Zembla over executieverkoop

Started by sacredfour, Feb 25, 2012, 09:42 AM

Previous topic - Next topic

sacredfour

Heeft iemand gisterenavond naar Zembla gekeken?
Weer eens een voorbeeld van de minachting die de banken hebben voor hun klanten.
De commentator kwam met het idee dat het redelijk zou zijn dat banken bij executie verkoop de restschuld voor hun rekening moeten nemen. In sommige landen is dit al zo. Natuurlijk voelen de banken hier niks voor.
Het gevolg hiervan zou zijn dat banken veel minder snel tot executieverkoop over zullen gaan, en ten alle tijden proberen een verkoop te regelen zonder veiling.
Het is alleen maar redelijk dat de bank die het hypotheekrecht heeft , en hier schunnig veel geld aan verdient , ook zelf meedoet aan de kosten als het mis gaat.
Ik hoop dat de ministers en Kamerleden deze uitzending ook hebben gezien.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

gewoon

hoi

Daar moet zeker eens naar gekeken worden.

Omdat we allemaal met zorg kijken wat de waarde van je woning is, is het belang goed je bank te betalen al zeer groot.
Natuurlijk liever geen Amerikaanse toestanden van : hier bank de sleutel kan niet betalen zoek het uit met je hypotheek.
wat betreft rest schuld daar zou eens een norm tabel voor moeten komen ingericht naar draagkracht, doen de banken immers nu ook al wat je maximaal kan lenen op een credit rekening.
en meer niet.
Dat zou  als gevolg hebben dat banken zorgzamer om gaan springen met verkoop, zo van bij verkoop kan dat gezin maximaal 10.000 op brengen als schuld word het meer dan zijn wij de klos.

En dat zijn geen kado,s het heeft geen nut te schelden we moeten 50.000 hebben als bij leven een gezin geen 10.000 bij elkaar kan krijgen.
De politiek zou eens naar de gevolg schade moeten kijken, depresies, scheidingen, ziekte kosten, uitkeringen die opeens nodig zijn enz. zal mij niet verbazen dat, dat de maatschappij per geval tussen 100.000 tot een miljoen per geval kan zijn.

Wij hebben met elkaar de banken geholpen toen zij snotterend op de stoep in Den Haag zaten, mogen wij op onze beurt wat zorgzaamheid eisen.

Gewoon

Smiley

Ik heb die uitzending van Zembla gisteren ook gezien. Het is schokkend hoe sommige banken met hun klanten omgaan. Ik wil wel opmerken dat lang niet alle banken zo handelen. Onze hypotheek loopt bij de ING en die zijn tot nu toe ontzettend geduldig geweest. Wij hebben in juli vorig jaar de laatste aflossing betaald en daarna niks meer omdat het geld er gewoon niet meer was. In december belde iemand van de ING dat ze graag wilden dat we het huis in de verkoop zouden zetten en dat willen ze een half jaar aankijken. Daarna willen ze veilen.
Het allerliefste zou ik mijn huis willen houden natuurlijk maar ik begrijp heel goed dat dat geen optie meer is en ik ben heel blij dat we zo veel tijd hebben gekregen.