kinderopvangtoeslag

Started by gerdsan, Feb 22, 2012, 07:57 PM

Previous topic - Next topic

gerdsan

Hallo Allemaal.

Even een vraag over het volgende,,,me vriendin die krijgt waarschijnlijk een baan met daarin flexibele werkuren,

Dus ene week kan het 20 uur zijn maar week erop bijv 30 uur.

Nu willen wij kinderopvangtoeslag aanvragen,maar we weten natuurlijk niet wat ze gaat verdienen,,en dat is nodig om de toeslag aan te vragen.

Weet iemand hier raad mee?

peter

Deze kun je online aanvragen bij toeslagen.nl. Je moet hiervoor een opgave doen van het salaris. Ik zou uitgaan van een inkomen waardoor je later niet in de problemen gaat komen. In jullie geval zou ik uitgaan van 30 uur
Peter
Administrator Forum

gerdsan

Quote from: peter on Feb 22, 2012, 08:21 PM
Deze kun je online aanvragen bij toeslagen.nl. Je moet hiervoor een opgave doen van het salaris. Ik zou uitgaan van een inkomen waardoor je later niet in de problemen gaat komen. In jullie geval zou ik uitgaan van 30 uur

Peter thnx.

Ik had het al gevonden idd waar het moet.

Dus eigenlijk gewoon een gemiddelde nemen zoals je aangaf 30 uur,,nu weet ik alleen niet hoe het zit natuurlijk met de daadwerkelijke opvang,,of je die per maand moet bespreken want lijkt mij als ze 20 uur werkt ze maar 20 uur de kids naar de opvang brengt ,,,maar we krijgen dan wel 30 uur betaald van de belastingdienst.

Dus we zullen dit zelf goed bij moeten houden en hetgeen wat overblijft apart zetten?

peter

Alles wat je teveel krijgt, moet je terugbetalen. Dus je moet het goed bijhouden en hiervoor geld apart zetten totdat de definitieve afrekening komt.
Peter
Administrator Forum

gerdsan

Quote from: peter on Feb 22, 2012, 09:38 PM
Alles wat je teveel krijgt, moet je terugbetalen. Dus je moet het goed bijhouden en hiervoor geld apart zetten totdat de definitieve afrekening komt.

Hallo Peter

Ja ok dat is vrij begrijpelijk,,zullen er eens op het gemak nog eens voor gaan zitten.'

Want heb met mij eigen werk ook nog eens te maken met structurele overuren (vrachtwagenchauffeur) dus me loon zal tijd hoger uit gaan vallen dan de hoogte van me loon dat ik op dit moment weet.