Geen probleem?

Started by immy, Feb 24, 2012, 03:38 PM

Previous topic - Next topic

immy

Hallo iedereen!

Geen probleem. Zo dacht ik over de schuld(en) die wij hebben. En het gaat ook allemaal goed, alle lasten worden betaald. Geen brieven op de mat. Maar toch.
Het afgelopen jaar bleek er te weinig belasting ingehouden te zijn op mijn man zijn salaris. Gevolg: in januari zo'n 1500 tot 1600 euro minder salaris. Aangezien in december onze cv ketel vervangen moest worden, was de buffer ook minimaal. Hierdoor hebben we afgelopen maand en komende maand(en) erg op moeten letten. Ik heb alle uitgaven bijgehouden en een budget voor de boodschappen opgesteld.
Hierdoor ben ik op internet gaan zoeken naar tips en ervaringen van anderen. En zo hier terecht gekomen. Ik werd ook even met mijn neus op de feiten gedrukt. Want wij hebben ook schulden.... Een doorlopend krediet met een ruimte van

Bloem2

Mooi voornemen Immy, succes!
Ik ben benieuwd hoe je je plan in gaat vullen.

immy

Ik heb mijn schulden opgezocht en mijn uitgaven ernaast gelegd.

Momenteel heb ik een doorlopend krediet van 11.981,35. Per maand kost dit ongeveer 55 euro aan rente  :-[
Standaard aflossing staat op 225 euro per maand.

Het krediet van de verbouwing staat op 3.793,71. Aangezien ik hier renteaftrek over krijg, wil ik eerst het andere krediet aflossen. En komt deze op de 2e plaats.

Per maand ontvangen we ongeveer 3000,00 aan salaris. De vaste lasten inclusief boodschappen en tanken komen op 2900,--. Dit is al inclusief de maandelijkse aflossingen en sparen voor ons en de kinderen.
Het boodschappengeld komt op een andere rekening waar ook nog mijn voorlopige teruggaaf op komt. Per maand is dit totaal

Bloem2

Immy, Go For It !

Je hebt geen bedreigende schulden.
Dat zijn achterstanden die leidden tot huisuitzetting, afsluiting van energie.
Hoe meer je aflost aan dat krediet, hoe minder rente je betaalt.
Veel succes.

immy

Bedankt voor je reactie.
Gelukkig hebben we geen bedreigende schulden, maar als je alle verhalen hier leest, hoeft er maar iets te gebeuren en het kan bedreigend worden. Mijn man brengt het enige inkomen binnen, als hier iets gebeurt komen we snel in de problemen.
Daarom werd ik toch even met mijn neus op de feiten gedrukt. Hoe dom zijn we geweest met een gezin met jonge kinderen. Het had ook helemaal niet gehoeven. Alleen maar luxe...
Ik begrijp heel goed dat wij het ontzettend goed hebben, zeker in vergelijking met mensen hier op de site. Toch hoop ik hier terecht te kunnen om een stok achter de deur te hebben. En alles op orde te krijgen, dat als er een keer een tegenslag komt, we die kunnen opvangen.

Bloem2

Immy, gelukkig ben je er op tijd bij en zie je voor jezelf dat het niet zo had gehoeven.
Nou.... dan gaat het vanaf nu toch anders?! Daar kun je alleen maar blij van worden.
Je kunt altijd hier blijven posten en lezen.
Die energiemanager....... kijk eens op een vergelijkingssite of het niet voordeliger kan?
Ook door overstappen kun je zo 200 euro per jaar besparen.

Lizayra

Hoi Immy,

wij zitten in een vergelijkbare situatie als jij, wel schulden/leningen maar net op te brengen per maand dus geen achterstanden met rekeningen (gelukkig!).

Waarom gebruik je die 100 euro per maand die overblijft, niet om een klein spaarpotje aan te leggen? Dit kun je dan gebruiken voor bijv. APk, kapotte wasmachine enz. Dat is beter dan op zo'n moment het doorlopend krediet weer te gebruiken.