dubbeltje op zijn kant & uitstel van excutie TV programa,s

Started by gewoon, Feb 18, 2012, 06:58 PM

Previous topic - Next topic

gewoon

Hoi

Ik heb veel aan zulke programa,s ik leer er van en word er sterker van op meerdere gebieden ook omdat er herkenning is in gedrag en zorgen.

Kijk deze programa,s op uitzending gemist.

Zijn er meer programa,s die helpen je eigen zorgen beter leren begrijpen.

Groet Gewoon

peter

Deze programma's berusten ook veel op sensatie, want voor de programma makers gaat het om de kijkcijfers. Maar soms kun je hier nuttige tips krijgen en je weet dat je niet alleen bent.
Peter
Administrator Forum

Smiley

Ik lees toevallig dit topic. Heeft iemand een mening hier over het meedoen aan zo'n programma?
Ik overweeg om aan http://www.sbs6.nl/programmas/hulp mee te doen. Met je hoofd op tv heeft nogal ingrijpende consequenties voor je privacy dus ik ben hier erg over aan het twijfelen. Wegen de voordelen op tegen de nadelen? De voordelen zie ik wel en ik heb ook een beetje in mijn hoofd wat ik er aan wil over houden. Maar de nadelen zijn wat minder helder.

peter

Het is televisie, het gaat om de kijkcijfers. Je bent niet meer anoniem.
Peter
Administrator Forum

Chrissie

Hoi Gewoon,

Er was maar 1 programma waar ik wat mee had en die was altijd op nederland 3, maar daar mochten ze van mij wel een langere uitleg in geven dan hadden de mensen er toch iets meer aan gehad. Hoe het programma heette weet ik zo niet meer, het werd gepresenteerd door presentator Ruben Nicolai, een vrouw die bij het Nibud werkt Marjolein Weijers heette ze geloof ik en een psycholoog waren erin aanwezig. Dat programma vond ik nog wel leerzaam vooral omdat ze het de mensen zelf lieten doen hun problemen aanpakken en hun keken dan even over de schouder mee.Mocht het toch wat ingewikkelder in elkaar zitten dan hielpen ze met de begeleiding naar de kredietbank enz. En wat ik ook heel mooi vond is dat ze van iedere situatie rijk naar arm een voorbeeld hadden.

En nu schiet me ineens iets te binnen bij ons in Groningen hadden ze bij RTV-Noord ook een programma over geldzorgen en daar werd van het begin tot het einde uitgelegd hoe je een administratie moest opstarten en hoe er mee om te gaan daar kwamen ook heel veel tips in naar voren, hetzelfde eigenlijk wat je ook op alle forums tegenkomt . Maar het programma sloot een beetje aan op het bovenstaande wat ik hier schreef.
Maar ik moet Peter geheel gelijk geven op de televisie draait het allemaal om de kijkcijfers.

groet Chrissie
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

sacredfour

Smiley
Ook op dit forum is genoeg kennis om je te helpen, en je blijft anoniem!
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Buster

Smiley,

Mijn probleem bij dit soort programma's dat ze net de meeste g

Smiley

De reden om eventueel aan zo'n programma zit hem niet in de behoefte aan adviezen. Als ik iets wil weten dan zoek ik dat zelf wel uit. Ik heb een hoop dingen opgestart, helaas loopt nog niks echt maar uiteindelijk komt dat allemaal goed.
Mijn man en ik hebben grote schulden. Sinds september zijn we aangemeld bij de Kredietbank maar die doen niks voor ons op dit moment. Ik heb beschermingsbewind aangevraagd en dat is in december uitgesproken. De Kredietbank deed eerst niks omdat ze wachten op de uitspraak over het bewind en nu doen ze weer niks omdat ze willen wachten op de totale schuld na de veiling van ons huis. Ik heb zelf contact gezocht met de schuldeisers en die laten ons nu met rust.
Ons huis wordt over een tijdje geveild en mijn man en ik gaan uit elkaar. Ik ben op zoek naar een huurwoning voor mij en mijn 3 kinderen. Als ik een woning vind zal die ingericht moeten worden dus zal ik dan bijzondere bijstand moeten aanvragen. We hebben uiteraard nu een ingericht huis maar alles moet gesplitst worden en verf, behang en vloerbedekking zal ik hoe dan ook nodig hebben.
Zo'n programma kan misschien sneller voor een woning zorgen en het zal dan compleet ingericht worden. Scheelt mij veel werk.
Zonder zo'n programma krijg ik dat ook allemaal klaar maar zoals ik schreef, het is een shortcut. Een makkelijke, snelle manier. Maar is dat mijn privacy waard?
Als ik het doe wil ik hele goede afspraken maken over wat ik er aan overhoud. Ik bekijk zoiets heel zakelijk. Dat programma verdient aan mij en ik krijg de dingen die ik wil.

gewoon

zo wat een uit een loop van meningen

Ben het heel veel eens waar ik nog niet over nagedacht had, dat was niet mijn reden dat ik kijk.

Misschien moet er gezegd worden dit programma is niet bedoelt voor het niet bedoelt is.

Ik zie dus geen sensatie maar leef mee als ik iemand stuk zie ziten op de bank
gewoon

peter

De programma makers kiezen enkel de gevallen die goed zijn voor de kijkcijfers, lichte gevallen zijn niet goed voor de kijkcijfers. Iedereen die mee wil doen, moet met zijn billen bloot bij de programma maker.

Helaas is de keuze niet op u gevallen................
Peter
Administrator Forum

Smiley

O maar ik twijfel niet er aan dat ze me kiezen. Er zit een behoorlijk dramatisch verhaal achter wat eerder al in het nieuws geweest is dus ik denk dat het heel aantrekkelijk is voor een programmamaker.
Het is wat ik zeg, wil ik dit of wil ik dit niet? Ik twijfel nog even door.

jan

Dus je moet naast je schuld, ook andere problemen hebben??
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

jan

Ik vind het nogal wat. Je moet als het ware je ziel verkopen aan de duivel. Daar heb ik wat mee!
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

gewoon

Beste Smiley

Je vraagt om wijsheid wat te doen.

Wel zie het als een proef op name, je verhaal te doen .... hier prive.

Ik ben goed wakker wat Jan en Peter aan geven.

En geef het een plaats wat het met je doet, dit te delen op een forum die niet weten wie schrijft.

gewoon