Als antwoord op mijn brief kreeg ik een klachtenformulier toegestuurd!
Dit is dan mijn vervolg brief:
<> Bank
Postbus <.
<>
Uw referentie: <> <> 13-3-12
Betreft hypotheek <>
Beste <>,
Ik dank u voor u brief van <>
Tot mijn spijt moet ik u mededelen dat ik niet veel voel voor een afspraak met mevrouw <>.
Ik heb in mijn vorig gesprek met haar aangegeven dat ik wilde onderhandelen over de hypotheekrente. Als er bij voorbaat uitgegaan wordt dat de <> bank ten alle tijden de superieure partner is in de onderhandelingen, hebben deze onderhandelingen voor mij weinig zin.
De <> bank heeft al niet zijn beste kant laten zien door geld van mijn rekening te halen voor de hypotheek voordat er een nieuwe overeenkomst was. Ik eis dan ook dat de <> bank dit geld onmiddellijk terugstort.
Denkt de <> bank dat zij de overeenkomst voor een nieuwe rente eenzijdig kan maken en uitvoeren dat zou ik graag van u de contractuele verplichting in de hypotheekakte of de algemene voorwaarden willen zien die dit mogelijk maken.
Verklaring van aanvaarding onder voorwaarde.
Ik verklaar, zo goed als dit mogelijk is, met al mijn kennis en beperkingen als mens van vlees en bloed, zo help me God, met God als mijn getuige, dat ik u dit meedeel om tot een vreedzame oplossing te komen in deze zaak.
Ik beloof geen ondeugdelijkheid in beloftes en overeenkomsten .
Met eergevoel, en respect voor de waarheid zou ik samen met u deze zaak willen afhandelen.
Als ik de vordering van de <> bank met de bovengenoemde referentie schuldig ben aan de <> bank dan zou ik graag met mijn betalingen willen doorgaan als een wettelijke verplichting tussen ons dat verlangt, en zodra er duidelijkheid is hierover.
Ik zou graag de volgende documenten die deze verplichting aan de <> bank bevestigen, van u willen ontvangen.
1 Een rekening (geen bankafschrift) waarin staat vermeld: alle schulden en tegoeden m.b.t. deze hypotheek, ondertekend door een van de bank,s bestuurders of gemachtigden.
2 Bewijs dat de <> bank nog steeds de wettige eigenaar is van de vordering, en er geen securitisatie heeft plaatsgevonden (het omzetten van leningen in effecten)
Alleen uw bezit van het originele financi