elke dag verdriet en zorgen over schulden

Started by Rose19, Feb 09, 2012, 09:27 PM

Previous topic - Next topic

Rose19

Ik ben een meisje van 19 jaar, ik volg nu een opleiding en ik heb een hele lieve vriend!

Mijn verhaal:

2 jaar geleden had ik een vriend van 21 jaar, waarvoor ik alles betaalde, ik heb zelfs een lening van 1000 euro afgesloten bij de bank, dat is in 1 maand op gegaan en hem intreseerde het niets.

Die maand erna bleek dat ik zwanger van hem was, en toen moest ik het laten weghalen van hem, dus dat heb ik gedaan met heel erg veel verdriet natuurlijk.
En toen heeft hij mij aan de kant gezet.
Het is op zo een moment mooier dan het lijkt!
Ik ben toen de 'shit' in gegaan, ik ging weer elk weekend uit, en ik kende mijn grenzen niet, mijn ouders waren er altijd voor me, dus daar leende ik behoorlijk wat van.

Ik heb in die tijd 2 telefoon abonnementen afgesloten en omdat, ik vorig jaar december weer mijn baan ben verloren wegens faissement van een horecabedrijf voor de 2de keer dat jaar (komt erg vaak voor, de horeca red het meestal niet in deze tijd) had ik geen geld meer om mijn telefoonrekeningen te betalen. Sinds Januari 2012 een nieuwe baan, waar ik het erg naar mijn zin heb (4 dagen werken/1 dag school). Sindsdien nog niets betaald, ze dwingen me zo ongeveer, maar ik moet wachten tot het einde van de maand tot mijn geld.

Bij mijn ouders heb ik een flinke schuld opgebouwd, meestal een reisje geboekt terwijl ik wist dat ik niet kon betalen of dat ik het geld niet had (ook dom!).

En ik heb ooit een veiling gewonnen via vakantieveiling.nl en die heb ik nooit meer kunnen betalen dus, die ligt bij het incassobureau.

Ik slaap slecht, veel stemmingswisselingen en elke dag huil ik wel 1x, omdat dit me elke dag achtervolgd, elke dag krijg ik wel een telefoontje of een aanmaning.

Mijn totale schulden zijn ongeveer als ik ruim reken 2000 euro.
Het lijkt niets maar, als je leerling bent en je verdient niet veel is het zoveel.

Vorig jaar januari ontmoette ik een hele lieve jongen van 23 jaar, en daar ben ik een relatie mee begonnen, we gaven veel uit, aan leuke dingen.
Nu leven we allebei met schulden (niet veel inzicht in zijn schulden).
En dat zorgt in onze relatie voor enkele 'heftige' ruzies en ook 'samen huilen' we hierom.

Ik zit nu op het beroerste moment, elke dag geen geld, en nu denk ik alweer aan morgen hoe ik met de bus naar mijn werk kom, en dat meen ik serieus.
Alles gaat momenteel naar mijn schuldeisers en ik hou niets over.

Serieuze tips en reacties zijn altijd welkom!!

Liefs Rose.

Buster

Hoi Rose,

Jeetje het is inderdaad nogal wat.
Het is al heel goed dat je zelf inziet dat je in het verleden geld hebt uitgegeven dat je niet had en dat daardoor de schulden zijn ontstaan.

Nu je dat weet, weet je ook waar je oplossing ligt.
Alleen door drastisch te bezuinigen en jezelf op een budget te zetten kun je eruit komen.

De eerste stap is precies weten wie nog hoeveel van je krijgt.
Daarna ga je kijken wat je kunt betalen.
Door alle vaste lasten van je inkomen af te halen en

JackenFleur

Lieve meid,

Ik ben het helemaal met Buster eens.

Praat erover met je ouders, ze kunnen je steunen en eventueel
helpen je administratie op een rijtje te krijgen.
Misschien zijn ze zelf bereid het bedrag voor te schieten zodat
je de opgebouwde schuld aan je ouders terug kunt betalen
(meestal zonder rente). Dit kun je natuurlijk niet van ze eisen
want jij hebt de schulden gemaakt!
Denk goed na voordat je de volgende keer weer een uitgave doet.

Ik denk altijd:

"Word ik van deze uitgave gelukkiger? Heb ik dit echt nodig?"

Meestal is het antwoord dan ook "nee"!

Doe je best meid, je komt er vast wel uit!!

Liefs  ;)

(Owja, probeer met stappen te bobben, hierdoor maak je minder
geld op aan drank (je kunt toch niet drinken) en bob's worden meestal
getrakteerd op wat drankjes)