Het is anders geweest.

Started by Het_Kan_Anders, Feb 03, 2012, 07:45 PM

Previous topic - Next topic

Het_Kan_Anders

Hallo,

Na een aantal keer deze site te hebben bezocht heb ik maar besloten om mijn verhaal ook te vertellen.
(Ten eerste niemand weet dit van mij behalve me moeder maar moet wel zelf alles regelen)

Het begon allemaal zo'n 3,5 jaar geleden.
Na school ging ik werken en voor mijn leeftijd toen(18) verdiende ik veel en wat ga je dan ook doen veel uitgeven.

In het begin ging het prima als het op was was het op en kon ik niets meer.
Naar mate ik ouder werd en reclame's zag op internet en tv had ik een bedrag van â,¬500 geleend.
Niet zoals afspraak terug betaald, elke maand â,¬100euro + rente, maar inmiddels is dat allang afbetaald.

Daarna ging ik kleding kopen op internet als betaalwijze acceptgiro.
Ik maar niet betalen en het bedrag liep op en op.
Uiteindelijk ook alles betaald en ik was (bijna) zo clean als ik daar voor was. (schulden-vrij)
Ik werkte fulltime en nu nog steeds.

Nu ben ik 6 jaar verder en het schommelt nog al.
Ik heb nu in totaal een schuld van rond de 5500 - 6000. Niet bij 1 iemand maar bij verschillende instanties wat ik heel vervelend vind.

Ik zit nu op mijn 3e loon beslag toen ik mijn 2e had afbetaald voelde ik me vrij, lekker en gelukkiger.
Helaas ben ik weer zo stom gaan leven(op dat moment leuk maar naar mate STOM GEDRAG)

Ik heb nu voor alle rekeningen een betalingsregeling getroffen alleen door mijn 3e loon beslag kan ik andere rekeningen niet op tijd betalen. Ik baal daarvan want ik wil er graag vanaf.
Deze loon beslag zit er nog op voor 1 maand en daarna kom er nog 1 over heen van â,¬1000.

Ik baal er niet van dat ik een loonbeslag heb want ik ben het bedrag sowieso kwijt, Dus daar ga ik niet over piekeren.
Ik vraag me af of jullie weten wat ik nou precies kan doen,

moet ik de andere instanties bellen om te zeggen dat ik een loonbeslag heb en vragen voor een lagere aflossing?
Ik wil alles in 2012 betaald hebben wat we ook makkelijk moet gaan lukken.
Hopelijk heeft ook iemand tips voor mij om niet weer in de zelfde valkuil te vallen.
Ik weet hoe het is om zonder schulden te leven ik moet denk de motivatie hebben om er uit te blijven.
Voor de gene die het willen weten ik weet precies hoeveel ik moet betalen en wat er binnenkomt + ik woon nog thuis eten en drinken betaal ik wel zelf.

Buster

Hoi Het Kan Anders,

Wat een mooi uitgangspunt dat je nu, nu je jong bent, het roer om wil gooien.
Als ik je verhaal zo lees geef je structureel meer uit dan je hebt.
Of je laat het op een aanmaning aankomen dat extra kosten met zich meebrengt.

Wie weet is een budget cursus iets voor je.
Bijna elke gemeente bied er wel een aan, aak zijn ze nog gratis ook.
Waar het uiteindelijk op neer zal komen is dat je leert te plannen.
Door een goed overzicht te hebben van je inkomsten en je uitgaven weet je precies hoeveel je uit kan geven.
Dan is het vervolgens aan jou om de beslissing te maken of je spaart of een klein beetje uitgeeft.

Als ik goed heb geteld ben je nu 24.
Dat betekend dat er nog ene heel volwassen leve in het vooruit schiet ligt.
Iedereen hier kan je vertellen dat een relatie "makkelijker" is zonder schulden.
Of even verder gedacht; wat als je in de nabije toekomst kinderen mag krijgen, dat is dat een stuk fijner als je je geen zorgen hoeft te maken over achterstallige financi

Het_Kan_Anders

Hey Buster,

Bedankt voor je reactie.
Ik ben nu een cursus begonnen 'omgaan met geld' ik weet dat de cursus mij een hoop gaat helpen, zowel nu als voor later.

Ik zal deze site in de gaten gaan houden en ik zal mijn weg richting het schulden vrije leven ook met jullie delen zodat jullie kunnen zien dat het beter met me gaat. (Voor de ge

Buster

Wat goed van je!

Er zijn altijd ge