Vraag aan Sacredfour

Started by Noenie, Feb 19, 2012, 10:17 AM

Previous topic - Next topic

Noenie

Hallo Sacredfour

Jij schreef deze week in een berichtje:

Ik vraag standaard kwijtschelding aan. (beslissingstermijn 6 weken) Dan doe ik een betalingsvoorstel. (beslissingstermijn 6 weken)`Gaan ze niet akkoord en komen ze met een tegenvoorstel, ga in bezwaar (beslissingstermijn 6 weken) Ik heb uitstel gevraagd voor belasting 2009!

Dit berichtje hield mij bezig en mijn vraag is waarom vraag jij standaard kwijtschelding aan en voor welke belastingen.

Noenie

sacredfour

Noemie
1 Omdat mij inkomen (te) laag is
2 gemeentebelastingen en inkomstenbelasting
voor gemeentebelastingen heb ik alle betalingen opgeschort omdat ik een tegenclaim heb gestuurd naar de gemeente.
De gemeente voldoet niet aan een van haar prioriteiten: leefbaarheid.
De gemeente houdt de sloten in mijn woonplaats niet goed schoon.
Met als resultaat dat ik niet meer kan vissen! Ik claim nu 20 euro per dag zolang ze weigeren dit onderhoud te plegen.
:o :o :o
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Noenie

Voor de gemeentelijke belastingen kan ik het me voorstellen maar met inkomsten belasting betaal je toch naar inkomen. Of zie ik het verkeerd.

Buster

Noenie, ik denk dat het ook iets te maken heeft met;

Niet geschoten is altijd mis
Het is je goed recht
en Brutalen hebben de halve wereld.

Als ik de brieven van Scaredfour doorlees en vaak niet zoveel van alle termen snap ben ik eigenlijk al bang om ze op te sturen aangezien ik bij een weerwoord niet zo goed zou weten wat ik zou moeten zeggen.
Aan de andere kant kun je door te braaf of het niet durven dus ook je goed recht mislopen.

Als je ziet hoeveel mensen vorig jara in de problemen zijn gekomen omdat ze gebruik hebben gemaakt van het vooraf ingevulde belastingformulier kun je je dus afvragen of het niet veel beter is als je overal bezwaar tegen aantekent. Het scheelt sowieso tijd. Het ergste wat er kan gebeuren is dat ze het afwijzen en dat je alsnog moet betalen.

sacredfour

QuoteVoor de gemeentelijke belastingen kan ik het me voorstellen maar met inkomsten belasting betaal je toch naar inkomen. Of zie ik het verkeerd.

dat klopt helemaal.
Het belangrijke punt is hier dat je financiele situatie plotseling kan veranderen.
Dan gaat het om belasting van een vorig jaar, die je probeert kwijtgescholden te krijgen sinds je financiele situatie nu zo veel slechter is geworden.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Noenie

Oke. als je het zo bedoelt dan begrijp ik het beter.

Noenie

gewoon

hoi

Moest lachen dat de sloten niet schoon genoeg zijn, Sacredfour geweldig.

sacredfour

Als ik het goed begrijp heb je een rechtszaak verloren over geld dat je wel betaald hebt!
Slechte zaak!! Het had toch niet zo moeilijk moeten zijn deze betalingen te bewijzen.
Doe in vervolg alles schriftelijk. Stuur ze de bewijzen dat de betalingen zijn gedaan. Laat ze weten dat je schadevergoeding gaat eisen als je onrechtmatig afgesloten wordt. Doe ook een verslag van het telefoongesprek dat je gehad hebt, en met welke medewerker je gesproken hebt. Laat ook weten dat je zeer teleurgesteld bent met de hele afhandeling van deze zaak!
Het probleem met betalingen die niet getraceerd kunnen worden komt meer voor bij grote bedrijven. Een nadeel van een volledig geautomatiseerde maatschappij. In principe ben je verplicht je betalingen te doen zoals afgesproken, zie de alg. voorwaarden van dat bedrijf. Is er niks afgesproken en heb je geen alg. voorwaarden getekend die hier iets over zeggen dan mag je betalen zoals jij dat wilt, desnoods met een enveloppe met contant geld! Wel belangrijk is dat je met de betaling laat weten wat je betaald bv fact. Nr enz.  Storten ze het teveel betaalde niet terug, dan zou ik mijn kwartaal betalingen ook stop zetten!