Net toegelaten tot WSNP en nu dreigbrief van schuldeiser ontvangen!!

Started by Renee, Sep 10, 2011, 04:22 PM

Previous topic - Next topic

Renee

Hallo, ik ben nieuw hier en ik hoop dat iemand een antwoord kan geven op mijn vraag.
Afgelopen week ben ik toegelaten tot de WSNP.
Nu ontving ik vandaag een dreigbrief van een schuldeiser dat ik voor aankomende woensdag 12 uur moet betalen.
Wat moet ik nu doen? Mijn bewindvoerder bellen?
Deze komt nl dezelfde dag, maar dan om 3 uur voor een huisbezoek bij me.
Dacht ik nu een beetje rust te krijgen, sturen ze me deze brief...
Altijd op zaterdag zodat je het hele weekend in de stress zit en 's nachts geen oog dicht doet..

Buster

Hoi Rene,

Welkom hier en gefeliciteerd met je toelating.
Het komt vaak voor dat zodra een schuldeiser lucht krijgt van een regeling ze snel nog even onder dwang er extra aflossingen willen lospeuteren.

Wat je moet doen is je bewindvoerder op de hoogte stellen.
Wat je daarnaast kan doen is contact opnemen met het bureau en bij hen aangeven dat je bewindvoerder het contact op zich zal nemen (je kunt zelfs je dossiernummer vermelden die loopt bij de bewindvoerder)
Je bewindvoerder zal je waarschijnlijk ook vertellen dat je vooral geen geld over moet maken, zo benadeel je namelijk andere schuldeisers.

Veel succes en hou vol!

Freek en Jolanda

Renee,

Welkom tot het selecte gezelschap van schuldenaren. Veel succes en dat de komende drie jaar snel voorbij gaan!
Freek en Jolanda

Renee

Dank voor jullie reacties.
Ik heb idd contact opgenomen met mijn bewindvoerder en deze zei ook dat ik absoluut niet moet betalen, alsof dat al tot de mogelijkheden behoorde.
Ze vroeg me de brief te faxen naar haar, dat heb ik gedaan en zij gaat contact opnemen met de schuldeiser om door te geven dat de uitspraak als is geweest en ik toegelaten ben tot de WSNP.

Buster