en dan zie je het niet meer zitten

Started by claudia, Feb 03, 2012, 08:57 PM

Previous topic - Next topic

claudia

Hoi,

Ja het geld, gaat niet in een potje, maar gaat van de schuldenberg af.
Ben februari vorig jaar al bij de gemeente geweest.
Daar doet Plangroep de schuldhulpverlening.
Daar kunnen we ook niet van afwijken, zo is dat geregeld binnen onze gemeente.
We hebben 3 maanden ''zaken'' met hun gedaan, maar alles wat er toen geregeld is, hebben we zelf geregeld.
Nou ok, effe slikken, dan maar voor een krediet, dat was ook volgens Plangroep de beste oplossing voor ons.
Maar een vereiste was toen, dat t huis moest worden verkocht.
En dat ik mijn praktijk op moest geven.
En dus ander werk zou moeten gaan zoeken.
Samen met maatschappelijk werk is toen besloten dat het huis verkopen ons alleen verder in de schulden zou brengen.
Vanaf toen is de boekhouder van mijn mans werk, zich ermee gaan bemoeien.
Mijn man heeft open kaart gespeeld. De boekhouder zei eigenlijk direct, om niet in zee te gaan met plangroep.
Ik moet zeggen de eerste 3 maanden deed de boekhouder zijn uiterste best.
Hij ging er zal ik maar zeggen, prat op dat hij geld ''had'' waarmee hij schuldeisers tegen finale kwijting kon betalen.
We hebben toen al gevraagd of de werkgever evt. zou kunnen bemiddelen met een lening.
Zo zou ons hele schuldenpakket worden overgenomen, wij een zo goed als schone lei, en het te af te betalen bedrag was dan goed te doen.
Nu hoeven we niet eens naar welke instantie dan ook te gaan, met de loonstrook van mijn man.
Ik heb al alles afgezocht voor een krediet.
Bij onze ouders is er niets.
We zitten klem en nog niet zo'n beetje.
En hoewel ik niet kan oordelen hoe zwaar de schuldsanering is, weet ik wel dat ik nu niet meer slaap, ruzie in huis is om de schulden die zich weer opstapelen.
Het speerpunt van de boekhouder was rust creeren in ons gezin.
Maar nu mijn man na 20 jaar behoorlijk ziek is, en er alles aan doet om weer gewoon te kunnen gaan werken, krijgen we t verwijt, dat de situatie de werkgever geen garantie geeft.
Ik leef van weekend tot weekend. Dan bellen er tenminste geen schuldeisers, ik moet zelf van mijn dochter af en toe geld lenen, ik kan jullie niet vertellen hoe verschrikkelijk dat is.
Waar de meid hard voor werkt...
Ik voel echt of ik gefaald heb, als moeder.
Want 10 jaar geleden zou ik hebben gezegd dat dat bij ons niet voorkomt.....

Kon me maar iemand helpen.

Groetjes Claudia

Bloem2

Claudia,

Volgens mij is het zo dat jij precies weet wat er binnen komt en wat er aan vaste lasten zijn.
Is het een idee om met die lijst nog eens naar de werkgever van je man te stappen en dan
een goede inhoudingsregeling te bespreken. Dan heb jij meteen duidelijk gemaakt dat die 7 a 800 euro echt teveel is. Het feit dat jij nog meer bent gaan werken is alleen maar in je voordeel!

claudia

Hoi Bloem,

Ik heb de boekhouder vanmiddag gemaild met de vraag waarom ik steeds niets hoor, en dat ik het ook eigenlijk wel netjes van hem zou vinden als hij iets terug laat horen.
Krijg een verhaal terug dat ikmaar met de directeur van het bedrijf van mijn man moet gaan bellen.
De boekhouder wil de ING wel bellen, maar wil alleen bellen als hij kan zeggen dat wij de achterstand betaald hebben van 2500 euro!! (Ja dat zou ik ook wel willen)
Volgens hem ''koopt'' hij nu tijd. (?)
Heb hem een overzicht nogmaals doorgemaild waarin hij kan zien dat er echt geen rek zit in onze financieen.
En heb ook aangekaart om die 700-800 euro te verlagen.
Heb ook duidelijk erin gezet, dat wij eigenlijk geen eens geld hebben voor eten te kopen.
k Hoop dat hij daar gevoelig voor is.

Groetjes Claudia x

Buster

Jeetje Claudia,

Het lastige is dat hij met zijn oplossing jullie nu in een houdgreep heeft waar je U tegen zegt.
Was hij nou nog toegankelijk,...

Je vroeg al eerder is er er iemand die me kan helpen, ik weet het eerlijk gezegd ook even niet.
Dat bedrag zal hoe dan ook omlaag moeten of idd, je zegt je praktijk op en kijkt of je dan verder kan.
Je huis verkopen is in deze tijden echt niet wenselijk.

Ik hoop trouwens dat je man snel weer beter is.
Dat is ook een veel betere onder handelings positie.

Bloem2

Bah, bah, bah!

Ik heb aan je gedacht en denk ondertussen nog steeds aan je.
Misschien de volgende oplossingen, je bent niet uit de problemen maar krijgt even wat lucht,
als alles meezit.
1. Vraag een persoonlijk onderhoud met de directeur en neem al je papperassen mee.
2. Misschien kan die directeur dan even wat extra's doen m.b.t. de hypotheek.
3. De maandelijkse terugbetaling gaat naar beneden tot een aanvaardbaar bedrag.
4. Probeer eens een partner te vinden voor de salon in het tehuis zodat je de lasten deelt.
5. Je werkt al bij: geef dat door aan de directeur en geef aan dat ook die verdiensten terug naar de aflossing gaan.
6. Als ik de loterij won hielp ik je verder ............. pfffffff

Kun je hier weer wat mee? Dikke knuff erbij in ieder geval

sacredfour

claudia
Ik hoop dat ik het gehele verhaal goed gelezen heb.
Als er nog geen beslaglegging op inkomen is dan zijn de belangrijkste betalingen de vaste lasten. Hypotheek, gas en licht, enz. Banken en belastingdienst kunnen wachten, behalve dan de wegenbelasting zoals je al heb moeten ervaren.
Ik begrijp het verhaal van die boekhouder ook niet erg goed. Een boekhouder kan zich beter niet met schuldhulp bemoeien.

QuoteHij heeft dan wel de schuld op zich genomen, die wij terug betalen.

Hij ging er zal ik maar zeggen, prat op dat hij geld ''had'' waarmee hij schuldeisers tegen finale kwijting kon betalen.
We hebben toen al gevraagd of de werkgever evt. zou kunnen bemiddelen met een lening.
Zo zou ons hele schuldenpakket worden overgenomen, wij een zo goed als schone lei, en het te af te betalen bedrag was dan goed te doen.
Heeft de baas of de boekhouder daadwerkelijk schuldeisers afbetaald ?
Hoeveel geld hebben deze er in gestopt?
Zo ver ik nou kan zien moeten Julie financi
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

claudia

Hoi Sacredfour,

Oh, wat fijn om te horen dat ik begrepen wordt.
Schuld is niet fijn, maar als we bijvoorbeeld een krediet konden krijgen ergens, dan denk ik dat de aflossing te behappen zou zijn.
En ik denk eigenlijk ook dat het de boekhouder te warm onder de voeten wordt...
Maar..we kunnen evengoed tegenvallers niet meer opvangen nu.
Ik neem het de boekhouder eigenlijk best wel kwalijk dat hij ons nu met de gebakken peren laat zitten, en ons eigenlijk nog verder de misere in duwt.

Buster..wat zou jij voor ons kunnen/willen betekenen?

Groetjes Claudia

Frank45

Hallo Claudia, met veel belangstelling en medeleven heb ik je verhaal en alle reactie's erop gelezen, wij zitten in een soort van zelfde situatie, beide een eigen zaak (mijn echtgenote pedicure en schoonheidssalon, ik nu nog een transportbedrijfje) door het ineenstorten van de omzet van mijn bedrijf door klanten die failliet gaan en wanbetalers zijn onze inkomsten meer dan 60 % gedaald maar de lasten blijven doorgaan en schulden lopen hard op. Ik ben nu bezig met de gemeente om via de BBZ (bijzondere bijstand zelfstandigen) regeling financ

claudia

Hoi Frank,

Nou da's ook toevallig.
Maar wij hebben door alle schulden een negatieve BKR notering.
Helpen ze dan evengoed?
En je huis en auto, wat gebeurt daar mee?
Zou echt een oplossing zijn voor ons.

Dank je voor het meedenken, en jullie ook sterkte.

Claudia

claudia

Hoi,

Ik heb de stoute schoenen aangetrokken, na een nacht wakker liggen heb ik een advocatenkantoor gebeld, die ook aan bewindvoering/schuldsanering/schuldhulpverlening doet.
Het is hier niet ver vandaan, en ik dacht dat een advocatenkantoor wel te vertrouwen is?
Er moet gewoon iets gebeuren.

Groetjes Claudia

Chrissie

Hoi Claudia,

Ben niet zo bekend met advocatenkantoren, maar zoals ik het lees vind ik dat je een hele verstandige keuze hebt gemaakt. Erger dan het was kan het niet meer worden alleen maar beter.  ;)
Wanneer kan je er terecht dan?

Groet Chrissie

Sinds januari 2016 schuldenvrij.

claudia

Hoi,

even een vervolg op t vorige bericht.
Hoewel de site van het advocatenkantoor er goed uitzag, vraag ik me toch af waar ik op moet letten
bij evt. bewindvoering.
Kan iemand me in dit wereldje weg wijs maken? ???

Groetjes Claudia

Frank45

Hoi Claudia, er word alleen gekeken of je er voor in aanmerking komt, daarnaast is er de mogelijkheid om samen met de budgetcoach een plan van aanpak te maken zodat je van je schulden afkomt, BKR noteringen zijn geen beletsel, het gaat hier niet om een wsnp maar het is een manier om je bedrijf en huis te behouden dmv financ

Buster

Claudia,

Er zijn 3 vormen;

Budgetbeheer, dan regelen ze je budget, betalen van de inkomsten de vaste lasten en geven je weekgeld om van te leven. Voor deze dienst mogen ze geld vragen.

Schuldhulpverlening, het benaderen van schuldeisers, doen van een voorstel, toezien op jullie administratie, verdelen van vaste lasten, afdrachten en weekgeld. Je ontvangt je eigen post Voor deze dienst mag GEEN geld gevraagd worden. Deze variant word meestal gebruikt bij een minnelijk traject, via de gemeente. 

Bewindvoering, bij deze variant ontvang je zelf geen post meer. Iemand anders "voert jouw bewind" Vaak gebeurt dit in opdracht van een rechter of bijvoorbeeld bij iemand die door fysieke of geestelijke omstandigheden zelf niet meer in staat is om zijn financi

claudia

Hoihoi,

Vanmorgen weer een telefoontje gehad van de ING, inzake de hypotheek.
Vanwege de achterstand van