Help dreigend inboedelbeslag

Started by gerdsan, Feb 21, 2012, 05:59 PM

Previous topic - Next topic

gerdsan

Nu heb ik iig het geluk dat ik veelal in de avond/nacht werk en normaal pas om 15:30 hoeft te beginnen en vanavond pas om 20:30 maar goed dat hoeven hun niet te weten uiteraard.

Ze hebben ruimschoots de tijd gehad om iets te laten weten dat ze een regeling wilde treffen en niet langs zouden komen vandaag....vind dit echt van de zotte.

Van alles lopen regelen dat de kinderen van en naar school gebracht moesten worden (me vriendin had vandaag dr poetshuis namelijk) en dat alleen maar omdat ik anders bang was dat ze de boel open zouden breken.

Ze vragen nu om een deugdelijk betalingsvoorstel ,,,,maar ja wat is deugdelijk,als je zegt 50 euro per maand willen hun 100 en als je zegt 100 willen ze weer 150 etc etc.

gerdsan

Nou ze stonden dus net om 17:44 nog wel aan de deur,,ik heb ze daarop gemeld en ook de brief laten zien die ik vandaag ontvangen heb dat ik een voorstel voor regeling kon doen en daarop zijn ze weer weggegaan,

Heb ze nog wel gevraagd waarom ze niet eerst een loonbeslag hebben gelegd en die vrouw (was trouwens een mooie deurwaarder haha) melde dat ze dat meestal wel doen,,,maar goed dit hebben ze bij mij niet gedaan.

Ze hebben dus niks opgeschreven en zijn de woning niet ingeweest.

gewoon

Het verbaast mij dat ze toch zijn komen buurten, had al gezecht was het erns dan hadden een tijd genoemd dat ze met politie en slotenmaker voor de deur zouden staan.

Een groot zwakte bot, kom dan niet.

Maargoed

Gr Gewoon

gerdsan

Misschien hebben ze er wel mee geleerd dat als ze niet komen dat mensen dan een rekening van inkomstenderving neerleggen of zo weet ut ook niet ,,,ze waren trouwens wel met ze 2en ,,wat die kerel erbij deed weet ik ook niet die stond maar een beetje appelig te kijken.

maar goed heb ze iig laten zien dat ik gewoon netjes thuis ben,,dat ik ze gewoon netjes te woord sta,,,en ja als ze dan toch binnen willen komen dan mogen ze gerust binnenkomen en krijgen ze nog een bak koffie van me ook,,,,zo ben ik dan ook wel weer haha.

sacredfour

Volgende keer vraag je legitimatie, en wat ze komen doen!
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

gerdsan

Vandaag brief binnengekregen.

Betalingsregeling van 50 euro per maand

sacredfour

Je moet nou wel gaan overwegen of je die 50 euro per maand kan betalen.
Als je het aanstuurt op loonbeslag dan kunnen alle schuldeisers tezamen niet meer dan de som die boven het beslagvrije voet ligt innen.
De deurwaarder zal altijd proberen om een regeling te treffen zonder zich te moeten storen aan de beslagvrije voet. Anders moet hij gaan delen met andere schuldeisers.
Je hoeft dus die 50 euro niet te aanvaarden, en je kan de deurwaarder alsnog verzoeken beslag te leggen op inkomen.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

gerdsan

Hallo

Die 50 euro is gewoon op te brengen dus dat is het probleem niet,uiteraard had ik die optie die je aandraagt over het loonbeslag ook al in overweging genomen.

Alleen op dit moment ligt er bij mijn nieuwe werkgever nog geen loonbeslag,,ik ben hier pas 2 weken in dienst,dus ik wil even wachten met het informeren van mijn werkgever tot de maand proeftijd voorbij is.

Een loonbeslag is dan wel geen reden om iemand te ontslaan,,maar in die maand proeftijd hoeven ze ook helemaal geen reden te geven mochten ze tegen me zeggen dat ze niet met me verder willen.

Vandaag ook een brief teruggehad van een deurwaarder die eerst had gedreigd met beslag,,die heb ik toen een brief gestuurd met daarin uitgelegd dat we snappen dat we aan onze financiele verplichten moeten voldoen en gevraagd om een oplossing aangezien we op dit moment bezig zijn met een aanvraag schuldhulp.

Hierop heb ik vandaag een brief teruggekregen dat ze een bewijs willen zien dat we ons aangemeld hebben en dat ze dan de zaak laten rusten in afwachting van schuldhulp.(dus dat is op zich wel goed nieuws)

grijzeharen

Pfff zit alle berichten vol spanning te lezen.
Helaas is er bij mij nu wel beslag gelegd op mijn inboedel.
Bouwhuis & Smit, de heer overviel me ermee en ik was gelijk van stuk gebracht.
De heer is binnen geweest en heeft het een en ander opgeschreven!

Ik zou de officiele papieren nog gaan ontvangen waarin staat wat er is opgeschreven.
Ook hij zag wel dat we niet veel waarde hier in huis hebben staan. De meeste spullen komen van de 2e hands winkels, de tv is 5 jaar oud, netzoals mijn cd speler.
Hij adviseerde mij om zelf het een en ander te gaan verkopen om er zo eventueel meer geld uit te halen en zo hen te betalen.
Pffffff die is gek! Ik heb echt geen overdaad in mijn huisje staan! Alleen de noodzakelijke.
En trouwens, wij huren zelfs een huisje van de gemeente op last van de leegstandswet na verkoop van ons huis 2 jaar terug.

Nu kreeg ik het officiele papier binnen.
Tja staat er een laptop op van mijn zoon (die was toevallig die dag even bij me om te buurten) Dat heb ik ze gelijk gemailt en dat mijn zoon 's avonds weer naar huis is gegaan en zijn laptop mee heeft genomen. Nu kreeg een antwoord dat ik dan een executiegeschil te starten.
De watte????? Onbegrijpbare taal voor een doorsnee persoon zoals ik..........

Ik heb nu wel uitstel gekregen tot 6 april omdat ik me heb aangemeld bij PLANgroep.
Pffffffff wat een berg papieren................

Buster

Grijzeharen, heeft je zoon ergens nog de kassabon?

Of een andere papier waaruit blijkt dat de laptop van hem is?
Dan mogen ze domweg er geen beslag op leggen.
Daar hoef je geen zaak voor aan te spannen dan kun je het ook af met een kopietje naar de meneer die het op heeft geschreven.

Wat ze doen in deze procedure is je zo laten schrikken dat jij je in 20 bochten wringt om alsnog te gaan betalen.
Dat je daardoor leningen aan moet gaan die ellende nog groter maakt, daar hebben ze dan weer niks mee te maken.

Op deze pagina kun je nalezen hope het precies in zijn werk gaat en wat ze wel en niet mogen om druk uit te oefenen.
http://www.schuldinfo.nl/index.php?id=52

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

grijzeharen

Hoi Buster,

Nee, de laptop is al zo'n 5 jaar oud en mijn zoon is 2x verhuist geweest.
Denk dat je wel weet hoe dat met zo'n 18/19 jarige gaat.
Maar hij zegt ook dat hij best voor de rechter een verklaring af wil leggen.

Ze maken het inderdaad erg bond! En ja inderdaad denk je dan aan een PL'tje ofzo om toch van ze af te komen. Niet dat ik het doe maar toch..............

sacredfour

Zoals de link al zegt, waarnaar Buster verwees, is het heel onwaarschijnlijk dat de  executie van de inboedel ook daadwerkelijk gaat plaatsvinden. 

Hier is een goede raad voor iedereen waar beslaglegging op bezittingen dreigt:  Ga je bezittingen verpanden aan een vriend of familielid waar je een (aantoonbare) schuld bij hebt.
Dit kan je doen met stille verpanding, (je blijft wel de houder van de spullen) met een onderhandse acte die je bij de belastingdienst kan registreren. De registratie is het offici

Theunissen Consulting

Gerdsan,

Ik las je bericht en ondanks dat het al een wat oudere post is wil ik toch graag onder de aandacht brengen een Moratorium.

Dit is een middels ( wordt momenteel bekeken door de overheid of het breed wettelijk moet worden).

Hierbij doet de schuldenaar een verzoek bij de griffier om een Moratorium, bij rechtelijke uitspraak wordt dan vastgelegd dat incasso bureau's, en andere schuldeisers max 3 maanden niets mogen ondernemen en hun incasso of boedelbeslag niet mogen uitvoeren.

Voorwaarden is dan vaak wel dat de schuldenaar een hulpverlener in de arm neemt om samen te kijken wat de afloscapaciteit is.

Dit is een middel dat schuldhulpverleners kunnen inzetten bij een dreigende crisis.

Het nadeel is wel dat je mogelijke kosten hebt voor juridische bijstand en voor een hulpverlener, het is dus niet de goedkoopste oplossing..

Een ander detail is de inzet van een convenant, het NVVK heeft met verschillende sectoren convenanten gesloten zoals ziektekosten verzekeraars, gas en electra ondernemingen en verschillende wooncooperaties. Deze convenanten zijn via het NVVK opvraagbaar en kunnen in veel gevallen een oplossing zijn.  De incasso organisaties zijn doorgaans niet zo happy mee en zullen je zelden op deze mogelijkheden wijzen.

marco

Daarom worden incassobureau's, ook wel incassoboeven genoemd.
Marco en Bianca

sacredfour

QuoteVoorwaarden is dan vaak wel dat de schuldenaar een hulpverlener in de arm neemt om samen te kijken wat de afloscapaciteit is.

Ik kan het verkeerd hebben maar volgens mij moet je daarbij ook laten zien dat je een offici