eindelijk mijn verhaal kwijt kunnen :D

Started by smurfin, Jan 23, 2012, 01:49 PM

Previous topic - Next topic

smurfin

hallo allemaal

ik ben nieuw op dit forum en toen ik zag dat je hier je verhaal kwijt kunt was ik enorm opgelucht

ik woon samen met mijn vriend en samen hebben we 2 kinderen van 3 en een half jaar.

4,5 jaar geleden hebben we ons huidig huis gekoch van mijn schoonouders
het huis was toen 38 jaar en de taxateur heeft hem getaxeerd als een goed onderhouden huis

alles rond bleek er van alles mis te zijn, de keukenkastje zaten proffesorisch vast en gingen steeds schever hangen, we gingen behang scheuren en overal kwam het stucwerk eraf met het behangpapier, onze douchekop kwam na een paar maandjes uit de muur vallen ( ook het stucwerk verkeerd ) en we hebben het maar niet over het tochten en de tuin.....

tot overmaat van ramp hadden we net een andere auto gekocht waarvan de versnellingsbak net buiten garantie het begaf, we hebben een grote auto nodig voor werk e.d. en een andere kopen was duurder dan reparatie dus toch een reparatie van schrik niet ruim 2,5 duizend euro laten doen...
we zagen al die kosten niet zitten en konden het ook gewoon niet meer opvangen dus hebben we een doorlopend krediet  genomen van 17.500 euro bij dsb ( dom, dom, dom ) en er werd ons bij verteld dat we nog we 33 duizend konden lenen ( blij dat we er niet zijn ingetrapt ). helaas moesten we steeds weer opnemen van het afbetaalde gedeelte en voor ons dus eigenlijk goed dat dsb kapot is gegaan want we kunnen nu al 2,5 jaar niet meer opnemen en zijn dus lekker op weg met de aflossing ( evengoed nog 7,5 jaar te gaan )

begin 2011 zagen we het weer niet zitten en hebben een roodstand vehoging op onze rekeningen aan gevraagd om alles af te betalen wat achterstallige betalingen weg te werken en tevens alle verzekering onder 1 maatschappij afgesloten zodat de maandlasten aanzienlijk lager werden ( scheelde ongeveer 50 euro )

helaas was dat bedrag achteraf nog niet helemaal voldoende en zijn we er dus nog niet uit, de komende maand wordt een hele zware maand nog voor ons maar als het goed is hebben we dan nog alleen 3 betaalregelingen en daarmee af, 1 voor nog 8 maanden, 1 voor na deze maand nog 2 maanden en 1 voor dan nog 3 maanden.

we hopen met het vakantiegeld de laatste rekeningen te kunnen betalen op de langdurige betaalregeling na en inmiddels ben ik niet meer heel bang om na de briefenbus te lopen en komt er gelukkig nog maar 3x per week post of zo en lang niet altijd een achterstallige rekening maar vaak ook gewoon de nieuwe maandrekening.

als straks alles achter de rug is hopen we eerst de roodstand af te kunnen werken en stiekum hopen we ook elke maand wat af te kunnen lossen aan het doorlopend krediet, al is het maar 10 euro bij wijze van spreken alle beetjes helpen.

1 ding is wel een sport bij me geworden, ondanks 2 kleine kinderen waarvan er 1 in de luiers weet ik me elke week weer te redden met het minimale inclusief babyvoeding en luiers en red ik het soms met 60 euro in de week inclusief lekkers

ik ben blij dit vorum te hebben gevonden en me hart te kunnen luchten want dit is al die jaren bij ons tussen de muren gebleven wat ergens wel een hele druk op onze relatie heeft gelecht

met vriendelijke groet smurfin

Chrissie

Welkom smurfin

Ik heb vol bewondering je verhaal gelezen, wat doen jullie het goed zeg, pet je af voor jullie!!
Die 7,5 jaar horen misschien nog lang maar zijn voorbij voordat je het door hebt.
Ga zo verder dan komt het helemaal goed!

Groet Chrissie

Ps blijf lekker je hart luchten dat voorkomt dat je ziek wordt en je kunt er weer even beter tegenaan.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Bloem2

Dag Smurfinneke,

Poeh, jullie hebben het wel voor de kiezen gehad. Wat een pech!
M.b.t. de aflossingen doen jullie het HARDSTIKKE goed.  Met een beetje
geluk ben je over 8 maanden van die betalingsregelingen af en kun je
je richten op het laatste.

Gaat best goedkomen, typ het hier maar van je af.

smurfin

bedankt voor jullie lieve reacties..

eigenlijk hadden we gehoopt dat deze maand de laatste echt zware maand zou zijn maar helaas werd onze hond vorige maand heel ziek en is die voor de dood weg gehaald ( maagtorsie ), ookal is het geld oor de operatie eigenlijk niet aanwezig hebben we hem wel laten helpen want wij zijn van mening dat als je huisdieren hebt moet je al wat mogenlijk is doen om ze te verzorgen...
vandaar ook dat we een zware maand krijgen want de dierenarts heeft het zonder toestemming geincasseerd, normaal staan we dat toe maar nu hadden we specifiek om een rekening gevraagd...
we hebben het teruggehaald boos telefoontje gehad wegens reden geen toestemming, hun antwoord was we sturen gelijk een mailtje met de rekening en de volgende dag hebben ze het weer geincasseerd.

we hebben het er maar bij gelaten maar goed 900 euro we beginnen nu met een tekort van 600 euro deze maand, dat wordt dus weer 1 rekening 1 maand opschuiven maar volgende maand hebben we een extraatje dus dat is op te vangen :D, en zo is die rekening van de dierenarts dan ook maar betaald moet uiteindelijk toch gebeuren

sacredfour

@smurfin
Het is de vraag of DSB nog wel gerechtigd de schuld op jullie mag vorderen. Heb je nooit bezwaar aangetekend? De curators van DSB zijn gemachtigd de uitstaande vorderingen te blijven innen, maar de vraag is of de vordering ondertussen niet is verpand. Je zou hier bewijs voor kunnen vragen, bv de originele akte. Het zou heel goed kunnen dat er een
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

smurfin

hoi bedankt voor je reactie

dit is allemaal nieuw voor me

hoe kan ik achter al dit komen wat je net hebt gezegt
die akte zijn ze verplicht die ter inzage te bieden als ik er om vraag? kan me voorstellen dat ze dat niet willen als ze weten dat ik het kan ga aanvechten mocht ik dat willen.
en verder als ik dat allemaal ga uitzoeken kan ik dan niet verder in de problemen komen? ik wil namelijk net als de meeste hier een schone lei en niet meer problemen...

uiteindelijk hoe slordig dsb ook was zijn we zelf zo stom geweest om in de val te trappen, zeker gezien het bij onze eigen bank volgens internet niet lukte, en wie zijn billen brand moet op de blaren zitten en daar zijn wij geen uitzondering op. maar het is ook gelijk een les voor het leven, voor mij nooit een lening weer, zelfs niet als een deel van mijn huis weer afbrokkeld voor hetzelfde bedrag als de aflossing kunnen we het binnen een redelijke termijn gespaard hebben.

groetjes smurfin

marco

Smurfin, welkom bij de club, ook wij hadden een DSB hypotheek en lening. Maar ik zie mijzelf en Bianca niet als schuldig voor onze schuldproblemen. Ik verwacht beleid van de overheid om te voorkomen dat wij met dubieuze banken leningen afsloten. Maar dezelfde overheid heeft de DSB een bankvergunning verleend.

Je kan nog steeds bezwaar aantekenen tegen DSB woekerprodukten. Dit hebben wij ook gedaan. Kijk eens op https://www.dsbcompensatie.nl/ de officiele site voor claims tegen de DSB. Als ik jullie was zou ik zo
Marco en Bianca

sacredfour

Als ik dat zo eens lees zijn de curatoren van DSB ook niet de makkelijkste.

Ik lees in een bericht van Pieter Lakeman:

Een grote tegenvaller want Scheringa was in Nederland de koning van de securitisaties. Bijna de helft van alle vorderingen van DSB waren gesecuritiseerd.

Dit betekend dat de vorderingen doorverkocht zijn.
Alleen de rechtmatige eigenaar(s) van een vordering hebben het recht deze te innen.
Ga je dit proberen uit te zoeken dan zullen de curatoren er alles aan doen deze informatie te verbergen, zij zijn er namelijk om zoveel mogelijk geld op te eisen voor de schuldeisers van DSB.
Ik denk als je het op deze manier aan wilt pakken je een goedwillige advocaat moet gaan zoeken.

1 Hij moet BSB vragen voor een afschrift van de boekhouding, niet de bankafschriften, maar de boekhouding van de bank waaruit onomstotelijk vast gesteld kan worden dat deze vordering nog volledig bij DSB in de boeken staat. Het kan zijn dat DSB alleen nog maar de servicing agreement with the investors bijhoud.

2 Het originele contract. Een kopie is niet geldig. Met de (natte) handtekeningen van beide partijen.

3 Pooling and servicing agreement. MERS als die er is.

4 Standaard klacht tegen DSB dat ze een veel te hoge lening hebben verkocht.(dwaling)

Art. 6:37 BW geeft recht op opschorting van betaling als er hier geen duidelijkheid is.
Dit laatste maakt het interessant!
Heb je recht op rechtsbijstand dan zal ik hier zeker werk van maken! Het is dan wel belangrijk dat je advocaat ook niet bang is om tegen de bank in te gaan.

De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

sacredfour

Quotewie zijn billen brand moet op de blaren zitten
Denk je dat Dirk Scheringa op de blaren zit? Kijk eens naar deze youtube film over de schunnige praktijken van de banken.
http://www.youtube.com/watch?v=t8TyIOxDM_s&feature=related

smurfin

hallo allemaal

jullie hebben zeker gelijk, dat bedoelde ik ook niet met het eigen schuld gedeelte, we hadden niet zo naief moeten zijn met het oversluiten om te denken dat kan wel.
je gaat er van uit als de nederlandse bank erachter zit dat ze het allemaal wel in de gaten houden maar misschien hadden we zelf ook eerst beter moeten kijken wat het allemaal inhoud.

we hebben gisteren op die site bezwaar gemaakt en zien wel hoe dat nu verder gaat.

verder gaat het allemaal wel de goede kant op dus wel blijven positief
we zorgen elke maand dat eerst de alle belangrijkste rekeningen weg zijn, hypotheek, gas, water, licht lening en verzekeringen ( woon, auto en gezondheid)

daarna nemen we op wat we nodig hebben deze maand aan etensgeld en overige produkten , had er een tweede rekening voor maar merk dat je sneller uitgeeft als je de pin gebruikt omdat je niet ziet wat je allemaal hebt uit gegeven

de rest gaat over naar regelingen en eventuele achterstallige rekeningen ( die gelukkig bijna allemaal weg zijn )

als dadelijk alles weg is zijn we van plan om zo door te gaan en te laten staan wat anders naar regelingen ging om zo onze roodstand weg te werken, en bij elke 500 euro mogen/gaan we naar de bank om de maximale roodstand te verlagen zodat er geen verleiding is om er weer aan te komen

vanavond gaan we de laatste achterstallige rekeningen over maken ik heb al een pavlova in de oven staan om het te vieren ( goedkoop om te maken ), want voor ons is dit een reden voor een klein feestje

ik vraag me trouwens af andere mensen met schulden zich herkennen in hetvolgende

ik heb 1 a 2 dagen in de maand van die depridagen dat ik het even allemaal niet meer zie zitten financieel gezien en er gewoon moe van ben, maar op de een of andere manier is dat dan voorbij als ik ff mijn hart heb gelucht bij mijn partner, en dan heb ik ineens weer enorm veel strijdlust om het weer volop aan te pakken en inplaats van dan vooruit te denken aan wat er nog ( maar ) komt ga ik dan ineens achteruit kijken naar wat we allemaal al wel hebben weg gewerkt dan lijkt wat nog moet komen ineens een eitje.

groetjes smurfin

Buster

Hoi Smurfin,

Ja dat is heel herkenbaar hoor.
Schulden kunnen een relatie maken of breken.
Als je de kunst hebt verstaan van het elkaar in evenwicht houden, nou, prijs jezelf gelukkig, dat is onbetaalbaar.
Dat wil niet zeggen dat het altijd koek en ei is, maar dat zal je ook wel herkennen ;)

Hier thuis zie ik altijd alle beren op de weg liggen, ook de niet realistische.
Dan heb ik soms de blik van mijn man nodig om te zien wat er allemaal wel mogelijk is of wat een mogelijke oplossing kan zijn.
Daarin tegen heeft hij mij soms nodig om uit te leggen waarom iets niet kan (als het gaat om uitgaven)
En zou houden we elkaar overeind.

Oja, en ik wou nog even zeggen dat ik grote bewondering heb voor je.
Hoe is je verhouding op dit moment met je schoonouders dan?
Kan me voorstellen dat er ook wel door je hoofd schiet dat de gebreken bij hun bekend waren,...

smurfin

hey buster

idd in het begin toen we de eerste gebreken merkten ( wat eigenlijk begon met het behang scheuren ) heb ik me heel kwaad gemaakt, nu heb ik me er inmiddels bij neergelegd.

als mijn schoonvader nu weer zeurt van ga dat nou eens schilderen of je moet een nieuwe wc beneden plaatsen ( wat eigenlijk nodig aan vervanging toe is ) zeg ik gewoon als jullie destijds eerlijk de gebreken had verteld hadden wij al die kosten niet extra hoeven te maken, nu moeten we eerst sparen en verder negeer ik het onderwerp.

verder loopt het contact wel goed, de kinderen zogen daar ook wel voor want die zijn zo blij als ze opa en oma zien

verder idd je vult elkaar aan, soms is iemand om tegen te kunnen mopperen genoeg en tja dan is mijn partner toch echt het haasje, later zeg ik wel weer sorry haha maar op dat moment zie je dat ff niet

smurfin

zo ff een blij gevoel :D

gisteren ging ik enorm opgewekt naar de brievenbus, maar toen ik hem open deed kwam toch weer een keer dat gevoel van oh oh.
er lag een dikke stapel van rond de 10 enveloppen in de bus

vroeger waren min 8 van de 10 rekeningen dus het blijft dan spannend, deze keer was dat alleen niet het geval.
1 acceptgiro van een betaalregeling ( was bekend dus )
en voor de rest rekeningoverzicht en jaaroverzicht dsb, burgernet, reclame een erg vroeg kaartje voor mijn dochter die eind februarie 3 wordt en een brief dat het geld van de id kaart voor 30 jan wordt teruggestord :D

waarom ik dit meld.... gewoon omdat het ook lekker is om positieve dingen te melden en ik daar vandaag gewoon nog blij van ben :D
kijken wat mr mailman ons vandaag weer brengt, misschien wel een winnend staatslot haha

Buster

Fijn dat dit soort dagen ertussen zitten, anders hou je het niet vol!

sacredfour

Ik kijk drie keer per dag of er nog post is. Ik hoop altijd op een brief van een incassobureau, maar helaas. :o ::) ;D Dan maar een paar aanpassingen van mijn brieven hier op dit forum zetten.