Hypotheekrente van 4,3 naar 5,9%!

Started by sacredfour, Jan 11, 2012, 10:25 PM

Previous topic - Next topic

sacredfour

Gisteren dus het bezoek aan deze advocaat.
Gelukkig een advocaat die enig begrip kan opbrengen voor de manier waarop ik deze zaak probeer af te handelen. De meeste advocaten zouden zeggen, u heeft een schuld die afbetaald moet worden, einde verhaal!
Hij was wel van mening dat er weinig kans was om de executieverkoop te stoppen.
Hij stelde voor om de bank toch maar een x bedrag per maand te gaan betalen, dit zou mij zeker sterker doen staan bij een eventuele rechtszaak.
Ik vertelde hem dat ik een voorstel had gedaan aan de bank om voorlopig, met de betalingen van 4,3% door te gaan totdat het conflict opgelost was en dat de bank dit geweigerd had.
Het beste aanknopingspunt voor een verdediging vond hij de securitizatie die mogelijk plaats gevonden heeft.  Ik moest hem wel vertellen dat securitizatie cessie is voor de wet, en als we dit konden bewijzen we het de bank heel lastig konden maken omdat de bank dan niet meer de wettige eigenaar is van de vordering. Ook heb ik hem uitgelegd dat het instrument voor securitizatie de leenovereenkomst is. Als de bank nog in bezit is van het document van de leenovereenkomst in zijn originele vorm, dus geen kopie, dan is er geen securitizatie. Het plan is nu dat de advocaat een brief gaat schrijven, waarin hij inzage vraagt in dit originele document. Ik weet nu al dat de bank dit zeker zal weigeren. Ik ben benieuwd of hij als advocaat hier meer voor elkaar krijgt dan ik.
Ik denk wel dat ik een advocaat gevonden heb waarmee ik in zee kan gaan. Wat een verschil met mijn vorige advocaat die de zaak ICS behandelde. Dit was een advocaat die dacht vanuit het standpunt dat jij de sukkel bent en hij de alwetende, en totaal geen moeite nam om verder onderzoek te doen naar alle informatie die ik hem toestuurde.

Lees dit bericht van deze familie die het tegen de bank opneemt.
Lees ook de brief die ze gestuurd hebben naar de bank, onderaan het verhaal

http://www.klokkenluideronline.nl/artikel/15619/moedig-gezin-weigert-bank-te-betalen-2

De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Libra

Ik heb smakelijk zitten lachen om die brieven in zeer positieve zin!
Natuurlijk hebben deze mensen een punt. Een heel goed punt zelfs!!

Alleen......ik denk niet dat de ING (of gelijk welke andere hypotheekverstrekker/bank) dit ooit zal toegeven, noch een rechter dit toe zal wijzen, want dat zou komplete anarchie betekenen. :)

Dit zou alleen maar kunnen lukken als alle mensen wereldwijd dit tegelijkertijd zouden doen, maar dat zit dan ook gelijk de crux!

Fijn dat je nu voor je gevoel een goede advocaat hebt!

Ben benieuwd hoe het verder gaat....

Succes!!!

Bloem2

Zou er in Nederland een rechter zijn die jou in het gelijk stelt ?
D

Buster

Hoe staat het er inmiddels voor?

Ben je al iets opgeschoten met je advocaat?

sacredfour

Ik zal hem vandaag maar weer eens een mailtje sturen om te vragen of hij al antwoord heeft gehad op zijn brief naar de bank. Ook zal ik hem vragen of hij al mijn brieven heeft bestudeerd en wat hij vindt van mijn benadering.
Morgen komt er een makelaar in opdracht van de bank om het huis te taxeren.
Ik denk niet dat het een goed idee is , dat ik de brief van de advocaat op dit forum zet. Ik krijg wel de indruk, dat zijn brief niet krachtig genoeg is en dat de bank daarom niet eens de moeite neemt om terug te schrijven.

De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Libra

Ooohhhh........dat zou wel  heel vervelend zijn sacredfour!!

Het grote nadeel is dat je zelf die makelaar weer moet betalen.
De bank stuurt ze op je dak en schuiven de rekening gewoon door op jouw konto!!! >:(

Heel veel succes en ik hoop dat je toch nu eens wat positief nieuws gaat krijgen!

gewoon

Hoi

Maak mij bezorgt hoe het gaat, met alle gelijk komt niet altijd recht.

Hoop dat je bank geen buldozer blijkt

Denk aan jou

Gewoon

sacredfour

Maak je geen zorgen....
Het antwoord dat de advocaat heeft gehad van de bank is zoals gewoonlijk erg ontwijkend. Nu wacht de advocaat op antwoord van de bank: wanneer hij kan langskomen om de originele stukken in te zien. Dat wordt een probleem, want die hebben ze waarschijnlijk niet meer! Zover ik weet heeft de bank hier nog geen antwoord op gegeven.

Libra

Fijn om weer wat van je te horen Sacredfour!!

Ik mistte je hier ook al en jouw inbreng.

Succes nog even met wachten dan maar en ik duim voor je dat het allemaal goed voor jou afloopt!

Fijn weekend en succes!

sacredfour

Ik kreeg deze interessante link doorgestuurd van een collega bankhater. 
http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=BV1055

Interessant is vooral het gedeelte waar de rechtbank uitspraak doet over de mogelijke gevolgen van securitizatie.
Dit geeft mij weer hoop!

sacredfour

Vandaag bericht gehad van een notaris. De datum die ze willen aanhouden voor de executieverkoop is 27 maart. Het wordt nu spannend!
We zullen nu naar de rechter moeten stappen.

sacredfour

Net terug van de rechtbank.
Een ontruiming van mijn huis is voorlopig afgewend.
Ik heb nu twee weken gekregen om te onderhandelen over een lagere rente of een onderhandse verkoop.
We hebben ons verhaal gedaan over de securitisatie, en ook verwezen naar die andere securitisatiezaak.
De rechter melde alleen, interessant. Hij stelde wel vragen aan de advocaat van de bank of er securitisatie had plaatsgevonden.
De advocaat kwam met een vaag verhaal, ja, het kan wel dat er vele hyoptheken samengevoegd zijn en dat deze gesecuritiseerd zijn, maar de bank is nog steeds eigenaar.
De rechter is hier verder niet op ingegaan. Hij vond wel dat ik recht had om dit te vragen.
Maar ja dit was de voorzieningsrechter en het ging om

Buster

Dus voorlopig nog een dak boven je hoofd,...

Hoe schat je je kansen in?
Gaan ze voor een lagere rente of word het verkoop?

Ik duim voor je!

sacredfour

Buster, de komende twee weken wordt onderhandelen met de bank.  Ik kan hier verder niet veel meer over vertellen. Zodra deze onderhandelingen zijn afgehandeld zal ik mijn verhaal doen. Laat ik het erop houden dat ik redelijk positief ben. :)