddha,

Ik zat jouw berichtje ook al even met een "denkrimpel" ;) in mijn voorhoofd te lezen, want valt dit niet gewoon onder "groot onderhoud"? En mijns inziens is de verhuurder daarvoor aansprakelijk.

Maar goed, al met al, op dit soort akkefietjes ziet je natuurlijk nooit te wachten en zeker niet zo vlak voor de feestdagen.

En inderdaad even melden bij de BWV en als je de mogelijkheid hebt, zou ik de verzekering de kosten direkt laten betalen aan het herstelbedrijf.

Heel veel sterkte lieve dame en ik hoop voor jou dat het een beetje meevalt allemaal!!

Heel veel liefs en een dikke knuffel.

Boeddha

En zo zijn er al weer 3 maanden voorbij! 3 maanden waarin er echt, zoals mijn topicnaam al aangeeft, lucht is ontstaan. En voornamelijk rust. Geen angst voor een brief, telefoontje dat ik een afspraak vergeten ben.
De eerste 2 maanden waar de belastingdienst dwars lagen en besloten dat ze mijn toeslagen niet uitbetaalden en ik daardoor elke maand 90 euro op mijn VTLB tekort kwam. Vanaf deze maand is alles echt, tot nu toe, normaal en goed verlopen.
Mijn toeslagen van 2014 stonden op tijd op mijn rekening. Gelukkig, na veel telefoontjes naar mijn BWV mocht ik het tekort verleden maand verekenen, waardoor ik net voor de feestdagen ruim 180 euro 'extra' had te besteden.

Elke euro wat ik extra heb gekregen netjes overgemaakt naar mijn BWV. Enige nadeel is als ik iets stuur ter kennisneming dat ik geen terugkoppeling ontvang dat ze het heeft ontvangen. Op naar de eerste rapportage!

Ga deze week toestemming vragen om in april een paar dagen naar Barcelona te mogen, een cadeautje van mijn partner :-)
Een hele leuke aanbieding en de tickets zijn al binnen en nu maar hopen dat ik toestemming krijg :-(

Kortom het loopt eindelijk en met mijn VTLB kan ik prima mee rondkomen. Ik heb geen dagenteller...@libra hoe maak je die?
Ik tel maar in maanden....nog 33....op naar de twintigtallen!

Be strong, have faith!

chapter

super boedhha
wat gaat het snel he, vind de tijd vliegen.
ik vond de december storting super om te doen, vriendin snapte er niks van hoe ik bijna zingend van vreugde 3800 euro naar bwv overmaakte van de maand december.
Maar de rust die ik nu ervaar is zo fijnnnn
Ik denk maar zo weet als ik zo kan blijven werken als ik nu doe er over 3 jaar best een reisje in zit in de maand december. en wat is nu 3 jaar
ik ben ook zeer benieuwd naar eerste verslag en nieuwe vtlb aangezien ik van november en december mijn eindelijk geaccepteerde aanvullende zelf moest betalen, voor nu is dan 100.80 per maand aan aanvullende dus zou fijn zijn als dat gecorrigeerd wordt

over dat reisje zou ik me geen zorgen maken je krijgt immers ook vakantiegeld waarmee je naar eigen goed dunken iets kan doen en dan is naar buitenland ook geen probleem dus enjoy

Buster

Boeddha, wie weet heb je hier wat aan?
http://www.tickerfactory.com/ezticker/ticker_designer.php

Ik ga voor je duimen dat je reis wordt goedgekeurd, meestal doen ze er het eerste jaar best moeilijk over maar nooit geschoten is altijd mis.

Pandora

Ook ik ga voor je duimen dat het wordt goedgekeurd. Ik moet eerlijk toegeven dat ik minder bekend ben met alle rechten en plichten als je in de WSNP zit (of wilt komen), maar als je iets cadeau krijgt zullen ze je dit toch niet weigeren?!

We gaan maar uit van een spreuk die ik hier vaker heb gezien:  Het komt wel goed schatje  ;)

Buster

Pandora, naar het buitenland wordt met schulden gezien als "vluchtgevaar".

De WSNP is een geweldige regeling voor een schuldenaar maar niet voor niets het allerlaatste redmiddel.
Overigens zegt dat niets over Boeddha en de super inzet en motivatie die zij heeft, het zegt iets over de regels. Uiteindelijk is het de bewindvoerder die beslist samen met de rechter-commissaris.

Duim, duim, duim,...

chapter

hoi buster
mij is gezegd dat ik gewoon op vakantie mag gaan als ik dat zou willen
het wordt anders als ik op vakantie ga in tijd die ik normaal zou moeten werken dus onbetaald verlof maar als je werkt heb je vakantiedagen en heeft het dus geen negatieve invloed op de boedel

Buster

Chapter, zonder toestemming aan te vragen bij de RC?

Ik ken namelijk ook gevallen waarbij bij het kennismakingsgesprek direct werd verteld dat naar het buitenland in het eerste jaar geen zin had om aan te vragen, dat werd niet gehonoreerd.

Boeddha

ik heb inderdaad al opgezocht waar ik aan moet voldoen;

bewijzen waarvan de reis betaald wordt (door mijn partner)
voldoende vakantiedagen (ik heb sowieso 15 dagen meegenomen vanuit 2013) en dan komen de vakantiedagen van dit jaar er nog bij
dus ik denk, hoop, dat ik er wel aan voldoe.
Be strong, have faith!

Boeddha

@buster haha leuke link. Het eerste wat ik zag was pregnant....phew schrok mij een hoedje hahaha maar inderdaad na verder bladeren meer opties :-)  Dank je wel!
Be strong, have faith!

Kaatje

Vakantiedagen van 2013 moeten wel voor een bepaalde datum opgenomen worden in 2014. Houd daar wel rekening mee.