Lucht

Started by Boeddha, Feb 25, 2012, 11:36 AM

Previous topic - Next topic

Boeddha

Bij de afsluiting van 2011 besloten dat het anders moet en anders kan!
Ik werd zeer onrustig bij de enveloppen van incassoburo's, het niet kunnen voldoen aan aflossingen waardoor ik bleef hangen in het bekende cirkeltje.

Mijn kinderen mogen niet de dupe zijn van de problemen dat ik een paar maanden zonder werk heb gezeten en daardoor mijn inkomen drastisch naar beneden ging. Daardoor kon ik niet meer voldoen aan de aflossingen die ik had lopen.

De eerste week van januari heb ik mezelf naar de gemeente gesleept. 2 dagen daarna zat ik al op de verplichte cursus die ik moest volgen.
Daarna begon het te lopen en heb ik begin februari de stabilisatieovereenkomst ondertekend en kreeg ik rust en ruimte.

Duidelijk een overzicht wat ik binnen krijg en wat ik moet betalen en wat ik krijg qua leefgeld.
Mijn werkgever heeft een duidelijke brief geschreven dat het behouden van de auto voor mij van belang is. Vanwege het overwerken en incidenteel werken in het weekend. Het bedrijf is zo gevestigd dat er in het weekend en in de avonduren er geen openbaar vervoer rijdt en het fietsen qua vrouw zijnde op dat traject niet aan te raden is.
Wat er toe geleid heeft dat ik mijn auto mag behouden en op het maandbudget er ook een post is opgenomen van benzinegeld!

Eindelijk begint er rust te komen. Nog 3 jaar te gaan, maar wat ben ik blij dat ik de stap genomen heb, voor mezelf maar nog meer voor mijn kinderen!

Be strong, have faith!

Boeddha

ruim een jaar verder en wat voor jaar! een jaar met veel ups and downs.
het minnelijk traject is mislukt. mijn wsnp aanvraag ook en daar sta je dan!
met hulp van een aantal lieve dames, dank jullie wel, besloten om geen hoger beroep aan te tekenen! heel eng maar na veel rekenen, lezen, overleggen, en potje janken besloten mijn schouders eronder te zetten en te vechten.
mijn grootste schuldeiser is de BD en omdat ik 5 jaar lang een aftrekpost links heb laten liggen heb ik een ambtsvermindering aangevraagd. Spannend of ik die ga krijgen want daarmee los ik een groot deel van mijn schuld af. ik wil dan in overleg met de bd of ze het restant dan kunnen kwijts helden! wat dan overblijft is een schuld wat te behappen is.
ik heb vandaag en gisteren mijn schuldeisers benaderd en om een opgave van openstaande schuld gevraagd.
Ik ga dan op m'n beslagvrije voet leven en alles af betalen.

Pittie tijden maar....ik doe het, net zoals zovelen hier, voor 1 doel en dat is schuldenvrij door het leven.

Omdat ik al sinds verleden jaar op een klein weekbudget leef en daar makkelijk van kan leven (70 euro) zie ik het langzamerhand weer een stukje rooskleuriger in!

ik zal jullie op de hoogte houden als de BD en alle overzichten binnen zijn en mijn wel en wee hier delen!
Be strong, have faith!

Buster

Boedha, ik vind je een kanjer!

Het gaat je lukken, echt waar.
En tja dat is het dubieuze voordeel van al langer met minder leven.
Het echte wennen heb je dan al grotendeels achter de rug.

Ik ga voor je duimen met de BD.

Hou vol!

Libra

Fantastisch goed gedaan, lieve Boeddha!!
Mijn komplimenten voor je inzet en sluit ik me graag bij Buster aan:
Quote from: Buster on May 14, 2013, 02:11 PM
Boedha, ik vind je een kanjer!

Daarmee is alles gezegd. ;)

Heel veel liefs

noofie

Zet hem op!!

ik hoop van harte dat het je gaat lukken.

als kwijtschelding niet lukt bekijk dan of je een schikking kunt treffen met de BD.

suc6 kanjer!

Boeddha

helaas nog geen bericht van de bd.
wel van mijn andere grote schuldeiser.
uiterlijk 21 mei contact opnemen om tot een oplossing te komen.
ik wil ze vandaag een email sturen dat de bd voorrang heeft en ik op m'n beslagvrije voet leef.
ik kan ze 70 euro per maand betalen.
het zal fijn zijn als ze de rente stopzetten, maar dat kan ik volgens mij niet om vragen.

Ik merk dat ik dingen aan het vergeten ben, onrustig slaap en constant een knoop in m'n maag voel.

Sinds enkele maanden heb ik een nieuwe partner, was helemaal niet mijn bedoeling om verliefd te worden in mijn situatie!
vanaf dag 1 ben ik eerlijk en open geweest, dat ik bepaalde dingen niet kan doen. mijn partner reageerde begripvol en is een hele grote steun. Gisteren werd ik aangenaam verrast met een paar dagen weg.
vakantie zit er voor mij en de meiden niet in, gelukkig dat de papa ze wel mee op vakantie neemt en ze niks missen.
voor de paar dagen weg, hoef ik alleen het ov te betalen en een kleine bijdrage voor eten/drinken.
ik mocht kiezen uit de volgende steden; Barcelona, Rome of Lissabon.
En het is.....Lissabon geworden! Als de meiden eind augustus op vakantie zijn vertrekken wij naar Lissabon.Ook omdat ik dan 3 weken alleen voor mezelf een budget heb kan ik een extra buffertje aanleggen voor die dagen weg!

maar nu eerst tot een oplossing komen met de schuldeisers! wellicht dat er dan weer rust in m'n kopie/lijf gaat komen!

Be strong, have faith!

Weegschaaltje

Ik hoop zo dat je snel bericht hebt van de BD. en wat heb je een lieve partner getroffen. Wat een fijn vooruitzicht dat je over een paar maanden er even tussen uit kan.

Boeddha

Absoluut een top partner! Ik weet uit ervaring hoe enorm lastig het is om een relatie te hebben met iemand die schulden heeft. En ik wilde het niemand anders het aandoen.
We zien elkaar ook maar 1x in de 2 weken een weekend. Ik wil ook de meiden en m'n partner nog gescheiden houden. Kortom een complexe dame ben ik  ;D en mijn partner blijft naast me staan....
Be strong, have faith!

Knibbel

Voel met je meer lieve Boeddha. Die onrust, slecht slapen, die knik in de maag, we kunnen het allemaal. Ik duim voor je dat het niet al te lang gaat duren voor er een oplossing komt. Zodat jij ook weer je broodnodige rust krijgt.

En wat een lieve partner heb je. Hij neemt je zoals je bent, met je schulden. Echte liefde!!
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Boeddha

even klagen!

helaas nog geen bericht van de BD.
m'n oudste dochter die gisteren opeens in het ziekenhuis zat, druk op het werk.
ik ooit geld geleend heb van m'n moeder en ze vanmiddag belde wanneer ik het ga terugbetalen, want ze is geen bank van lening. het gesprek totaal verkeerd ging en we beide boos ophingen.

kortom. heb het gehad! ik ga maar een flink stuk lopen met de hond om even m'n tranen te kunnen gaan.

life sucks!
Be strong, have faith!

Weegschaaltje

Wat is het toch naar dat vaak alle shit in drieén komt. Toch niks ernstig met je dochter? Logisch dat je er even klaar mee bent. Rustig blijven door ademen en morgen weer een nieuwe dag.

Libra

Nou, lieve Boeddha, er is niets beters als even uitwaaien en je tranen de vrije loop te kunnen laten hoor!!

Ik hoop ook dat er niets ernstigs was met je dochter?

Moeders doen dat vaker.
Lees tussen de regels door: ze zijn bezorgd of het allemaal wel goed met je gaat en helaas ventileren ze dat soms wel eens ongelukkig. :P

Je bent heel druk bezig om je schulden aan te pakken en alles zo goed mogelijk op te lossen.
Als je wat verder bent zal daar vanzelf meer duidelijkheid in komen en zul je ook je moeder op een rustige manier uit kunnen leggen dat zij niet de enige is en dat er anderen zijn die op dit moment (helaas) toch wel even voorrang hebben.
Als je dan wat verder bent, zul je haar ook een indicatie kunnen geven over wanneer je kunt gaan beginnen met haar terug te betalen.

Eén van de belangrijkste dingen in het schuldenverhaal is dat je openheid van zaken geeft aan degenen die je het meest dierbaar zijn en die het dichtst bij je staan!
Dat zijn namelijk je golfballen ;D en die zijn onbetaalbaar!

Dus laat die boosheid maar even zakken en geef je moeder daar ook de ruimte en de gelegenheid toe en ga dan eens op je gemakje een gesprek met haar aan.
In eerste instantie zal ze misschien heel erg schrikken en zou ze je zelfs alle mogelijke verwijten naar je hoofd kunnen slingeren, maar vergeet niet: ook die komen meestal voort uit bezorgdheid!!
Daarna zinkt het in en zal ze je waarschijnlijk nog wel verbaasd doen staan! ;)

Het komt goed, schatje!!

Liefs en een dikke knuffel
.
:-*

Boeddha

Tjees wat een week heb ik achter de rug! hahaha

Ik zie er maar een beetje de humor van in, want het is soms ook erg om te lachen allemaal!

Dat we normaal ons salaris op de 25e ontvangen,heeft mijn werkgever even goed in de war geschopt! Als de 25e op een zaterdag valt, dan wordt het salaris de vrijdag ervoor overgemaakt. Normaal dan! Door een fout in een betaalbatch vanaf het hoofdkantoor in Duitsland werd het salaris na het weekend gestort. Daar gingen alle toezeggingen, dat ik het de 24e ging overmaken. Dus e-mailen dat het 3 dagen later ging worden. Want in 1e instantie zouden we het de 27e krijgen, ook niet dus, compleet in de stress!!! de 28e weer e-mailen dat het echt overgemaakt zou gaan worden, mits mijn werkgever mijn salaris en vakantiegeld over had gemaakt.
Wat een opluchting dat ik rond half 3 een sms binnenkreeg van mijn bank dat het geld op mijn bankrekening stond!

Mijn naaste collega is al ruim een week ziek en komt haar werk ook op mijn bordje terecht. Dus dagen van 9-10 uur is niet vreemd de afgelopen dagen. De maandafsluiting komt eraan dus alles moet op tijd aangeleverd zijn.  ;D
Tussendoor ook nog een huishouden runnen, na werktijd de therapeute van mijn oudste dochter nog over de vloer voor de wekelijkse sessies.  :P

En contacten onderhouden met schuldeisers om alle papieren in mijn bezit te krijgen die nodig zijn om een goed overzicht te kunnen maken. Raar is het toch, als ze je nodig hebben en je reageert niet op tijd dan krijg je de ene na andere email/brief en nu vraag ik iets en moet ik al weken wachten op een dossier!

Tevens last but not least bij thuiskomst gisteren een brief van de BD dat ze loonbeslag willen doen en ik opgave wil doen van alles.
Ik vandaag wilde bellen, maar de telefoon, mijn managers mij niet met rust lieten en toen ik eindelijk naar huis ging (18.10 uur) de BD natuurlijk niet meer bereikbaar was. ::)
Morgen weer een nieuwe dag! Want volgens berekeningen houden ze al zoveel geld per maand in dat iedereen volgens mij de kluts kwijt is  :-\

Ik voel mij steeds meer strijdbaarder,ook al duizelt het af en toe enorm van alle geregel, maar gisteren na het binnenkrijgen van mijn salaris en ik een groot deel van mijn vakantiegeld af heb kunnen schrijven op mijn schuldeisers en ik een klein buffertje heb kunnen aanleggen (sinds tijden!) ben ik op de goede weg.

Ok, de BD moet geen loonbeslag leggen,want dan ben ik verder van huis. Maar ik ga lullen als brugman, dat is mijn werk, dus dat gaat vast en zeker goedkomen!  :D

Be strong, have faith!

Buster

Quote from: Boeddha on May 29, 2013, 10:27 PM
Ok, de BD moet geen loonbeslag leggen,want dan ben ik verder van huis. Maar ik ga lullen als brugman, dat is mijn werk, dus dat gaat vast en zeker goedkomen!  :D

;D ;D ;D ;D

Toi Toi Toi

Libra

Heel veel succes Boeddha!!