Verhaal/vragen

Started by mamavan4, Feb 16, 2012, 07:43 PM

Previous topic - Next topic

sacredfour

Nogmaals je hoeft het betalingsvoorstel van de belastingdienst niet te accepteren!
Ook de belastingdienst probeert zo snel mogelijk hun geld te krijgen. Maar je moet ook niet in persoon of per telefoon met hun gaan onderhandelen!
Ik vraag standaard kwijtschelding aan. (beslissingstermijn 6 weken) Dan doe ik een betalingsvoorstel. (beslissingstermijn 6 weken)`Gaan ze niet akkoord en komen ze met een tegenvoorstel, ga in bezwaar (beslissingstermijn 6 weken) Ik heb uitstel gevraagd voor belasting 2009!

QuoteLoonstroken hebben zij omhoog getrokken.
Dit krediet had nooit gekunt. Maar na een gesprek met de bank is de rente van rond de 8,5 naar 4,5 procent gezakt.
Duidelijk een zaak van teveel credit verschaft! Ook hier kan je bezwaar tegen maken.
4,5 % rente is wel een redelijk tarief.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Buster

Mama van 4,

Waar je bij de term fraude aan moet denken is het moeten afbetalen van drugsgeld aan een handlanger.
Of het betalen bij een rechtszaak van smartegeld.

Volgens mij valt deze actie hier niet onder.
Je hebt een toeslag aangevraagd en achteraf bleek dat je geen recht had op deze toeslag.
Ter vergelijking;
Een vriendin van mij heeft 2 kinderen, na opzegging van het KDV heeft die stichting nog ene heel jaar onterecht toeslag aangevraagd op hara naam bij de belastingdienst en dat ook gekregen.
Een jaar later komt de aap uit de mouw en krijgt zij het volledige bedrag teruggestort om over te maken aan de belastingdienst.
Zij heeft dat geld toen uitgegeven i.v.m. gebrek aan inkomsten.

Met een bijstand inkomen kon ze onmogelijk alles aflossen en heeft nu dus een schuld van dik

Noenie

Quote from: sacredfour on Feb 17, 2012, 05:54 PM
Nogmaals je hoeft het betalingsvoorstel van de belastingdienst niet te accepteren!
Ook de belastingdienst probeert zo snel mogelijk hun geld te krijgen. Maar je moet ook niet in persoon of per telefoon met hun gaan onderhandelen!
Ik vraag standaard kwijtschelding aan. (beslissingstermijn 6 weken) Dan doe ik een betalingsvoorstel. (beslissingstermijn 6 weken)`Gaan ze niet akkoord en komen ze met een tegenvoorstel, ga in bezwaar (beslissingstermijn 6 weken) Ik heb uitstel gevraagd voor belasting 2009!

Hallo Sacredfour

Als ik jouw berichtje lees dan heb ik dus niet genoeg ervaring met zulke zaken.  ;)  Wij waren voor ons zelf al accoord gegaan met de betaling in 6 maanden maar gelukkig hebben we ons nog bedacht. En is er een brief achteraan. Betalen moeten we, ook terecht, maar liever in ons tempo.De onze gaat trouwens ook over 2009.

Noenie
P.S. Ik kwam deze week ergens een Tweet tegen waarin stond dat alle bezwaren worden geaccapteerd i.v.m. personeelsgebrek bij de belastingdienst.

JackenFleur

Fijn dat je je aangemeld hebt op dit forum...

Mijn vriend zit in de schuldsanering en ik kan je alvast beloven
dat dit geen kleding en/of sport voor je kinderen betekend.

Je mag al heeeeel blij zijn als je de auto mag houden maar
de extra's zijn er niet meer bij. Dan nog een probleem voordat
je je aanmeld, tussen het eerste gesprek en het daadwerkelijk
toegelaten worden tot het traject zit zo'n 9 tot 12 maanden
tijd tussen. In deze periode mag je niks aflossen en stijgen je
schulden dmv de vele rente's.

Veel sterkte toegewenst bij jullie beslissingen!!

gewoon

mam van 4

Ik kom even terug op positief blijven, wat ik hoopte lees ik bij andere die er wat van weten dat er dus vertragingen mogelijk zijn voor dat je de eerste betaling moet doen, als ik zo lees lukt het zeker 4,5 maand te rekken is dus dat de eerste betaling over 5 maanden kan zijn.
Dan heb je je vakantie geld inmiddels en als het gelukt is met reseveren van E 650,-- per maand nu dan heb je een reserve van bijna 4500
daar kom je het eerste jaar mee door als je inderdaad zoveel per maand moet gaan betalen.
wie weet komen er nog meer tips.
Maar je hebt dan al 50% boven water.
Wat kan er in een jaar? misschien extra uren werken of misschien vind je man een baan of deelbaan, er is zoveel mogelijk in een jaar.
Het is nu al beter als voorheen, dat je alleen stond met de zorg ze komen een keer, en nu wat blijkt geen leeg huis of beslag, presies andersom er is tijd voor overleg zonder dat onbestemde gevoel, van wat kan er gebeuren.
je staat weer achter het roer het eerste jaar, met tijd komt raad.
gr gewoon