Dan eindelijk maar ons verhaal

Started by Be, Feb 05, 2012, 03:31 PM

Previous topic - Next topic

strijdlust

Be,

Wow wat super goed van julie, en wat kl*te van je man in ziekte wet. Weet er alles van Nederland roemt zichzelf over de Sociale voorzieningen, helaas zijn we de laatste jaren een land geworden waar je maar beter niet ziek kun worden.

Dus echt super dat op tijd aan de bel hebt getrokken, nu duimen dat je zoon een wat vastere baan vindt. Maar is inderdaad lastig ook voor jongeren alles gaat tegenwoordig onder uitzend werk.

Bloem2

Hartstikke goed. Je mag trots zijn !

lotte

Jeetje Be, ben even stil... wat een verhaal, en wat een aflossingstraject. Diepe bewondering ervoor, echt waar. Super goed bezig.

Mag ik vragen hoeveel je gemiddeld per maand aflost... want ik val stil van het tempo waarin het aflossen gaat ;D

Goed bezig, niets anders dan complimenten  ;D

Be

Aflossing = 855,71, daarvan is (helaas) tussen de 406 en 422 rente... ene maand is een dag langer dan de ander. Verder alles wat "over" is. De ene maand is dat 20 euro, andere maand 75.

Vlinder307

Heerlijk Be dat je zoveel ruimte hebt om af te lossen al kost dit vast veel inzet en dicipline!
Petje af!!
Balen van die rente he maja...
Ben heel trots op je hoe je het allemaal aanpakt en het geeft mij weer extra motivatie om door te gaan...
Dank je wel!!

Liefs Vlinder..

Buster

Das dus een dikke

Libra

Ook van mijn kant kan ik niets anders zeggen dan "chapeau" Be!!
Jullie doen het fantastisch en wat geweldig dat je nu die "7" in beeld hebt!!

Turfje

Wat goed Be, zoveel al afgelost in korte tijd!

strijdlust

Wat betreft die rente's? Is in mijn ogen ook een hele mooie waarmee wij burgers flink een oor worden aangenaaid. Als je nu een crediet van 7/8 jaar geleden nog heb betaal je zo 10% a 12% en op dit moment zit de rente op 7% gemiddeld. Maar er is niet een bank die over sluit. En niemand van hogerop die hier iets aan doet!

Be

76917,54

Ben erg blij met die 6, jammer dat er nog een 7 voor staat  :)

Als je eenmaal alles goed op de rit hebt, valt er ook niet veel te melden. Gewoon volhouden en doorpakken - klinkt makkelijk, is het niet.

Manlief is in september 2 jaar ziek, zit nu volop in reintegratie-traject voor andere baan. Moeten maar zien wat het gaat worden. We doen het nu al met minder inkomsten dan waar we mee begonnen en het lukt - ook om nog steeds iedere maand wat extra's af te lossen. Als het in oktober nog wat minder zou worden, gaan we dat ook nog wel redden. De broekriem kan nog wat strakker (maar zo is het net iets leuker en leefbaarder).

Ben nog steeds iedere dag blij dat we in januari 2011 het roer compleet omgegooid hebben, waren we toen maar gewoon doorgegaan zoals we gingen dan waren we nl nu (met 30%minder) al compleet de mist in gegaan.

Lees nog steeds iedere dag mee, leef in gedachten ook met iedereen mee, maar weet dan niet echt iets opbeurends (of nuttig advies) te schrijven - vandaar weinig posts van mijn kant.

Prettig weekend allemaal, hopelijk met een zonnetje!!!
Be

Buster

Be, gefeliciteerd met de 6!  ;)

Meelezen is net zo waardevol als meeschrijven.
Net zo goed als lezen dat het mogelijk is om rust in de tent te hebben.

Hou vol en beterschap.

Op naar de 6 voor de 6  ;D

Libra

Geweldig Be!!!

Realiseer je je wel dat jullie in iets meer dan 2 jaar tijd ruim 19.000 Euro afgelost hebben?!!
Super!!

Bovendien zal op een gegeven moment (neem ik aan, maar ik weet natuurlijk niet wat voor een lening jullie hebben) de rente minder worden en de aflossing hoger.
Dat betekent alleen maar dat je dan de teller sneller zult zien zakken!

Ik hoop echt zo voor je dat je man een baan zal vinden die hij aankan.

Ik kan niets anders zeggen dan dat ik jullie inzet bewonder en heb echt mega respect voor je/jullie!

Al dan niet meeschrijven is niet zo van belang. ;)
Het feit dat we weten dat je meeleest en meeleeft met ons, is al zoveel waard!
Dank je wel daarvoor!!

Heel veel liefs

Be

75984,23

En best wel in de stress. Manlief middenin de WIA aanvraag. Dus sowieso een stuk minder inkomen van zijn ant miv september. Buffertje was helemaal leeg, we hadden zelfs al een deel van het vakantiegeld uitgegeven: autokeuring - een hele pittige, maja, je hebt er geen andere auto voor, grote rekening eigenbijdrage zorg, bruiloft broer..... Vakantiegeld manlief kwam ook wel, maar dat was al OP voordat het er was.
Geen probleem, het mijne zou ook nog komen en dan was alles weer oke: spaarpot gevuld, lekker extraatje in de aflossing. En toen kwam mijn vakantiegeld niet.... Blijkt dat het helemaal niet zo goed gaat op mijn werk. Tuurlijk had ik ook wel door dat het rustiger was, maar dat het zo erg was. Ja dus. Klein bedrijfje en ik werk er al een eeuw, maar met de financiële kant heb ik me eigenlijk nooit bezig gehouden - mijn taak ook niet. Hij gaat proberen om het zo snel mogelijk en verdeeld over een paar keer. Maar ik maak me nu alleen maar zorgen over mn gewone maandsalaris eind volgende week toch ook weer moet komen.

pfff dan kun je dus zo maar op eens helemaal de mist in gaan.

Wij huren scheef, dus dat gaat volgende maand ook lekker omhoog. (toen ik hier kwam wonen 18 jaar geleden  had ik een bijstandsuitkering dus helemaal goed voor een sociale huurwoning, we wonen hier prima, zijn hier gewoon nooit weggegaan en zijn het nog steeds niet van plan).

En dan kom je er dus achter dat je bij niemand ff kan "uithuilen", klagen, je verhaal kwijt kan - of hoe je het wil noemen. Want collega's weten niets van ons schuldenverhaal.
(aantal familie/vrienden weten wel dat we er voor gegaan zijn om schuld af te lossen, dat we daardoor geen geld hebben voor weekendjes centerparcs, dagjes pretpark, uiteten etc etc, maar de exacte bedragen.... dat weten jullie alleen maar, haha)

Zo, sorry hoor, moest even klagen. Toch maar weer de broekriem een tandje strakker, dan zal het allemaal wel goedkomen - als in ieder geval het salaris maar gewoon komt.

Buster

Jeetje Be,...

Ik snap dat je in de stress zit.
Het vakantiegeld verhaal zit me toch een beetje dwars.
Dat is bruto geld dat apart wordt gezet en eenmalig wordt uitgekeerd, dus als het er niet is,.. waar is het dan?

Enne,.. dit is geen klagen hoor, gewoon even je hart luchten en dat mag, sterker nog; fijn dat je het doet!

Hou vol en veel sterkte met de WIA aanvraag.

Kaatje

Bedrijven maken wel een op hun balans een reservering voor uit te betalen vakantiegeld, maar wil lang niet altijd zeggen dat ze ook de financiële middelen hebben om het uit te betalen. Zeker niet als het slechter gaat met het bedrijf.