Weekbudget

Started by Kaatje, Dec 31, 2011, 05:43 PM

Previous topic - Next topic

Buster

Kaatje, welke andere supermarkten zitten er bij je in de buurt?

Zou je eens (na je verhuizing ;)) kunnen proberen om 1 keer per week de grote boodschappen te doen?

Deze week

Kaatje

Buster, in het dorp waar ik straks ga wonen zit een Aldi en een C1000 voor zover ik weet. Ik ga zelf liever naar de Lidl dan naar de Aldi eigenlijk. Ik wil aan een familielid vragen om eens in de maand of 2 maanden met de auto met mij boodschappen te doen, zodat ik de basisdingen kan in slaan.

Ik moet echt gaan opletten op mijn uitgaven!
Ik heb een Gammapas van een vriendin geleend en had daarmee het verf gehaald + bonnen gekregen met korting erop voor aankomende aankopen. Voorzover ik het nu in kan schatten heb ik alleen nog verf en voor een halve woonkamer behang nodig. Ik weet ook wel dat er nog kleine aankopen bij zullen komen. Maar ik let wel op de aanbiedingen.

Freek en Jolanda

Ik wist niet dat je ging verhuizen. Wat leuk om te lezen, je wilde al enige tijd geleden al verhuizen. Wij halen bij Aldi of de Lidl altijd de basis boodschappen.
Freek en Jolanda

Kaatje

Freek&Jolanda, Ja ik ga verhuizen, het kwam op mijn pad voorbij en is een huurwoning bij de woningbouw, dus ben er erg blij mee! Bij de Aldi kan ik eigenlijk nooit datgene vinden wat ik graag wil, bij Lidl wel veel vaker, maar bij de Aldi haal ik altijd de wasverzachter en de afwasmiddel.

peter

Gefeliciteerd, dit zijn de krenten uit de pap.
Peter
Administrator Forum

Kaatje

Zo al een aantal weken geen weekuitgaven van mij. Afgelopen week heb ik me er eigenlijk ook niet mee bezig gehouden en weet dat ik teveel geld heb uitgegeven, maar was niet fit, grieperig, nu langzaam begin ik een beetje op te knappen en a.s. maandag begin ik weer met mijn weekbudget en mijn uitgaven hier te vermelden. Door het hier op te schrijven blijf ik er bewust van en doe dan ook meer mijn best om het weekbudget te halen. De afgelopen weken stond mijn hoofd er ook niet echt naar. Maar nu is het echt tijd om het weer op te pakken.

Bloem2

Je had ook een andere prioriteit: je nieuwe huis! Ik hoop dat je je alweer beter voelt en vanaf maandag met frisse moed beginnen aan de rest van je financiele leven.
(Hee, net spontaan zelf bedacht.....)

Kaatje

uitgaven:

Maandag:
2,25 AH
2,20 snackbar

Dinsdag:
C1000
0,89 goedemorgen drinkontbijt
1,94 c1000 hawaischnitzel
3,16 cola
0,50 statiegeld
0,99 c1000 ronde tarwe

7,50 totaal betaald.

Voor de rest van de week over

Bloem2

soo, klinkt lekker die hawaischnitzel.
Heb jij al eens huismerk cola geprobeerd? Scheelt je zo een euro per fles.....

Kaatje

die huismerkcola vind ik niet lekker, wel huismerk cassis, denk dat ik maar over moet stappen daarop. En ik wil eigenlijk helemaal van de frisdrank af, maar nu lukt dat nog even niet.

Kaatje

Eind deze maand ga ik met iemand met auto grote boodschappen doen, dus een voorraad inslaan, waardoor ik niet zo veel moet fietsen met zware dingen en in 1x langs de lidl, c1000 en ah kan. In het dorp waar ik nu woon zit de lidl bijna in het volgende dorp, de c1000 wel richting station, dus kom daar dagelijks langs en een boni. Nu ben ik alvast begonnen met mijn grote boodschappenlijst te maken, zodat ik elke keer kan aanvullen zodra er iets bij mij te binnen schiet. Hebben jullie tips waar ik op moet letten en hoe ik het beste zo'n lijst kan maken?

Kaatje

Zo eindelijk deze week weer mijn uitgaven bijgehouden.
maandag:
snackbar 3,75

dinsdag
geen uitgaven

woensdag
geen uitgaven

donderdag
boni:
1 cassis

Buster

Hmm,..

Dingen om te bewaren;
Blik/potjes groente, fruit of vis (minder vitamines maar wel lang houdbaar)
Pasta's en rijst
Bloemkool, chineese kool, eigenlijk alle koolsoorten zijn lang houdbaar.
Witlof is een week houdbaar
Appels
Mango

Ik ga er nog even over na zitten denken.
Maar waar loop je precies tegen aan?
De avondmaaltijd?

Magic

Ik heb je blog gelezen, ik hoop dat het je lukt om te emigreren, ook mijn vurige wens omdat ooit eens te doen, maar ja...
Ik neem mijn petje voor je af, als ik zie dat jij overeind blijft staan, terwijl ik al inzak van veel minder schuld.

Kaatje

Buster het is inderdaad de avondmaaltijd waar ik tegen aan loop. Vaak eet ik maar gewoon hetzelfde. Wil wel wat anders uitproberen of nieuwe gerechten proberen, maar als ik dan de ingredi