Help dreigend inboedelbeslag

Started by gerdsan, Feb 21, 2012, 05:59 PM

Previous topic - Next topic

sacredfour

QuoteDe grosse is het originele exemplaar waarop vermeld moet staan: In naam der Koningin. Alleen met de originele grosse mag een deurwaarder een vonnis ten uitvoer leggen.(
wikipedia) Het is dus toch nog de vraag of ze deze executoriale titel hebben.Het doet er hier verder ook niet toe.  Je hebt de brief gestuurd dus het is nu even afwachten.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

gerdsan

Quote from: sacredfour on Feb 22, 2012, 11:38 PM
QuoteDe grosse is het originele exemplaar waarop vermeld moet staan: In naam der Koningin. Alleen met de originele grosse mag een deurwaarder een vonnis ten uitvoer leggen.(
wikipedia) Het is dus toch nog de vraag of ze deze executoriale titel hebben.Het doet er hier verder ook niet toe.  Je hebt de brief gestuurd dus het is nu even afwachten.

Hoi hoi.

Die heb ik volgend mij niet gekregen,,,heb alleen de uitspraak van de rechter toen de tijd ontvangen,

Heb helaas nog niks ontvangen op mijn mail-brief die ik heb gestuurd.

Ik wacht morgen even de post af en als er niks tussenzit dan zal ik ze weleens even bellen,,,waarom dat ze niet op mijn schrijven hebben gereageerd.

Of zou het kunnen zijn dat ze me willen laten zweten en eigenlijk al wel hebben besloten evt een regeling te willen treffen maar nu eerst proberen of ik me niet in alle bochten ga wringen om ergens geld vandaan te krijgen om het in 1x te betalen (ja ik bekijk het altijd op de meeste positieve manier haha)

gerdsan

Dammm,,heb echt al dagen koppijn en kopzorgen over wat er woensdag staat te gebeuren ivm het dreigende inboedelbeslag.

Heb al heel de week geprobeert contact te krijgen met die deurwaarder,,,maar telkens is diegene die erover gaat niet,,op mails worde niet gereageerd,,brieven heb ik al een paar gestuurd word ook niet op gereageerd.

Word er echt knettergek van .

Chrissie

Gerdsan er schoot me zonet iets te binnen maar als jij een mail stuurt vraag je dan ook om een leesbevestiging?
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

sacredfour

Zover ik kan zien is er nog geen officiele mededeling gedaan van executie.
Dit is een ambtelijk stuk afgegeven, of door de bus gegooid door de deurwaarder.
Hierin staat aangegeven dat je nog drie dagen de tijd hebt om te betalen.
Er staat op "ambtelijk stuk direct openmaken", het is geen gewone brief.
Heb je deze niet ontvangen dan mogen ze ook geen beslag leggen.
Wat ze doen is drijgen. Er komt niemand woensdag! Bellen heeft ook geen zin!
Hoe vaker je belt de meer je ze de indruk geeft dat je je zorgen maakt. Vertrouw gewoon op je brief!
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

gewoon

beste gerdsan

Ik denk dat het juist is wat je voelt je tot het uiterste onder druk zetten te betalen.

Zo werkt het, onder druk zetten als spel.
Het begin al direkt na een herinnerings brief daarna... laatste herinering enz. enz. enz.

Ook nu is de kans dat de deurwaarder echt voor de deur zal staan, is weinig de man is niet bereikbaar per ongeluk ?, en heeft het vast woensdag druk met iets anders dan bij jou langs komen.
Zorg wel dat je er bent voor het geval, maar als ze echt ernst hebben dan moet je een brief hebben dat ze om dat uur, op die dag, met slotenmaker en politie voor de deur staan.
Weer om de druk te verhogen.

Komt er dan zo.n beslag wat een paar honderd euro kost, dan word dat weer gebruikt om je verder onder druk te zetten te betalen. en komen met een dag dat verkocht gaat worden om...

Onder druk te zetten te betalen.

Ook die verkoop datum is niet zeker en word het liefst een paar keer verzet bedoeld je onder druk te zetten.

vervolg

gewoon

Vervolg

Ze willen gewoon geld meer niet !!

Ook een gerechtsdeurwaarder met al zijn mogelijkheden mensen goed moris te leren, is wel een werknemer in een firma die winst moet maken, stomp zinig mensen slopen hoord daar niet bij, wel tot het uiterste druk geven.

Als ze komen blijf netjes, en neem je tijd nogmaals te vertelen dat je het uiterste doet om het naar kunnen te betalen.

Gewoon

gerdsan

Quote from: Chrissie on Feb 27, 2012, 05:16 PM
Gerdsan er schoot me zonet iets te binnen maar als jij een mail stuurt vraag je dan ook om een leesbevestiging?

Hallo crissie

jazeker,,,maar dan moet de ontvanger nog wel ja aanklikken geloof ik voor de leesbevestiging verstuurd word toch?

gerdsan

Quote from: sacredfour on Feb 27, 2012, 05:25 PM
Zover ik kan zien is er nog geen officiele mededeling gedaan van executie.
Dit is een ambtelijk stuk afgegeven, of door de bus gegooid door de deurwaarder.
Hierin staat aangegeven dat je nog drie dagen de tijd hebt om te betalen.
Er staat op "ambtelijk stuk direct openmaken", het is geen gewone brief.
Heb je deze niet ontvangen dan mogen ze ook geen beslag leggen.
Wat ze doen is drijgen. Er komt niemand woensdag! Bellen heeft ook geen zin!
Hoe vaker je belt de meer je ze de indruk geeft dat je je zorgen maakt. Vertrouw gewoon op je brief!

Hallo sacredfour

Ik weet dus niet zeker of ik die wel of niet ontvangen heb maar volgens mij niet,het enige wat ik heb ontvangen is toen een schrijven dat het bij de rechter voorgekomen was,ik ben benieuwd of ze wel of niet gaan komen ik laat het zo ie zo woensdag even hier weten

gerdsan

Quote from: gewoon on Feb 27, 2012, 09:40 PM
Vervolg

Ze willen gewoon geld meer niet !!

Ook een gerechtsdeurwaarder met al zijn mogelijkheden mensen goed moris te leren, is wel een werknemer in een firma die winst moet maken, stomp zinig mensen slopen hoord daar niet bij, wel tot het uiterste druk geven.

Als ze komen blijf netjes, en neem je tijd nogmaals te vertelen dat je het uiterste doet om het naar kunnen te betalen.

Gewoon

Nou dat onder druk zetten is ze iig gelukt,,ik wacht het woensdag rustig af en zal zeker netjes blijven,al kan ik niet de hele dag gaan lopen wachten want ik zal toch ook svonds moeten werken moet om 15:30 beginnen

sacredfour

Brief van deurwaarder aan gerdsan:
Geachte heer ....

QuoteZoals reeds meerdere mailen aan u is medegedeeld ben u uit krachte van onderstaand vonnis
dossier..... openstaand saldo. 824
vonnis van 8 juni 2011 gewezen en uitgesproken door kantonrechter te ....

dit vonnis is reeds aan u betekend u hebt echter tot op heden niet betaald.

cliente wenst betaling,,nu betaling echter uitblijft zullen wij op woensdag 29 februari 2012 te uwen woonhuis beslag leggen op de gehele inboedel.
zonodig zal deze inboedel bij uitblijven van betaling in het openbaar verkocht worden.

Ut kunt bovengenoemde maatregel alleen nog voorkomen door algehele betaling uiterlijk op donderdag 23 februari 12:00 op ons kantoor.
Wat ze hier doen mag niet!
Je zou hierover een klacht kunnen indienen!
Zonder betekening van executie hebben ze helemaal geen recht om aan de deur te kloppen. In het bijna onmogelijke geval dat ze woensdag komen opdagen moet je ze niet binnenlaten, zonder bewijs dat ze officieel mededeling hebben gedaan van executie,  dus met een ambtelijk stuk, van executie. 

gerdsan

Halo Sacredfour.

Dus als ik het goed begrijp moet er een officiele beteking van executie zijn en daarin moet dan de datum vermeld staan wanneer ze langs willen komen?

Want ik weet wel dat ik in deze zaak al keer iets uit heb gereikt gekregen dat het bij de rechtbank was geweest alleen weet ik niet meer precies wat er inhoudelijk instond.

gerdsan

zit je dan met je goed gedrag,,,is al weer 12 uur en heb nog geen mens gezien.

Kan toch moeilijk elke x als je zon brief krijgt een hele dag thuisblijven,,,in de angst als ze wel komen en je bent er niet dat ze dan je deur openbreken en je ook nog voor die kosten opdraait.

Volgende x zal ik ze eens gewoon bellen voor een tijdsafspraak,ken ik gelijk zorgen dat de koffie klaar staat voor die beste man/vrouw :P

maar goed...de dag is nog niet om dus kan nog van alles gebeuren.

gerdsan

Post gehad van de deurwaarder:

In aansluiting van u verzoek delen wij u het volgende mede,u verzocht ons een betalingsregeling met u te treffen.
Hiertoe zenden wij u bijgaand een overzicht waarop de instkomen en uitgaven dient in te vullen met daarbij een deugdelijk betalingsvoorstel.

U dient een recente inkomstenspecificatie bij te voegen van u en indien van toepassing van uw partner.

Wij verwachten het overzicht binnen drie dagen retour op ons kantoor.

We wijzen u erop dat ondestraande kosten door treffen van een betalingsregeling niet kunnen worden voorkomen

-exploot dagvaarding
-griffierecht
-exploot van betekening vonnis.

Een eventuele betalingsregeling word uitsluitend overeengekomen onder verband van bonnis.
De specificatie totale vordering ontvangt u middels betekening van het vonnis.

Het is alleen mogelijk een regeling aan te gaan middels automatische incasso.

de beslagpoging roerende zaken doe voor woensdag 29 februari gepland staat zal doorgang vinden, een mogelijke betalingsregeling word onder verband van beslaglegging aangegaan met u.

Uw verzoek tot het treffen van een regeling zal enkel in behandeling genomen worden wanneer aangehecht overzicht volledig is ingevuld en word vergezeld met de verzochte inkomstenspecificatie.

Ben benieuwd of ze nu wel of niet gaan komen.

sacredfour

Dat wordt dan een rekening aan de deurwaarder voor gemiste uren die je had kunnen weken!
Wacht daar wel mee totdat het beslag op salaris rond is!