Help dreigend inboedelbeslag

Started by gerdsan, Feb 21, 2012, 05:59 PM

Previous topic - Next topic

gerdsan

Hallo Allemaal.

Afgelopen vrijdag een brief gehad van een gerechtsdeurwaarder dat ze op 29 februari beslag zullen komen leggen op de complete inboedel.

Ik heb hierop de deurwaarder een mail gestuurd,,,deze ook uitgeprint en middels reguliere post verzonden met daarin de uitleg van onze situatie,,,dat we niet in staat zijn om het bedrag van 824 euro in 1x te voldoen en aangegeven dat er een aanvraag is ingedient bij de gemeente voor schuldhulp en dat deze nu in behandeling is bij de stadsbank

Vandaag heb ik hierop een antwoord ontvangen dat ze geen regeling willen treffen omdat een vroegere regeling niet is nagekomen en verwezen ons weer naar de 1e brief die we vrijdag ontvingen.

Heb hierop gelijk gereageerd dat het echt voor ons niet mogelijk is te betalen en nogmaals het schuldhulp verhaal uitgelegd.

Uiteraard heb ik de stadsbank onmiddelijk op de hoogte gesteld.

Nu is mijn vraag eigenlijk wat kunnen we doen?
Heb namelijk op internet op verschillende plaatsen al gelezen dat deurwaarders tegenwoordig bijna niet meer overgaan tot verkoop als de inboedel weinig tot niks waard is....in ons geval is dat ook .

We hebben weinig waardevolle spullen in huis staan,,,,het enige wat enigzins van waarde zou kunnen zijn is een tv die we 4 jaar geleden hebben aangeschaft voor 700 euro

Voor de rest zijn het allemaal meubels van leenbakker

sacredfour

Doe een verzoek bij de gerechtsdeurwaarder voor  loonbeslag.  Laat hem weten dat je verder geen bezittingen hebt van enige waarde. Deurwaarders dreigen vaak met inboedel beslag, maar zelden voeren ze dit ook uit.  Gaan ze niet akkoord dat zou ik als ik jouw was een paar waardevolle dingen  zolang bij familie stallen.  Als de deurwaarder echt vervelend wil zijn dan kan hij ook huisdieren in beslag nemen! De deurwaarder moet wel een executoriale titel hebben om beslag te mogen leggen.  Voor de zekerheid,  als je een verzoek voor loonbeslag doet , vraag of ze dit wel volgens de normen van het beslagvrije loon willen doen.  Heb je verder problemen dan hoor ik het wel.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Buster

Gerdsan,

Nooit leuk zulke brieven.
Het is jammer dat de deurwaarder zo op de zaken vooruit loopt.
Zij horen dat aan te geven via de juiste kanalen, op het juiste moment.

Er zijn een aantal haken en ogen aan het beslag.
Je inboedel moet namelijk aan een aantal voorwaarden voldoen.

Voordat ze je huis "leeg komen trekken" moet er eerst een inventarisatie gepleegd worden.
Dat gebeurt door iemand van het kantoor zelf. Die komt kijken of er idd wel voldoende materiaal aanwezig is om de kosten te kunnen dekken.

Het is erg goed van je dat je heb aan gegeven wel mee te willen werken.
Dat maakt je ten alle tijden sterker.
Ik ben benieuwd wat de stadsbank ervan zegt.

Hier een link met meer uitgebreide info over beslaglegging;
http://www.schuldinfo.nl/index.php?id=52

gerdsan

Quote from: Buster on Feb 21, 2012, 07:18 PM
Gerdsan,

Nooit leuk zulke brieven.
Het is jammer dat de deurwaarder zo op de zaken vooruit loopt.
Zij horen dat aan te geven via de juiste kanalen, op het juiste moment.

Er zijn een aantal haken en ogen aan het beslag.
Je inboedel moet namelijk aan een aantal voorwaarden voldoen.

Voordat ze je huis "leeg komen trekken" moet er eerst een inventarisatie gepleegd worden.
Dat gebeurt door iemand van het kantoor zelf. Die komt kijken of er idd wel voldoende materiaal aanwezig is om de kosten te kunnen dekken.

Het is erg goed van je dat je heb aan gegeven wel mee te willen werken.
Dat maakt je ten alle tijden sterker.
Ik ben benieuwd wat de stadsbank ervan zegt.

Hier een link met meer uitgebreide info over beslaglegging;
http://www.schuldinfo.nl/index.php?id=52

Hoi buster

Dank je voor het bericht,,,die link had ik zelf ook al gevonden ja :) want ga natuurlijk wel eerst zelf het een en ander uitzoeken voor ik op het forum dingen vraag.

Het betreft wel een vonnis wat al door de rechtbank uitgesproken was ( maar op dat vonnis heb ik toen een regeling af kunnen spreken maar die ben ik niet na kunnen komen)

Ben zelf ook benieuwd wat de stadsbank ervan gaat zeggen,,,tot op dit moment moet ik zeggen dat ze best meewerkend zijn en snel antwoord geven,,,,ik doe namelijk alles per mail(heb dit ook aangegeven tijdens het 1e gesprek dat ik dat zelf het prettigste vind want mailen komt nooit ongewenst) en bij bellen weet je nooit of het op een gewenst tijdstip is...en tevens heb je bij mail altijd een bewijs (Weet wel dat het niet rechtsgeldend is) maar vind het voor me zelf ook duidelijker.

Print op dit moment al het contact wat ik met iedereen heb uit,,,en niet het vast aan de brieven van deurwaarders etc etc etc.

Vind het zo ie zo wel vreemd dat een deurwaarder vantevoren een brief stuurt met daarin de datum dat ze langskomen ,,,,dan zou je altijd nog van alles uit je huis kunnen halen en ergens op kunnen slaan toch?

gerdsan

Quote from: sacredfour on Feb 21, 2012, 07:17 PM
Doe een verzoek bij de gerechtsdeurwaarder voor  loonbeslag.  Laat hem weten dat je verder geen bezittingen hebt van enige waarde. Deurwaarders dreigen vaak met inboedel beslag, maar zelden voeren ze dit ook uit.  Gaan ze niet akkoord dat zou ik als ik jouw was een paar waardevolle dingen  zolang bij familie stallen.  Als de deurwaarder echt vervelend wil zijn dan kan hij ook huisdieren in beslag nemen! De deurwaarder moet wel een executoriale titel hebben om beslag te mogen leggen.  Voor de zekerheid,  als je een verzoek voor loonbeslag doet , vraag of ze dit wel volgens de normen van het beslagvrije loon willen doen.  Heb je verder problemen dan hoor ik het wel.

Hoi sacredfour,

thnx voor je bericht,,,ja dat vond ik zo ie zo al vreemd dat ze niet eerst een loonbeslag hebben gelegd,,,misschien hebben ze dat wel geprobeerd maar zagen ze dat er al een loonbeslag lag? en dat ze het nu op deze manier willen doen.

Van huisdieren wist ik niet ,,,wel bizar(al snap ik wel dat als je een vijver vol met koikarpers heb met een flinke waarde dat ze daar iets aan hebben) maar een simpele hond van 12 jaar oud haha.

Buster

Gerdsan,

Zo vreemd is het niet.
Je kunt dan namelijk thuis zijn en de deur open doen.
Doe je dat niet bellen ze de politie die met een slotenmaker je huis inkomt.
Je snapt dat al die kosten op jouw bordje terecht komen.

Ik ben eerlijk gezegd bang dat de deurwaarder wel wat van de grond krijgt aan gezien het niet is gelukt om aan de betalingsregeling te voldoen.

Wat voor jullie denk ik van belang is, is de term "oneigenlijke druk".

Nog twee voorbeelden van het uitoefenen van oneigenlijke druk:
Er ligt beslag op het inkomen. De deurwaarder stuurt de debiteur een brief dat een aanvullende betalingsregeling afgesloten moet worden, zoniet dat er beslag op de inboedel zal worden gelegd. In feite doorkruist dit de bescherming van de beslagvrije voet.

Als ik me goed kan herinneren lag er toch loonbeslag bij jullie?

Kosten voor het beslag liggen rond de

gerdsan

Quote from: Buster on Feb 21, 2012, 08:39 PM
Gerdsan,

Zo vreemd is het niet.

Ik ben eerlijk gezegd bang dat de deurwaarder wel wat van de grond krijgt aan gezien het niet is gelukt om aan de betalingsregeling te voldoen.

Wat voor jullie denk ik van belang is, is de term "oneigenlijke druk".

Nog twee voorbeelden van het uitoefenen van oneigenlijke druk:
Er ligt beslag op het inkomen. De deurwaarder stuurt de debiteur een brief dat een aanvullende betalingsregeling afgesloten moet worden, zoniet dat er beslag op de inboedel zal worden gelegd. In feite doorkruist dit de bescherming van de beslagvrije voet.

Als ik me goed kan herinneren lag er toch loonbeslag bij jullie?

Kosten voor het beslag liggen rond de

gerdsan

Quote from: Buster on Feb 21, 2012, 08:39 PM
Gerdsan,

Zo vreemd is het niet.

Waarom doen ze het eigenlijk niet aangetekend dan? ,,,want nu heb ik zelf gereageerd per mail nav de brief,,,maar stel voor dat ik niks had ondernomen,,,hun kunnen dan nooit bewijzen dat ik die brief ook daadwerkelijk ontvangen heb.

Buster

Hmm,...

Meestal komt er eerst iemand langs om te inventariseren wat je van waarde in je huis hebt.
De aankondiging hoeft niet per aangetekende brief te gaan (dacht ik)

Wat je nog zou kunnen aantonen is dat je ten tijde van de vordering onder loonbeslag stond.
Dan is de beslaglegger degene waar de deurwaarder bij moet aankloppen om zijn deel op te eisen.
De beslaglegger is verplicht om die verdeling te maken.

Je hebt vast nog administratie liggen van het loonbeslag met data erop.
Je kan dit als bewijsstuk opsturen om aan te tonen dat je domweg geen inkomen had om aan de vordering te voldoen.
Wie weet helpt het.

gerdsan

Quote from: Buster on Feb 21, 2012, 09:41 PM
Hmm,...

Meestal komt er eerst iemand langs om te inventariseren wat je van waarde in je huis hebt.
De aankondiging hoeft niet per aangetekende brief te gaan (dacht ik)

Wat je nog zou kunnen aantonen is dat je ten tijde van de vordering onder loonbeslag stond.
Dan is de beslaglegger degene waar de deurwaarder bij moet aankloppen om zijn deel op te eisen.
De beslaglegger is verplicht om die verdeling te maken.

Je hebt vast nog administratie liggen van het loonbeslag met data erop.
Je kan dit als bewijsstuk opsturen om aan te tonen dat je domweg geen inkomen had om aan de vordering te voldoen.
Wie weet helpt het.

Oww ok dan,,,nou zal iig de koffie klaarzetten haha zo gastvrij zijn we dan ook wel weer:P

Maar vind allemaal maar vaag gedoe van die deurwaarder,dat die zoiets niet aangetekend doet zo ie zo ,,,want dan had die zeker geweten dat ik het ontvangen had.
Heb allemaal het gevoel (en ga daar niet vanuit hoor) dat ze me tot het laatste moment proberen te dwingen om het volledige bedrag te laten betalen,,en pas als ze merken dat ik dat echt niet kan dat ze dan wel een regeling willen treffen.

Uiteraard heb ik die administratie nog ,,,tegenwoordig kunnen we alles zo pakken alla minuut ,,,ipv eerst een berg van talloze papieren door te spitten.

Ik wacht zo ie zo eerst nog even af wat ze op me 2e brief en mail gaan antwoorden,,,en wat de stadsbank nog gaat betekenen,,vaak krijgen die iets meer voor elkaar denk he?

sacredfour

De deurwaarder heeft waarschijnlijk nog geen executoriale titel  of  betekening. Deze offici
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

sacredfour

QuoteKosten voor het beslag liggen rond de

gerdsan

Quote from: sacredfour on Feb 21, 2012, 11:58 PM
De deurwaarder heeft waarschijnlijk nog geen executoriale titel  of  betekening. Deze offici

sacredfour

Quoteexecutoriale titel  of  betekening word dat via de rechtbank gegeven?

Klopt.
Je zal nu wel bericht krijgen van de deurwaarders dat ze vergaan tot betekening.
De reden dat de deurwaarder niet wil wachten totdat je meer info hebt over je schuldsanering is dat ze anders mischien mee moeten gaan doen aan een regeling die nadelig is voor hun.
Succes!

gerdsan

Quote from: sacredfour on Feb 22, 2012, 12:13 PM
Quoteexecutoriale titel  of  betekening word dat via de rechtbank gegeven?

Klopt.
Je zal nu wel bericht krijgen van de deurwaarders dat ze vergaan tot betekening.
De reden dat de deurwaarder niet wil wachten totdat je meer info hebt over je schuldsanering is dat ze anders mischien mee moeten gaan doen aan een regeling die nadelig is voor hun.
Succes!

Ja dat bericht heb ik van deze deurwaarder niet ontvangen alleen dat ze beslag komen leggen,,en dat van de regeling daar kan ik inkomen dat ze daar niet op willen wachten,,,maar hun snappen toch ook wel dat zon regeling niet binnen nu en enkele maanden rond is.

zal even de brief hier neerzetten zoals ik hem gehad heb.

Geachte heer ....

Zoals reeds meerdere mailen aan u is medegedeeld ben u uit krachte van onderstaand vonnis
dossier..... openstaand saldo. 824
vonnis van 8 juni 2011 gewezen en uitgesproken door kantonrechter te ....

dit vonnis is reeds aan u betekend u hebt echter tot op heden niet betaald.

cliente wenst betaling,,nu betaling echter uitblijft zullen wij op woensdag 29 februari 2012 te uwen woonhuis beslag leggen op de gehele inboedel.
zonodig zal deze inboedel bij uitblijven van betaling in het openbaar verkocht worden.

Ut kunt bovengenoemde maatregel alleen nog voorkomen door algehele betaling uiterlijk op donderdag 23 februari 12:00 op ons kantoor.