Er is licht aan de tunnel

Started by Voyager, Jan 14, 2012, 05:27 PM

Previous topic - Next topic

Voyager

Ook ik heb schulden. Sinds 2005 ben ik nu aan het afbetalen en ik wou dat ik deze site eerder had opgemerkt, ik ben vandaag op deze website gestuit omdat er vandaag een bericht in de kranten stond over teveel rente die incasso bureaus hebben berekend.

Ik heb de hotelschool gedaan waardoor ik altijd wel redelijk verdiend heb maar nooit echt een topsalaris heb gehad waar ik me in de jongejaren zo gek door liet maken.  Dus ik klaag niet dat ik nu nog aan het terugbetalen ben.

Om bij het begin te beginnen, mijn schuld in 2005 was totaal 40.000 euro. 1 creditcardmaatschappij (visa 19.000) en 3 banken (staalbankiers, Rabobank en ABN Amro). Bij Staalbankiers had ik een consumptief krediet (14.000) en bij Rabo (1.500) en ABN (5.000)was het structureel rood staan tot het limiet. Dit waren de keiharde feiten die ik toendertijd onder ogen moest zien en moest gaan terugbetalen.

Ik heb voor 2005, jaren en jaren boven mijn stand geleefd door te reizen (vriendin in Australie en ik leefde met mijn broer die depresief was en jarenlang geen inkomen heeft gehad) en dingen te doen waar ik eigenlijk geen geld voor had. De schulden werden van controleerbaar naar oncontroleerbaar waardoor ik in een depressie kwam (lang in bed blijven liggen, geen post durven open te maken etc. etc..

Tot het moment dat ik het huis werd uitgezet. Dat was de ultieme vernedering voor mij, probeer dan maar je restje eigenwaarde terug te winnen.

Ik heb ontzettend veel steun gehad aan mijn familie, mijn vader heeft er voor gezorgd dat het incasso bureau van Visa geen rente ging rekenen vanaf 2005, dit was helaas niet gelukt bij de andere incassobureaus. Ik heb helaas geen contact meer met mijn vader omdat ik het idee heb dat als ik toendertijd de schuldsanering was ingegaan ik er 2 jaar geleden vanaf zou zijn geweest. Mijn zus en zwager hebben me sinds 2005 in huis genomen en mijn zus heeft me sinds 2011 op budget gezet (25 euro pw, ik rook!) waarbij ik ook kostgeld betaal, daar stond ik op en natuurlijk mijn schulden aflos. Werk vinden was op zich niet moeilijk omdat ik alles aanpakte, ik heb in de beveiliging, callcenter en klachtenafdeling gewerkt, door mijn opleiding en instelling kon ik regelmatig promotie maken of meer geld gaan verdienen. De periode van 2005 tot heden typeer ik als de weg omhoog. Ik had dit waarschijnlijk nodig om meer te groeien in het leven en als mens. Het waren soms rottige tijden omdat ik soms met mijn zus ruzie had over "mijn"geld maar ze heeft altijd voet bij stuk gehouden waar ik haar dankbaar voor ben.

Ik heb sinds 2011 weer volledige controle over mijn fanancien. Mijn schuld is nu 2.250 euro die ik binnen enkele maanden ga aflossen. Het mooie van dit alles vind ik dat ik mijn zus en zwager nu 850 euro pm aan kostgeld betaal om ze te bedanken voor hetgeen ze voor mij gedaan hebben. Ik betaal nu 400 euro pm af aan mijn laatste restschuld. Dit jaar ga ik weer op mijzelf wonen en dan kan ik schuldenvrij een relatie aan gaan. (ik heb helaas nog niemand, in de afgelopen 6 jaar ook niemand gehad vanwege de schaamte)

Het leven is goed :)

Bloem2

Voyager, petje af! Voor jou en je familie.
Misschien wordt het dan nu ook tijd om het contact met je vader te vernieuwen?
M.i. heeft hij op dat moment gedaan wat hem, voor jou!, het beste leek.
Hij heeft je toch niet moedwillig uit die sanering gehouden?
JIJ hebt het wel gedaan h

Voyager

Quote from: Bloem2004 on Jan 14, 2012, 05:51 PM
Voyager, petje af! Voor jou en je familie.
Misschien wordt het dan nu ook tijd om het contact met je vader te vernieuwen?
M.i. heeft hij op dat moment gedaan wat hem, voor jou!, het beste leek.
Hij heeft je toch niet moedwillig uit die sanering gehouden?
JIJ hebt het wel gedaan h

Bloem2

Gelukkig schrijf je dat er misschien nog herstel mogelijk is.

Het leven begint bij 40, of 41 !
Nu gaat eindelijk het genieten beginnen..

Kaatje

Voyager, je moet doen wat je zelf wilt, maar mijn mening is dat het zonde is dat je geen contact meer hebt met je vader door geldzaken! Laat geldzaken de relatie niet verbreken, probeer als je dat zelf wilt het contact te herstellen. Hij heeft het goed bedoeld.
Ik spreek uit eigen ervaring dat het fijn is als het contact weer hersteld is. Ik heb vele jaren geen contact met mijn vader gehad, door andere omstandigheden, maar vorig jaar het contact weer opgezocht en verwijt het mezelf wel eens waarom ik niet eerder het contact heb opgezocht. Nu is je vader er nog. Dus neem de tijd  nu ervoor en dat je niet later jezelf gaat verwijten, had ik toen maar dit of dat.

Voyager

Quote from: Bloem2004 on Jan 14, 2012, 10:39 PM
Gelukkig schrijf je dat er misschien nog herstel mogelijk is.

Het leven begint bij 40, of 41 !
Nu gaat eindelijk het genieten beginnen..

Het "genieten" is begonnen toen ik deze website gevonden had. Als je aan me vraagt wat ik de afgelopen 6 jaar heb gedaan dan is mijn antwoord "gewerkt". Ik had eerder deze forum moeten vinden met alle prachtige tips en trucs en het belangrijkste eigenwaarde en ondanks alles toch proberen te genieten van het leven.

Voyager

Quote from: kaatje on Jan 14, 2012, 10:53 PM
Voyager, je moet doen wat je zelf wilt, maar mijn mening is dat het zonde is dat je geen contact meer hebt met je vader door geldzaken! Laat geldzaken de relatie niet verbreken, probeer als je dat zelf wilt het contact te herstellen. Hij heeft het goed bedoeld.
Ik spreek uit eigen ervaring dat het fijn is als het contact weer hersteld is. Ik heb vele jaren geen contact met mijn vader gehad, door andere omstandigheden, maar vorig jaar het contact weer opgezocht en verwijt het mezelf wel eens waarom ik niet eerder het contact heb opgezocht. Nu is je vader er nog. Dus neem de tijd  nu ervoor en dat je niet later jezelf gaat verwijten, had ik toen maar dit of dat.

Jij en Bloem hebben helemaal gelijk Kaatje!
Door alleen al erover te schrijven zie ik het absurde hiervan in. Hij heeft zijn best gedaan, mijn doelstelling voor 2012 wordt om contact te zoeken met mijn vader! :)

Kaatje

Dat is een hele mooi doelstelling voor dit jaar :)

jan

Ruzies gaan altijd over geld en voetbal. Neem contact op met je vader, voordat het te laat is, je krijgt spijt als je dit niet heb gedaan.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Chrissie

Heel goed van je Voyager, uit eigen ervaring weet ik hoe belangrijk het is. Mijn moeder heeft geen afscheid van haar van haar vader kunnen nemen en dat heeft haar altijd pijn gedaan, toen mijn oma op sterven lag heb ik ondanks dat iedereen erop tegen was en ik zelf ook geen contact met haar had, haar toch opgehaald en haar de kans gegeven om afscheid van haar moeder te nemen, mijn oma kon niet meer praten en was nauwelijks bereikbaar maar toen ze mijn moeder zag lichtten haar ogen toch op en zag je haar stralen ze hebben nog geknuffeld en nog geen uur later was het gebeurt maar voor mijn moeder was dit heel goed! Ze heeft dit beter kunnen verwerken.

Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Buster

Wat een beetje schrijven naar elkaar allemaal niet kan doen h

Voyager

Quote from: kaatje on Jan 14, 2012, 11:09 PM
Dat is een hele mooi doelstelling voor dit jaar :)

Ik had nog geen goede voornemen Kaatje, nu heb ik er wel 1 :)

Voyager

Quote from: jan on Jan 14, 2012, 11:45 PM
Ruzies gaan altijd over geld en voetbal. Neem contact op met je vader, voordat het te laat is, je krijgt spijt als je dit niet heb gedaan.

Dat ga ik zeker doen Jan, ik heb er nu al spijt van

Voyager

Quote from: Chrissie on Jan 15, 2012, 12:52 AM
Heel goed van je Voyager, uit eigen ervaring weet ik hoe belangrijk het is. Mijn moeder heeft geen afscheid van haar van haar vader kunnen nemen en dat heeft haar altijd pijn gedaan, toen mijn oma op sterven lag heb ik ondanks dat iedereen erop tegen was en ik zelf ook geen contact met haar had, haar toch opgehaald en haar de kans gegeven om afscheid van haar moeder te nemen, mijn oma kon niet meer praten en was nauwelijks bereikbaar maar toen ze mijn moeder zag lichtten haar ogen toch op en zag je haar stralen ze hebben nog geknuffeld en nog geen uur later was het gebeurt maar voor mijn moeder was dit heel goed! Ze heeft dit beter kunnen verwerken.

Een mooi verhaal Chrissie! Het blijkt maar weer wat voor een bijzonder persoon je bent.

Voyager

Quote from: Buster on Jan 15, 2012, 11:28 AM
Wat een beetje schrijven naar elkaar allemaal niet kan doen h