Het licht gezien!

Started by grijzeharen, Jan 11, 2012, 03:20 PM

Previous topic - Next topic

grijzeharen

Nee we hebben geen dubbel beslag op onze inkomsten.
Ik werk (nog) steeds niet ivm een Chronische ziekte.
Ik kan niet full time werken maar ben wel overal aan het solliciteren voor part-time baantjes maar dat wil nog niet erg lukken het laatste jaar.

Er is beslag gelegd op onze inboedel waarvan de schuld op mijn naam staat.
Het loon beslag op het salaris van mijn vriendin, schuld staat op haar naam.
Ze weten wel dat we een gezamenlijk huishouden hebben want zij hebben wel de belastingvrije voet op 'gezin' gehouden.
Het is wel dezelfde deurwaarders kantoor, (debiteurenbeheer/ambtelijke dienstverlening/incasso)

Maar als ik je goed begrijp moet ik nu de belasting op de hoogte brengen van de beslaglegging van de deurwaarders kantoor? En anders om?

grijzeharen

en ja Buster........ik probeer vol te houden!
Moeilijk maar probeer het wel.....dank je wel.

Buster

Sorry ik dacht dat er dubbel beslag op het loon lag.

Maar er word dus door de BD beslag gelegd op de inboedel en door de deurwaarder op het loon.
Hmm,..
Ik weet het eerlijk gezegd niet zo goed.
Wie weet dat een van de heren wel meer info heeft.

grijzeharen

Haha begrijp dat het ingewikkeld is. Ik kan er al helemaal niet uitkomen.

Zal proberen het nogmaals uit te leggen hihihi

Ik heb een schuld (zou het!?) en daarmee heeft een DW beslag gelegd op onze inboedel.
Schuld staat op mijn naam.
Ok dat is gebeurt.

Gisteren brief gehad van de BD, ze gaan beslag leggen op het salaris van mijn vriendin. Schuld staat op haar naam.

Nu was de beslagvrije voet die de BD hanteerde, te laag. Is

Buster

Er kan maar door 1 beslaglegger beslag worden gelegd op 1 loon.
Dus,.. als DW wil meedelen in het beslag zullen ze zich moeten melden bij de BD en een nummertje moeten trekken.

Maar inboedel EN loon beslag?
Dat is wel heel heftig hoor!
Heb je recht op een pro deo advocaat? of een rechtsbijstandsverzekering?
Die zou ik zeker even inschakelen.
Dit klinkt namelijk als overmatige druk.

gewoon

Hoi
Vraag, ik ben niet zo thuis in loonbeslagen maar zat te denken de belasting dienst te verzoeken het beslag op inboedel, te veranderen of te vergroten, met een loonbeslag.
(lees het verkeert, moet zijn vergroten met een beslag inboedel)

Deze is namelijk een preferente schuld eiser.

Zodat de DW hoog en laag kan springen, maar de schuld van de BD gaat voor.

Nu is de sytuatie dat de BD achter het net vist.

Is maar een idee,

Zodat er niet twee gelijk geld willen maar eerst BD dan DW

( zo ver ik het begrijp, lees dat jullie los van elkaar een schuld hebben ? De een met een inboedel beslag, de ander met een loon beslag is dit juist ? )

Gewoon

loes

@ Buster

Ik lees nu dat er maar door 1 beslaglegger beslag mag worden gelegd op 1 loon,
maar bij ons heeft 1 beslaglegger beslag gelegd op allebei onze lonen.
dus dat mag dan eigenlijk niet als ik het goed begrijp.

groetjes Loes

Buster

@ Loes, zolang jullie beide lonen bij elkaar opgeteld maar uitkomen op je beslag vrije voet.
Bij jullie is het ook nog zo dat je van je beslag vrije voet andere schuldeisers aflost, die zouden dus eigenlijk in de rij moeten bij de beslagleggers.

Had je die link nog?
http://www.jwgd.nl/beslagvrije-voet-berekenen

grijzeharen

@Buster,
Ik ga morgen gelijk de BD bellen en aangeven dat er nog een partij (de DW) ook beslag wil gaan leggen op ons salaris.
Ik wil niet nog maar problemen met de BD want heb ze nog jaren nodig hahaha
Moet wel zeggen dat toen ik het hoofdkantoor belde, zij ontzettend vriendelijk waren.
Als ik het kantoor bel hier in de buurt, behandelen zij je als een klein kind die niets weet en dat brengt bij mij veel agressie naar boven.

Ja ze leggen beslag op inboedel EN loon.........dezelfde DW.
Ik heb geen rechtsbijstandverzekering maar ik weet dat je rechtswinkels heb en we hebben hier een Sociaal Adviesbureau, denk dat zij wel weten bij wie ik kan aankloppen voor advies.
Ook ik vind het nogal overmatige druk die ze uitoefenen maarja wie ben ik...............

@gewoon
Ik zou niet weten of ik de BD kan benaderen of zij beslag op de inboedel willen nemen om zo samen toch uit de problemen te komen. Geen idee of dat slim is of een optie is.
Zoveel waarde hebben we ook niet.

Komt bij wel gelijk een vechtlust boven haha
Ik ga eerst even een bel-ronde doen en dan maar de DW vragen waar ze mee bezig zijn.
Belslag leggen op onze inkomen EN dan ook nog eisen dat we een betalingsregeling gaan treffen om van het beslag op onze inboedel te voorkomen?????

Moet ook aangeven dat ik de DW erg hardnekkig vind.
Ik heb een vreemd gevoel hierbij............maarja zoals ik al zei, wie ben ik?

grijzeharen

Ik heb net het Juridisch Loket gesproken.

Op zich vinden ze het ook een vreemde gang van zaken.
Meestal wordt eerst beslag gelegd op inkomen en mocht daar een kink in de kabel komen, gaan ze pas over tot beslaglegging van de roerende zaken.
Het zou kunnen zijn dat ze niet wisten ( ??? ???) dat wij een gezamenlijk huishouden vormen. (ik geef ze op dit moment de voordeel van de twijfel).
MAAR aangezien ze nu een loonbeslag hebben, zal de beslag op de roerende zaken komen te vervallen. Dit moeten zij aangeven maar hebben dat nog niet gedaan!

Ook had de DW, nadat ik het proces-verbaal binnen heb gekregen met de lijst van roerende zaken, binnen 4 dagen moeten laten weten wanneer de verkoop zou plaats vinden. Ook die heb ik niet gehad. Maar dat zou kunnen (denk ik) omdat ikzelf had verteld dat wij in de sanering gingen. Zij hebben aangegeven dat we uitstel zouden krijgen tot 6 april 2012.

Het advies was dan ook: schrijf ze een brief (of mail) waarin je aangeeft nu geen betalingsregeling te kunnen treffen voor de beslaglegging van de roerende zaken aangezien zij al beslag hebben gelegd op ons inkomen. En dat we nu graag een schrijven willen van de DW waarin beschreven staat dat de beslaglegging van de roerende zaken niet meer van toepassing is.

Ook geeft de heer van het Juridische Loket aan dat echte verkoop van de inboedel niet veel voorkomt maar een pressie middel is om de mensen te dwingen tot betaling.
Is het bedrag hoog en je hebt al aangegeven dat je de sanering in gaat, weten ze vaak wel dat als ze de verkoop doorzetten, zij op hogere kosten gaan komen (zij moeten immers de politie, slotenmaker e.d. voorschieten) en die waarschijnlijk niet meer kunnen verhalen.

Hmmmm ik voel een kleine opluchting. Ok is een druppel op een grote gloeiende plaat maar toch.
Dat houdt je weer even op de been.............
Heb de DW net gelijk gemailt, lees bevestiging gevraagd (meestal doen ze daar niets mee), en nu maar even afwachten........

grijzeharen

..........vanmiddag is dus de klok-der-waarheid aangeslagen..........
We gaan met ons hele hebben en houden de sanering in........tenminste dat hopen we!
Heb wel begrepen dat ze je daar niet 'zomaar' in toelaten en ik wil niet te negatief zijn maar dat zal ons wel weer gaan gebeuren.
Ik wacht het af........en hou jullie op de hoogte........

Buster

Kop op!

Nooit geschoten is altijd mis.
De voorwaarden die ik uit mn hoofd weet voldoe je volgens mij allemaal aan;
De schulden zijn niet door fraude ontstaan (dat wil zeggen door criminele activiteiten)
Je komt er zelf niet uit binnen afzienbare tijd.
Je inkomen laat na aftrek van je beslagvrije voet nog ruimte voor aflossen.

Stel dat je dit niet waagt blijf je je altijd afvragen; hadden we niet beter toen,...
Heel veel sucses!

grijzeharen

Klopt Buster!

Nooit geschoten is altijd mis!
Al onze papieren (copy's dan) liggen nu bij de PLANgroep.
Als we het goed begrepen hebben, worden we aankomende dinsdag of woensdag gebeld voor een vervolg afspraak.
Ja we hebben zeker aflossingsruimte naast onze vaste lasten dus ik hoop dat het goed gaat komen.

lotte

Uit pure belangstelling de vraag of je al iets gehoord hebt?

grijzeharen

Ja Lotte we hebben een belletje en brief gehad van papieren die ze nog missen.
Het zal nog wel wat gaan worden aangezien we 2 personen zijn in 1 gezin maar niets hebben vast gelegd.
Dus geen huwelijk maar ook geen samenlevingscontract.
Waarschijnlijk gaan ze een constructie bedenken voor beide maar daar zullen wij geen hinder van hebben zeiden ze.
Ik wacht het even af.
Men wil in ieder geval diverse aanvullende gegevens..........

Hou je/jullie op de hoogte