Mijn schuldige verhaal

Started by Liever anoniem, Feb 05, 2012, 07:37 PM

Previous topic - Next topic

sacredfour

Ik ben benieuwd of de hypotheker  je wil helpen met je  woekerpolis.
Als praten met de ING en de Hypotheker niet helpt kan je het zelf proberen met een tegenclaim voor de woekerpolis. Dat betekend dat je zelf ING een X bedrag in rekening brengt als schadevergoeding voor de woekerpolis.
Je doet dan een beroep op Art 6:59 BW. Waarna je de premie niet meer betaald. Als de ING er niet mee eens is moeten zij naar de rechter stappen. Vraag dit aan een advocaat, niet aan rechtshulp want die snapper er ook geen snars van. Dit hoeft dus helemaal geen dure procedure te zijn, een goede brief door de advocaat geschreven moet genoeg zijn.

De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Liever anoniem

Vandaag het gesprek gehad bij de gemeente.
Helaas zijn we niet veel wijzer geworden.
Het totaal gaat om een kleine 10.000 euro en we hebben heel duidelijk aangegeven dat we dit allemaal wel kunnen betalen.
Ze was het er inderdaad mee eens en begreep ons probleem.
Dus krijgen we een vervolg afspraak.
Ik heb wel gevraagd wat te doen tot die tijd en daar gaf zij ook aan dat we onze vaste lasten moeten blijven betalen.
Daarbij gaat dan straks mijn salaris naar een andere rekening zodat die niet verdwijnt in de roodstand en wij dus de hypotheek etc kunnen betalen.
Dat heb ik dus onmiddellijk geregeld.

Voor mij houdt dit nu in dat ik me even rustiger voel, vanaf vandaag zijn we aangemeld bij hulpverlening en kunnen we ook aangeven dat we daar mee bezig zijn.
Ook heb ik advies gekregen hoe nu even verder te gaan en daar houd ik me aan.

Daarnaast heb ik hulp gevraagd bij hulpschuldenmaatje en wacht ik daar nog op een reactie.
Ik heb weer wat hoop!

Buster

Dat zijn goede berichten!

1 gouden tip voor schuldhulpverleing;
Blijf altijd zelf alert op je administratie.
Vraag ze desnoods de oren van het hoofd!
Als zij per ongeluk een foutje maken, draai jij er namelijk voor op.

Geniet van je rustige gevoel, dat is heerlijk na zoveel stress,..

Liever anoniem

Gisteren hebben wij contact gehad met de budgetteer.
Ik heb hem via de site schuldhulpmaatje aangewezen gekregen.

Hoe eng ik het ook vind om mijn hele financi

Buster

Ik weet dat de Budgeteer ook met sponsoring werkt, dan zoeken zij, samen met jullie naar iemand, een bedrijf of familielid die eventueel de maandelijkse kosten kan dragen.

Ben wel erg benieuwd naar de werkwijze en hoe het allemaal gaat.
Heel veel succes!

Liever anoniem

Op de site staat inderdaad een sponsor maar daar heeft deze meneer het niet over gehad.
Wat betreft kosten vind ik het wel prijzig:
Intake 260 euro
Dossier aanmaken 280 euro
Maandelijks 90 euro per maand.

Daarnaast vind ik het gewoon al doodeng.
Online lees ik toch wel het eea aan horror verhalen over mensen die er slechter van zijn geworden.
Maar er zijn ook succesverhalen.
Vaak onthouden we toch de slechte berichten.

Over de Budgetteer hoor en lees ik niet heel erg veel.
Er zijn slechte verhalen, ook wel goede.
Maar erg minimaal.

Wij blijven er bovenop zitten en ik denk dat meneer dat ook wel doorheeft.

Zijn er mensen die dit lezen die ook in zee gegaan zijn met een hulpinstantie ( niet gemeente ) en mij positieve verhalen kunnen geven?
Dan houd ik ook een beetje hoop dat dat goed gaat.

Be

Wij zijn ook met een particuliere budgetcoach in zee gegaan. Totale kosten 960,- - verdeeld over 7 maanden. Met de intake alles op tafel gelegd, daar is zij mee aan de gang gegaan en heeft een budget gemaakt, daarna nog een half jaar maandelijks bezoek. Iedere keer alle bankafschriften doorsturen.
Alles inzichtelijk. Bespaaradviezen. Hulp met bellen naar lening, telefoonabo's etc etc. Per mail heel veel contact gehad, nu moet je dit, nu moet je dat, nu kun je daar naar bellen, dit moet je vragen etc. Dit moet eerst, dat kan even wachten. WAT moet er in brieven staan die je verstuurt etc. Maar zij was niet gemachtigd om zaken voor ons te regelen, we moesten het wel allemaal zelf doen. Wij hebben er veel baat bij gehad en ik ben blij dat we het gedaan hebben, kan haar nog steeds mailen met vragen. Maar we moesten het wel zelf doen - met wat hulp van een expert

Buster

Be, dat is volgens mij waar de schoen wringt.

Het is zo fijn dat iemand even de zorgen voor je uit handen neemt en je vertelt wat je moet doen.
Maar dan vind ik

Liever anoniem

Oh jongens wat ben ik blij met jullie reacties!!
Het lucht me zoooo op.

Wij hebben als de schulden weg zijn geen gat, en als het goed geregeld is ook niet.
Meneer gaf aan dat hij zelf kon sparen voor een aantal klanten.
En dat wij ook gewoon op vakantie zouden kunnen in de herfst mochten we dat willen.
Het is echt een prettige man, maar gewoon die verhalen die in mijn hoofd zitten.

De bedragen die staan inderdaad niet online.
De budgetteer vraagt 70 voor alleenstaand en 90 voor gezinnen.
Als wij (snel) geholpen worden en hij regelt de financi

Bloem2

Fijn dat je rust krijgt in je koppie, dat scheelt al de helft.
Ik hoop dat het allemaal goed gaat komen voor je!

Liever anoniem

Hallo allemaal,

Het is al weer even geleden dat ik hier geschreven heb en inmiddels is er bij ons nog niet veel verbetering.
Sterker nog het lijkt alleen maar slechter te gaan.
Wij kregen het advies om van de 2 rekeningen die we hebben het salaris op de rekening te laten storten waar we nog wat aan hadden.
De andere rekening stond zo hoog in de min dat wanneer onze salarissen daar gestort zou worden we geen geld hadden om te eten.
Dat hebben we dus gedaan en toen besloot de bank om alle incasso's van het afgelopen jaar terug te halen waardoor we verder in de schuld zijn geraakt.
Vandaag kregen we een melding dat ons stroom afgesloten zou gaan worden.
De hulpverlener van de Budgetteer is heel druk bezig om ons te helpen maar de SNS doet heel erg moeilijk en wij kunnen inmiddels niet meer bij ons geld komen.
Ook de hulpverlener kan niet bij het geld komen dus er word nu niets betaald en kan er nu even niemand bij.

Ik vraag me dus af hoelang dit gaat duren want dit kan toch nooit goed gaan zo?
De schulden lopen nu alleen maar op en mijn man is hartpatient, nou geloof me ik kan over een poosje ook aansluiten.
Dit is zo slopend.
Onze hulpverlener geeft aan dat zijn prioriteit is dat wij rust krijgen maar die laatste loodjes waar we nu tegenaan lopen zijn echt verschrikkelijk.

Klinkt dit iemand bekend in de oren?

klaasvaak

Wat je in ieder geval direct kan ondernemen is om naar een andere bank te gaan en daar een rekening openen. Laat daar ook je salaris op storten.

Liever anoniem

Dan komen we geen stap verder, mijn hulpverlener moet natuurlijk geld hebben om mee aan de slag te gaan naar de schuldeisers.

Dat hij er niet bij kan komen is kwestie van paar dagen, tenminste dat zei hij.
Ik houd wel een vinger aan de pols nu zo in het begin.
Ik vind het veel te spannend om alles direct uit handen te geven.

Dick

Liever anoniem,

De beginfase is verschrikkelijk, want je hebt zoveel problemenm die lijken alleen maar groter te worden. Een van mijn vrienden werkt als vrijwilliger bij schulphulpmaatje.nl. Zij kunnen jullie aanvullende hulp bieden, zoals een luistert oor of jullie de weg wijzen binnen schulphulp land. (Aanmelden voor hulp http://www.uitdeschulden.nu/)

Uiteindelijk komt alles goed, want dan wordt het minnelijke traject opgestart en volgt hieruit de WSNP. Maar voor dat het zover is, zul je nog de nodige ellende meemaken. De budgetteer staat niet bekend als een slecht schuldhulpverlener.

Sterkte, het wordt uiteindelijk beter.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Liever anoniem

Hallo Dick,

Ik heb inderdaad nu ook het idee dat het groter word.
Wij hebben via schuldhulpmaatje hulp ingeschakeld en deze gekregen via de Budgetteer in Amersfoort.
Het is verschrikkelijk spannend en een slopende periode en nu het einde van het begin nadert nog meer.

Nu de bank alles van afgelopen 4 maanden teruggehaald heeft en wij niet meer bij ons geld kunnen en mensen aan de deur krijgen wordt het gewoon heel erg naar.
Ik heb vertrouwen in deze man maar het duurt zo lang.
Maar hij zegt ook, jullie zijn al 7 jaar aan het knokken ik kan dat niet in een paar weken oplossen.
Dat is natuurlijk ook zo.

We moeten nog even geduld hebben, maar ik vind het fijn dat er mensen zijn die het kennen ( het groter worden van schulden aan het begin van zo'n traject ).
Tenminste, het wordt natuurlijk niet groter maar het lijkt zo.
Zo erg is het namelijk in al die 7 jaar niet geweest.