Gisteren ontving ik dit antwoord van de bank:
<> Bank
<> Klachtenmanagement Postbus <>
Onze referentie 1 mei 2012
Onderwerp <> Hypotheek en renteverlenging
Beste heer <>,
Op 27 april 2012 ontving ik uw reactie op het voorstel van <> Bank van 23 april j.l. met het kenmerk <>. U geeft aan dat u nog geen antwoord heeft op uw vragen met betrekking tot de securitisatie van uw hypotheek. ln deze brief geef ik u een toelichting.
U vraagt <. Bank of uw hypotheek is gesecuritiseerd en op welke wijze dat is gebeurd. Securitisatie houdt kort samengevat in dat de bank vorderingen op klanten inzake hypotheken overdraagt aan een derde partij. SNS Bank securitiseert regelmatig hypotheken, net zoals de meeste banken in Nederland. Securitisatie leidt uiteindelijk tot, voor de klant, goedkopere hypotheken. Volgens de wet is securitisatie toegestaan. De wet verlangt niet dat de klant toestemming moet geven voor securitisatie.
Het beleid van <> Bank is om geen mededelingen te doen over de vraag of bepaalde hypotheken gesecuritiseerd zijn. lk kan u dus geen antwoord geven op uw vraag of uw hypotheek is gesecuritiseerd. Ook op de andere vragen die u hierover stelt kan ik u geen antwoord geven.
Overigens zijn uw vragen over securitisatie niet relevant met betrekking tot de renteverlenging op uw hypotheek. Het voorstel van <> Bank voor een variabele rente vanaf de renteverlengingsdatum is geldig tot 21 mei 2012. Daarna komt dit voorstel te vervallen. Ik zie uw reactie met belangstelling tegemoet.
Met vriendelijke groet, <> Bank
<>
<> Klachtenmanagement Beroepszaken
<> Bank N.V.