Mijn verhaal en die van mijn gezin

Started by Jessy, Feb 08, 2012, 09:33 PM

Previous topic - Next topic

Jessy

Hallo!

Ik wil van mij af schrijven en heb ook vragen.
Ik ben nu een tijd arbeidsongeschikt en krijg hierdoor minder inkomen. Ook door mijn psychische gesteldheid heb ik soms impulsen waarbij ik een keer iets teveel geld kan uitgeven. Dit is totaal mijn fout.
Ik heb nu circa 4000 euro schuld en heb een inkomen van 1700 euro per maand. Op zich kan dit veel slechter, maar toch ben ik constant ontzettend bang. Ik heb verschillende betalingsregelingen lopen en de incassobureau's denken met mij mee. Ik loop de laatste tijd met het idee om misschien een lening af te sluiten zodat ik dan tenminste 1 ding heb lopen in plaats van 12. Dit is voor mij overzichtelijker maar geld lenen kost geld.
Nu heb ik gehoord over een sociale lening? Ik las dat je die bij een GKB kan krijgen?: http://lenen-met-uitkering.com/sociale-lening maar er staat niet bij wat nu een laag inkomen is. Is 1700 euro laag? En is er een GKB in elke gemeente? En moet ik nu wel een sociale lening nemen? Is er ook gratis hulp die administratie kan overnemen?

Beetje veel vragen misschien :s

Buster

Hoi Jessy,

De enige die je daar echt antwoord op kan geven is een GKB zelf.
Wat ik weet van het GKB in Rotterdam is dat zij dezelfde rente tarieven hanteren als een normale bank, 8% dus.

De rente die een incasso mag rekenen op jaar basis is 4%.
Dat scheelt dus nogal wat.
Wat je zou kunnen doen is er een automatische incasso van maken, dan hoef je er alleen aan te denken dat er op tijd voldoende geld op je rekening staat.

12 word namelijk vanzelf 11, enz. enz.

Er zijn niet in alle gemeenten GKB's maar elke gemeente heeft wel een schuldenloket.
Het kan daarom zijn dat je gemeente samenwerkt met een buurgemeente.
Meestal kun je via de site van je gemeente al veel uitvinden door te zoeken naar schuldhulpverlening.

sacredfour

In plaats van een extra lening kan je misschien een familielid of een goede kennis vragen om voor jouw je financi
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.