Belangrijke papieren

Started by Chrissie, Jan 01, 2012, 10:37 AM

Previous topic - Next topic

Chrissie

Ik heb mijn belangrijke papieren in een ordner map zitten en heb voor elke jaar een nieuwe nu heb ik al tien ordner mappen op een rij staan, over een paar dagen wil ik opruimen en dus wat weggooien maar ik zit te dubben tot hoeveel jaar terug moet je bewaren is dit nu 5 of 7 jaar?
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Kaatje

Chrissie, volgens mij 7 jaar. Helemaal zeker weet ik het ook niet meer. Maar ik heb het van de afgelopen 7 jaar in de kast staan. Wel een goede start van het nieuwe jaar om te beginnen met opruimen :)

Bloem2

Voor de belastingdienst is het inderdaad 5 jaar.
Ik ben ook aan het opruimen geslagen. Nota's van het waterschap van 10 jaar geleden, enegie van j

Kaatje

Oh dan kan ik denk ik ook nog meer weg doen :) :) Ik was in oktober/november al bezig geweest, maar heb de stukken nog van de afgelopen 7 jaar.

Ik weet niet, maar ik ben in een opruimbui. Alles wat ik niet meer wil, wil ik op marktplaats zetten. (gaat vanavond niet meer gebeuren), maar ik hoop dat ik deze energie en motivatie de aankomende weken even vast kan houden :)

Buster

Administratie van schulden bewaar ik tot de schuld is afgelost, de rest voor de zekerheid 10 jaar.
We hebben hier ook zo'n grote mappen rij. Gek genoeg word ik er wel rustig van, ik kan alles zo uit de kast trekken en terug vinden. Heerlijk.

peter

Ik bewaar alles, keurig netjes in mappen. Dit is altijd handig als je vragen hebt of wil weten hoe het alweer zat. Inmiddels heb ik aardig wat mappen verzameld. Het is misschien niet goed, maar het voelt wel veilig aan.
Peter
Administrator Forum

Chrissie

Bedankt voor jullie antwoorden.

Ik wou net nog een vraag stellen maar ik heb even goed de links van Kaatje bekeken en toen kwam mijn vraag met antwoord al naar voren. Bewaar toch maar bepaalde dingen van meer dan 10 jaar terug vooral mijn verzekeringspapieren.

Mijn opruimwoede komt nu ook meer doordat dat die verhuizing ons nog steeds boven het hoofd hangt, aangezien ik niet van het laatste moment houdt wil ik eerdaags een start maken om de zolder leeg te gaan halen zodat als de sloopbrief in maart van dit jaar op de mat mocht vallen dat ik dan niet ook nog daarmee zit.

***We zouden in november al die sloopbrief in de deur krijgen maar dat is uitgesteld tot maart dit jaar ze konden de financiering niet rond krijgen. Hoop natuurlijk dat het in maart ook overgaat.****
Sinds januari 2016 schuldenvrij.