Dan eindelijk maar ons verhaal

Started by Be, Feb 05, 2012, 03:31 PM

Previous topic - Next topic

statement

ik vindt het super om te zien hoe positief je blijft, ondanks het feit dat een nieuwe baan zoals velen niet voor het oprapen ligt. Je doet het super als ik zie hoe je schuld is gezakt, daar mag je echt trots op zijn.

onverwachts een kunstgebit is effe een bittere pil, ik kan er over mee praten. Maar nu effe letterlijk de ( mooie) tandjes op elkaar en proberen vol te houden zoals je nu bezig bent.

Xdewit

Ik sluit me aan bij de rest! Erg goed gedaan!

gewoon

Ha Be

Een erg grote prestatie van 96 naar 69 is een verschil van ZEVENENTWINTIG DUIZEND EURO dat moet je eens hard op zeggen, geweldig.

En je zegt dat de rente weer omhoog is gegaan maar jij hebt nu toch het verschil gemaakt dat het over een schuld is,  die bijna met een derde kleiner is is geworden.

Nu een derde van je schuld af dat ga je echt voelen in de rente druk.

Be

Contract van manlief met een jaar verlengd, dus in het nieuwe schooljaar kan hij de kids weer naar school rijden. Vandaag zijn laatste schooldag; bedankjes, kaartje, 1 kindje had chocola voor hem, andere ouders hadden bij aflevering kind een fles whisky voor hem - voor alle goede zorgen en xx had het zo naar de zin in het busje. Ben wel trots op hem!! Nu dus 6 weken zomervakantie, en met een 0-urencontract...... aajjj. Gelukkig vult de WIA aan - dat dat eens in de 3 maanden bekeken wordt, overleven we vast ook wel.
Heel volgend schooljaar mag hij in ieder geval weer rijden.
Mijn eigen contract (van klein baantje) ook met half jaar verlengd gister. Ook 0-urencontract, maar ik blijf wel een beetje bij en ben er blij mee hoor!!!
En nu.... samen 1 week vakantie houden, echt niets doen, niet denken aan/over banen die we niet hebben en geld wat er niet is :)
Dankzij een kleine financiële bijdage van oma (als ik dood ben moet je belasting over je erfenis betalen, stop jullie liever zo wat toe, dan kan ik er zelf ook van genieten dat jullie er blij mee zijn - ook voor mijn zusje natuurlijk): 2 overnachtingen met ontbijt in hotelletje in duitsland geboekt! Thuis moet je ook eten, tank benzine en we zijn toch even HELEMAAL WEG. Spaarrekening....? Extra aflossing doen....? Neeeeej, we gaan OP VAKANTIE!

Buster

Whoehoe!!!!

Gefeliciteerd met de contracten en heel veel plezier in Duitsland!

chapter

super be even heerlijk weg en gefeliciteerd met jullie verlengingen van contracten

Chrissie

Super dit nieuws! Van harte gefeliciteerd met  de verlenging van jullie beide contracten!! En
heel veel plezier in Duitsland!!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

tuthola

Heerlijk bericht Be, geniet van je mini vakantie :-)

nooitmeer

Leuk, gewoon een leuk bericht dit. Dank daar voor.
En ik wens je veel plezier op je vakantie!
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!

Be

Alles ging eigenlijk gewoon z'n gangetje, totdat..... de auto er mee stopte.... baalbaalbaal, niet meer te maken. Andere motor erin ook geen optie, veel kosten en hij was ook al 14 jaar... tjsa en daar sta je dan met je goeie gedrag. Vanmiddag vrijwaringsbewijsje opgehaald, radio eruit gehaald etc. Was er wel even van in paniek.... de wekelijkse boodschappen doen voor -en soms met- oma, grofvuil wegbrengen en hoe moet dat dan met werk?? nu solliciteer ik op banen waar ik met openbaar vervoer haast niet kan komen HELLUP. We waren even verdrietig vanmiddag (manlief zegt: lijkt wel of er iemand overleden is).
Pffff, zal ook wel weer loslopen. Heb gelukkig een goede fiets, 35 min. fiets ik er over naar mijn ene baantje (met het mooie weer al wel gedaan hoor - omdat het mooi weer was om te fietsen), nu dus verplicht fietsen ok als het regent en nog goed voor de lijn ook.
Sorry hoor, even klagen

Knibbel

Lieve Be, klaag jij maar gerust hoor. Ik kan je heel goed begrijpen. Is ook vervelend als je auto kapot is en je hebt financieel niet de middelen om hem te laten maken of een ander aan te schaffen. Wij hebben al een aantal jaren geen auto meer, dus ik ben verplicht om ook alles met de fiets te doen. Je wilt niet zien hoe ik af en toe mijn fiets beladen heb met boodschappen voor een aantal dagen. En mijn dochter woont ook nog eens op zo'n 45 minuten afstand in een woonvorm en die wil ook nog eens graag dat ik een of twee keer per week naar haar toe ga. En is het mooi weer dan is het lekker zo'n fietsritje, maar bij regenachtig, waaierig of koud weer vervloek ik het ook dat wij geen auto hebben,..... Maar zoals jezelf zegt een positivite kijk hier op: goed voor je lijn en voor je conditie.....
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Buster

Be,.. ik snap het.
Een auto is vrijheid.

Ik hoop voor je dat het voorlopig nog lekker weer blijft. Met een nazomer tot in december ;)
Ik weet niet beter dan de fiets, maar dat is niet helemaal eerlijk: heb geen rijbewijs.
Hou vol!

chapter

hoi be
wat enorm balen
misschien is het wel mogelijk een goedkoop brommertje te vinden
dit is altijd nog een stuk minder aan maandelijkse kosten als een auto.
of dat je een auto kunt delen met iemand en kosten dus ook kunt delen

Be

Heb straks een test.... Zenuwen gieren door mijn keel. 1e sollicitatiegesprek ging goed. 3 kwartier van hier tot daar op de parkeerplaats. Wel een auto voor nodig (openbaar vervoer 1 uur 20 minuten...). Maar die komt er dan wel. Gewoon weer fulltime baan. IK WIL IK WIL IK WIL.....

burningspirit

Succes Be! Ik bid ervoor en anderen hier laten vast hun duimen weer overuren draaien  8)
Wij hebben geen auto maar mogen vaak de auto van mijn schoonouders gebruiken. De laatste tijd hebben we steeds vaker geen geld voor de brandstof, dus ook wij fietsen veel. Nu heb ik gelukkig een superhandige man, die een fietskarretje heeft gefabriekt, waarin we de 'wereld' kunnen meenemen.... ;D
Blijven lachen Be, vooral bij de test/gesprek straks. Denk maar : Yes I CAN IK KAN IK KAN IK KAN ....!!!  ::)
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)