Author Topic: hoe werkt een schone lei?  (Read 6075 times)

Offline angel

• Lid
  • *
hoe werkt een schone lei?
« on: January 11, 2012, 01:13:34 PM »
hallo maart dit jaar loopt mijn wnsp af en mijn bewindvoerder heeft een schone lei aangevraagd. nu kreeg ik gisteren een brief van de rechtbank waarin staat dat er in februari een vergadering (ofzo) zal plaatsvinden hierover maar daar hoef ik niet te verschijnen....is dit normaal? en dat schuldeisers 14 dagen voor die datum nog kunnen melden? snap er niks van. ik heb me aan alle regels gehouden en mijn bewindvoerder overal van op de hoogte gehouden is nu de kans groot dat ik geen schone lei krijg? heeft iemand hier ervaring mee? zou je me dit kunnen uitleggen? ik zou zo graag na 3 jaar weer verder willen met mijn leven en een schone lei.....wat houdt die schone lei eigenlijk in? van mijn bewindvoerder wordt ik niet echt wijser......

Offline klaasvaak

• Top Poster
Re: hoe werkt een schone lei?
« Reply #1 on: January 11, 2012, 09:33:06 PM »
Ik ben pas anderhalf jaar onderweg maar heb wel een heel goed contact met mijn BW. De betekenis van een "schone lei"vind je in onderstaand onderdeel:
http://wettelijk.modusvivendi.nl/content/view/23/35/
Als je in de periode van de WSNP geen nieuwe schulden hebt gemaakt dan hoef je nergens bang voor te zijn. Zoals je in dat andere stuk kunt lezen is het ook gebruikelijk dat de schuldeisers worden uitgenodigd. Ik vind het wel vreemd dat jij niet officieel uitgenodigd wordt.
Het bovenstaande kan misschien anders zijn ik heb nog geen ervaring daarmee, maar op het www is heel veel te vinden. Maar wellicht is die link voor jou al voldoende.
Alvast proficiat met het doorstaan van de wsnp-periode.

Schulden Forum

« Reply #1 on: January 11, 2012, 09:33:06 PM »

Offline angel

• Lid
  • *
« Reply #2 on: January 13, 2012, 01:35:16 PM »
dank je wel klaasvaak voor je reactie, jij ook veel succes. het is een heerlijk gevoel om er bijna uit te zijn maar goed de angst zit er nu eenmaal in. ik wil het graag eerst zwart op wit hebben....ik heb me keurig aan alle afspraken gehouden zoals van mij werd verwacht heb ook geen nieuwe schulden dus eigenlijk hoef ik me nergens druk om te maken maar ja dat is nu eenmaal het aard van het beestje hahhaa.