Mogelijkheid alsnog overstappen?

Started by questionmark, Dec 29, 2011, 01:25 PM

Previous topic - Next topic

questionmark

Graag zou ik overstappen van menzis naar iza cura. Maar steeds wil het maar niet lukken om op het moment van "kunnen" overstappen geen openstaande premies te hebben. in de veronderstelling dat je volgens voorwaarden op het overstapmoment niets meer open mag staan. Gedurende de verzekeringsperiode lukt het wel steeds weer om geen openstaande premies te hebben, dus weer 'rechttrekken' en de rest v.h. jaar volhouden en steeds maar hopen dat ik het red tot de volgende overstapmoment.  Het is verders wel flink afzien en het hoofd boven water houden.. zo zonder aanvullende verzekering en voor mezelf geen gebruik maken van fysio voor mijn versleten rug, dokter, tandarts e.d. (behalve mijn 2kinderen). ik krijg elk jaar wel de iza cura pakket binnen om over te kunnen stappen, vanwege mijn lage budget. Maar wanneer het weer zover is, dan is er weer iets loos(onverwachte hoge rekening o.i.d), waardoor ik dan net koppie onder ga. Nu is het helemaal er tegenop zien met de komende eigenrisicobedrag het komende jaar  :'( Nu vraag ik me eigenlijk toch af of er echt geen andere mogelijkheid is (misschien voor volgend jaar) om alsnog zo'n overstap te kunnen regelen?

Dick

Daar vraag je me wat. Waarom neem je geen contact op met hun klantenservice en vraag wat de mogelijkheden zijn voor een overstap.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

klaasvaak

questionmark: Wellicht kan je de volgende mogelijkheid overwegen.
Geen enkele maatschappij laat je aan het eind van het jaar overstappen als je nog een schuld aan hen hebt. Je zou elke maand normaal je premie moeten betalen en 1 maandpremie in 12 termijnen. ( Verstandig is het dan te doen met de maandpremie van januari, dan kan je die in 12 termijnen betalen). Aan het eind van het jaar heb je dan alle termijnen betaald en heb je geen schuld bij het overstappen en kan de maatschappij je ook niet "tegenhouden".