waneer komt alles goed?

Started by bob71, Jan 18, 2012, 01:37 PM

Previous topic - Next topic

bob71

:'( :'(

ik ben op dit forum terecht gekomen door BUSTER.
waar ik enorm veel steun aan heb.  BUSTER bedankt!!!!

ik ben getrouwd en heb 5 kinderen. hiervan zijn er ook uit mijn eerste huwelijk.
na mijn scheiding heb ik een tijdje voor mijn kinderen alleen moeten zorgen, en schulden van mijn ex moeten betalen, hiervoor heb ik hard moeten werken.
maar het was gelukt,
daarna ben ik een nieuwe relatie begonnen, maar daar kreeg ik meer slaag dan eten. en heeft een aantal jaren geduurd, angst om weg te gaan. meer kan en wil ik er niet over kwijt.
uiteindelijk vertrokken met de kinderen en de kleding , meer was er niet.
heb maanden bij mijn moeder ingewoond en uiteindelijk een woning toegewzen gekregen.
beetje bij beetje het huisje ingericht, en alles een plekje gegeven, toen dat inorde was kreeg ik een relatie met mijn nu huidige man.
getrouwd, en nog kinderen gekregen.
mijn man had door een eerdere relatie schulden door zijn ex, we hebben dit samen geregeld en zijn er bijna vanaf.

omdat ik zelf enorme gewrichtsklachten heb, is het voor mij onmogelijk om te gaan werken. uitkering is er niet.  mijn man werkt fulltime.
we zijn de laatste 3 jaar enorm aan het puzzelen om alles te betalen.
toen dat op een gegeven moment niet meer ging hebben we besloten om hulp te vragen.
die vonden we in de buurt. BUDGETBEHEER genoemd. altans dat dachten we.
alles daar op papiergezet en meneer zorgde voor de rekeningen.
na een tijdje kregen we bericht van de woningbouw dat er een huurachterstand was van 2000euro.
schrikken was dat zeker!!!en enorm....meteen alles opgevraagd en jawel hoor meneer inde zijn eigen geld en deed voor de rest niets.
alles hebben we teruggevraagd en meteen de woningbouw gaan betalen.
Maar zij hadden inmiddels alles al doorgegeven aan de deurwaarder.
toen er redelijk veel was afgelost hebben ze het vonnis bij de rechtbank ingetrokken.
maar omdat we hierdoor met andere rekeningen achterbleven met betalen kwam van het een het ander. schoolgaande kinderen die ook geld kosten, reizen is ontzteend duur omdat ze nog geen 18 jaar is.
nu hebben we alweer achterstand op dit moment nog 2 mnd. we zijn hier al voor bij de kantonrechter geweest en het verhaal uitgelegd.
wat ik er wel bij moet zeggen is dat op de dag dat we een nieuwe betalingregeling hebben getroffen met de woningbouw, deze alsnog de stukken heeft doorgestuurd naar de deurwaarder, die heb ik ook meteen gebeld en alles uitgelegd, en ook die zij meteen naar de rechtbank gestapt.
op dit moment wachten wij op uitspraak  enwel op 8 februari a.s.
ik ga niet zitten wachten tot er uitspraak is, dus ik heb de burgemeester een mail gestuurd.
omdat mijn man beroepsmillitare is geweest, en veel contact met hem heeft gehad in die tijd, kregen we gisteren al een mail dat er hulp kwam van hem uit.
hij ging alles even navragen her en der en er volgd spoedig bericht.

ook hebben we op dit moment een goede bewindvoerster die alles zeer snel en goed geregeld heeft
vertrouwen in haar is er zeer zeker. geen twijfels over
nu krijgen we ons weekgeld van 175euro, waarvan reisgeld en kleding en boodschappen van gedaan moet worden. en benzine als het nodig is.
nu ga ik leren creatief te zijn met het budget. moet er 7 personen blij mee maken.
maar het creatieve zal ik zeker op dit forum terugvinden

maar ondanks alles ben ik er enorm ziek van.
slecht slapen, slecht eten, nergens geen zin meer in. ben helemaal op.
ik probeer het hoofd zoveel mogelijk boven water te houden.
liefs BOB......

Buster

Hoi Bob,

Dat is niet niks zeg.
Eerst een schuldenlast wegwerken en er dan weer voor te staan.
Ik kan me voorstellen dat je bij een 2e budgetbeheerder wel 10x nagekeken hebt of deze wel legitiem is. 

Het zou eventueel kunnen dat je de oude zou kunnen aanklagen.
Die heb je betaald voor diensten die niet geleverd zijn en daardoor heb je extra kosten gemaakt.
Die zou je moeten kunnen verhalen.

Ik lees met bewondering van je doorzettingsvermogen.
Ik weet zeker dat met het lezen van jouw verhaal, je anderen op jouw beurt tot steun bent.
Het enige wat je nu nog nodig hebt is een positieve uitspraak, want aan de rest schort het niet.

Hou vol!

JackenFleur

Wow, jij bent echt een voorbeeld van een doorzetter!!!

Je mag supertrots op jezelf en je gezinnetje zijn!

Welkom hier trouwens  ;) liefs Fleur

Bloem2

Ik word werkelijk KOTSMISSELIJK van z.g. hulpverleners die mensen nog verder in de shit helpen. Ik kan er met mijn pet niet bij dat iemand z

jan

Quotedie vonden we in de buurt. BUDGETBEHEER genoemd. altans dat dachten we.

Dit zijn geen hulpverleners, maar oplichters. Ze pakken geld van de zwakkere om erzelf beter van te worden.

Bob, je wordt hier ook ziek van, maar is altijd hoop en licht aan het eind van de duisternis. Uiteindelijk gaat het goed komenmet jou en je gezin. Geef niet op!
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

bob71

wat is het fijn om te lezen dat er mensen zijn die met je meeleven en meedenken.
die zijn er niet veel meer....
ben blij dat ik op dit forum ben aangemeld door BUSTER.
ik vind ook, dat je op dit forum gerustgesteld word door de verhalen te lezen,  en dan te reageren natuurlijk.

als je ervaring hebt met budgetbeheerders die je Bezeiken!!!om het zo maar even uit te drukken, dan leer je daarvan.
ik heb dat een tijd niet gehad dat ik iemand vertrouwde, maar dat gevoel krijg ik hier weer terug.

ook heeft onze burgemeester gisteren per e-mail gereageerd, en aangegeven dat zijn mails waren uitgezet...alles wordt grondig onderzocht nu.
want wij zijn deze huisuitzetting niet schuld!!!!

groetjes BOB

JackenFleur

jan

Spam  ;D Vraag aan Peter of je mailbox groter mag.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Bloem2

Buster

Bob, het je nog iets gehoord over de mail van de burgemeester?
Volgende week is de uitspraak, toch?

Toi toi toi!!!