Weekbudget

Started by Kaatje, Dec 31, 2011, 05:43 PM

Previous topic - Next topic

Kaatje

Zo en dan zo nog in de laatste paar uurtjes van dit jaar nog een nieuw topic aanmaken. :) Alvast beginnen met mijn goede voornemens :)

Ik heb mezelf een weekbudget opgelegd en om mezelf hier beter aan te houden en er mee om te gaan, zal ik vanaf 2 januari hier mijn uitgaven gaan vermelden. (happinez, buster en chrissie hebben me hiertoe ge

Bloem2

Dat gaat je zeker lukken. Succes meis! Op naar 2012.

jan

Je staat er beter voor dan verleden jaar, je hebt een plan en alles is inzichtelijk. Dus wordt alleen maar beter!
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Kaatje

Ik hoop het Jan dat alles beter wordt :)
Ik had mezelf nog niet helemaal bewust gerealiseerd dat ik er beter voor sta dan vorig jaar. Dank je wel!

Buster

Ik kijk uit naar je eerste lijstje!

Dick

Je hebt inderdaad een plan!!! Ik ben benieuwd!
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Kaatje

Ik ben net thuis en ben mijn weekmenu met de aanbiedingen aan het opstellen.
Even een vraag. Die roerbakmix zakjes (groente) kan je die ook gewoon invriezen? want zag dat ze bij AH 1+1 zijn. kipfilet had ik nog in de vriezer, rijst heb ik nog in huis, saus heb ik ook in huis, dus heb dan voor 2 dagen al eten. Soep heb ik nog in huis, afbakbroodjes die deze week opmoeten, dus weer een dag eten. Gaat goed zo :) Ik weet ook wel dat een keer mijn voorraad op is, maar voor nu is het wel lekker om te starten. En de eerste lamp moet gekocht worden van dit jaar, want de keukenlamp is stuk :(

Buster

Vlees kun je rauw invriezen, brood kan ook gelijk in de vriezer.

Alles wat je klaarmaakt en kookt aan groenten kun je invriezen.
Daarbij geld; hoe meer vocht erin zit, hoe meer smaak je verliest.
Maximaal -24 en niet langer dan een half jaar invriezen.

Dingen met kazen heb ik niet veel ervaring mee,...
Je kunt ook eens kijken op www.voedingscentrum.nl voor gezonde tips en handigheidjes.

Wat misschien lekkerder is, is om voor 2 dagen te koken en het tweede deel even in de koelkast te bewaren in een bak.

Veel succes!!

Kaatje

Zo eten gemaakt, ik heb zo'n zakje gelijk in de diepvries gedaan voor volgende week of de week erop. Net eten gemaakt voor ruim 2 dagen. Vaak at ik 2 dagen hetzelfde achter elkaar, soms wel 3 als ik stamppot had gemaakt. Maar ik heb me voorgenomen om in het weekend wat meer te koken en dit dan door de weeks op te bakken. Deze week gaat dat niet lukken, maar hopelijk volgende week wel. Ik heb me gelukkig in de winkel in kunnen houden, ondanks dat ik trek had.

Kaatje

Uitgaven 2 januari 2012:
AH:
hazelnootpasta (euroshopper) 1,19
ah roerbak 2 zakken 1,99
bananen 0,99
Totaal

marco

Als je dit weet vol te houden, wordt het een manier van leven en je  geldzorgen worden minder.
Marco en Bianca

Kaatje

Ik hoop dat ik dit vol ga houden en dat is de reden dat ik het hier ook op het forum gewoon vermeld mijn uitgaven en mijn weekbudget. Dit is voor mij een extra stimulans om hiermee door te gaan en het vol te houden.

Buster

Ow ja, gloeilampen! Fijn h

Kaatje

Even een tussentijdse update:
Dinsdag en vandaag geen cent uitgegeven :)
Woensdag wel

Lidl
- brood 0,99
- yoghurt 0,59
Totaal betaald

Dick

Je wordt hier goed in!
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info